0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون اتاق نوجوان

دکوراسیون اتاق نوجوان

یک نوجوان بیشتر به دنبال استقلال و کشف سلایق خود است. بدون شک قسمتهای مختلف خانه نمی تواند مستقلا باب میل یک فرد طراحی شود ولی اتاق خواب بهترین مکانی است که توسط نوجوان  برای پیاده سازی ایده های خود انتخاب می شود. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان لازم است ایده ای شکیل و جذاب را با سلایق خود نوجوان ترکیب کرده  و اتاقی  کاربردی مطابق سلایق وی پیاده سازی کنید. با استودیو معماری فراز همراه باشید تا با گوشه ای از دنیای رنگی این نوجوانان آشنا شویم.

10 ایده های جذاب دکوراسیون اتاق نوجوان

هر نوجوانی ایده ها و سلایق خاص خود را دارد.ایده های جذاب زیر نمونه هایی گرد آوری شده از خلاقیت های مختلف نوجوانان در کشورهای مختلف هستند که به عنوان نمونه به آنها اشاره شده است.

پلت فرم متصل به تخت

اگر ارتفاع سقف را افزایش دهید اتاق با ابهت دیده می شود. همچنین سکویی در قسمتی از این اتاق خواب بسازید و پلت فرم متصل به تخت،ایجاد کنید. قفسه کتابخانه  مشابه جنس تخت و میز،به صورت متصل یکپارچگی خاصی ایجاد می کند. در نگاه اول ممکن است اتاق کاملا ساده به نظر برسد اما با قرار دادن  تشک و آویختن چند چراغ بالنی چرخان بر روی تشک سبک اتاق خواب بصورت خاص خود را نشان خواهد داد.

طراحی دیوارهای خلاقانه، جسورانه

اگر اتاق خواب کوچک است و امکان جدا سازی یا پارتیشن بندی ندارد، می توانید با جداسازی قسمت های مختلف با یک پالت رنگی خاص ایده ای جذاب اجرا کنید. نوجوان ذاتا پر جنب و جوش و پر انرژی است. تزئین دیوار اتاق خواب می تواند تاثیر زیادی بر روحیه و خلق و خوی آن ها داشته باشد. حتی هماهنگی رنگ های به کار برده شده در قفسه ها با رنگ قسمتهای دیگر، می تواند ایده جالبی برای تقویت دکوراسیون داخلی باشد.

ایجاد فضای گیمینگ

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای اتاق خواب نوجوان، نصب یک سیستم بازی به اندازه کل دیوار است. بعضی از افراد ترجیح می دهند یک کاناپه نرم برای بازی و استراحت داشته باشند. اما افرادی که بودجه زیادی دارند، ترجیح می دهند یک قسمت گیمینگ برای خود داشته باشند. حال اگر فضای کافی برای نشستن داشته باشید، دعوت از دوستان برای بازی شب نیز می‌تواند هیجان انگیز باشد.

پارتیشن بندی اتاق نوجوان

با استفاده از تقسیم بندی با پارتیشن، می‌توان کارایی اتاق را بالا برد. برای کاهش درهم ریختگی، استفاده از فضاهای پرت نوعی سرمایه گذاری ناب در بهینه سازی کارایی اتاق خواب است. اکثر نوجوانان، فضای شخصی نامرتب، بی نظم  اما بکری دارند. بودن نظم دهنده کمک زیادی در مرتب سازی این فضاها دارد. قفسه بندی، شلف کتابخانه، کمد دیواری، پارتیشن بندی، یک میز مطالعه  با طراحی خاص و مدرن یا حتی استفاده از فضای خالی زیر تخت برای نوجوان از بهترین ایده ها می تواند باشد.

اجرای فضای ساده و مدرن به سبک روز

بیشترنوجوانان دوست دارند وقت خود را در اتاق های خود بگذرانند زیرا احساس امنیت و راحتی بیشتری دارند. برای همین عناصر جسورانه و تخیلی و هیجان انگیز بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب نوجوان هستند. یک صندلی راحت که جنبه سرگرمی هم داشته باشد مثل آویزهای حصیری شکیل یا صندلی تابدار ایده جالبی برای اتاق خواب می تواند باشد. یا ایجاد یک دیوار تخته سیاه یا یک پایه و بوم نقاشی و یا حتی اکواریوم هر کدام روحیه نوجوان شما را بشاش و سرزنده تر نگه می دارد.

 استفاده از نشاط سرسبز گیاهان بکر طبیعی

حضور گیاهان سرسبز داخل قفسه ویا آویزان شدن پیچکهای سبز پرنشاط از شلف دیواری بار دیگر معجره آفرین خواهند بود. نشاطی که حضور یک گیاه سبز به فضای خشک اتاق می بخشد یاد آور فضای بکر طبیعت است. بخصوص ترکیب رنگ سبز با دیگر المانهای اتاق میتواند جو حاکم بر اتاق خواب نوجوان را بطور کامل متحول کند. طبیعت آرامش بخش است و گیاهان سرسبز طبیعی راهی ساده و دوست داشتنی برای ترکیب طبیعت در فضای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان هستند.

سقف اتاق را مدرینیته بسازید.

سقف یک قسمت عالی برای مانور ایده های جالب نوجوان شما است . برخی از دکوراتیوها سقف را دیوار پنجم اتاق قلمداد می کنند.  استفاده از رنگ های انتزاعی، پوسترها، چاپهای هندسی پررنگ یا حتی ستاره های تاریک و درخشان همه گزینه های هستند که برای جلب توجه عالی عمل می کنند. با این عملکرد، سقف به نقطه کانونی هنری فضای اتاق تبدیل می شود

یک فضای کاری بسازید

تحصیل و مطالعه  جزء کارهایی است که در برنامه روزانه هر نوجوانی قرار دارد. بودن کتابخانه برای نظم بخشیدن به کار تحصیلی وی و بودن فضای کاری برای تشویق وی به انجام مطالعه و تسهیل در این امر کاملا ضروری است . ایجاد فضا و امکانات کاری به تمرکز وی در انجام وظایف کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از دیزاین آجری

آجر در طراحی اگر در محل مناسب خود بکار برده شود تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. استفاده از جلوه ترک و خطوط بین آجرها امروزه طرفداران زیادی  در دکوراسیون داخلی بخود پیدا کرده است. چرا که همیشه ترکیب صنعت با دکوراسیون جزء ایده های برنده بوده است. نورپردازی توسط نورمخفی  یا آباژورهای فانتزی جلوه ای ویژه و خلاقی به این دکوراسیون می بخشد که نظر هر بیننده را در نگاه اول بخود جلب می کند.

استفاده از کاغذ دیواری یا پوستر

در بعضی از اتاقهای خواب امکان اجرای طرح های هندسی یا سقف های بر جسته وجود ندارد. درفضای بازامکان ایجاد دیواری تاریک و مات  جلوه مرکزی به اتاق می بخشد که بسیار مهیج و جذاب است. اما در فضاهای کوچک هم باید از رنگهای مینیمال استفاده کرد و هم با تدابیری دیگر آن ایده خلاق را عملی نمود. با تابلوهای سه بعدی، استیکر، پوستر یا حتی کاغذ دیواری کانتراست جالبی با دیگر المانهای اتاق تولید میشود که برای روحیه نوجوان شما می تواند منحصر بفرد باشد.

 ایجاد فضای کاربردی

دکوراسیون اتاق یک نوجوان چیزی فراتر از یک فضای خواب است. نوجوان بغیر از خوابیدن به این اتاق به عنوان مکانی برای مطالعه، فضای دنج و شخصی، محیطی برای معاشرت با دوستان و فضایی برای نمایش علایق  خود نگاه می کند. بطوری که می‌توان گفت  دکوراسیون اتاق نوجوان، در تقویت جنبه اجتماعی وی نقش بیشتری بازی می کند.

کلام آخر

در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان ضمن نوآوری سعی کنید حتما سلیقه شخصی فرزندتان را در نظر بگیرید. نوجوان شما بدون شک فضای بکر اتاق خود را تغییر خواهد داد. ترکیب عملکرد تیم طراحی شما و شخصیت فردی نوجوان شما کلید اصلی طراحی فضایی است که این سرمایه های زندگی شما، آن را سالیان سال دوستش خواهند داشت. پس چه خوب است با تیم استودیو معماری فراز فضای کافی و مناسب برای شکوفا شدن استعداد نوجوانتان را، در اختیارش قرار داده باشید.

بازدیدها: 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *