0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون ترنزیشنال چیست؟

دکوراسیون ترنزیشنال

آیا تا بحال نام دکوراسیون ترنزیشنال را شنیده اید؟ یکی از پرکاربردترین سبک های دکوراسیون داخلی سبک ترنزیشنال یا انتقالی است. این سبک حد فاصل بین طراحی های سنتی و سبک های مدرن است. مهمترین ویژگی ترنزیشنال ، سادگی سبک مدرن است. در این سبک از عناصر مختلف به ‌اندازه‌ای استفاده شده که باعث شلوغی فضای داخلی منزل نشود و آرامش و تمیزی را یکجا به ارمغان آورد. روی این اساس ما در این مقاله به بررسی ویژگی های دکوراسیون ترنزیشنال خواهیم پرداخت.

سبک ترنزیشنال چیست؟

زمانی که دکوراسیون منزل شما سنتی باشد، استفاده از وسایل مدرن هماهنگی بافت را بهم می‌ریزد و اگر سبک خانه ی شما مدرن باشد و از وسایل نوستالژیک و قدیمی استفاده کنید، فضای منزل شما باز شلوغ و ناهماهنگ می‌شود. سبک ترنزیشنال ویژگی های بین این دو سبک را کنار هم چیده و یک تعادل نرم بین آنها برقرار کرده است. در این سبک مبلمان منزل دارای پارچه مخملی سنتی، است. هرچند این سبک گلچینی از چند سبک به شمار می‌آید اما این نکته را باید به خاطر داشت که انسجام کلی سبک و یکپارچگی موارد انتخاب شده از سبک‌های گوناگون، حتما باید حفظ شود.

سبک ترنزیشنال برای ایجاد آرامش و صمیمیت از پالت رنگی خنثی استفاده می‌کند. این سبک نه شما را از گذشته، هویت، فرهنگ و آنچه با آن انس دارید دور می‌کند و نه محدودیتی برای چیدمان جدید دارد. علت استفاده از نام طراحی انتقالی برای این سبک، حرکت از دو نوع طراحی معاصر و سنتی به سمت یکدیگر و رسیدن به یک نقطه‌ی اشتراک و میانه است.

ویژگی های مهم دکوراسیون ترنزیشنال

برای آشنایی بیشتر با این سبک، بهتر است از شاخص ها و استاندارد های آن شناختی کلی داشته باشید.

·         رنگ خنثی مناسب سبک دکوراسیون انتقالی

پالت رنگی در سبک طراحی ترنزیشنال بیشتر به استفاده از رنگ های سبک امروزی و مدرن گرایش دارد. رنگ های مات و خنثی مانند بژ، قهوه ای روشن، سفید مایل به خاکستری، سفید عاجی، کرم، خاکی، وانیلی و خاکستری مایل به قهوه ای به عنوان رنگ غالب در این سبک پرکاربرد هستند. برای جذاب تر شدن دکوراسیون منزل می‌توان، از رنگ های قوی و تیره مانند بنفش، خاکستری و مشکی به عنوان رنگ ها ثانویه استفاده کرد. سعی کنید از رنگ‌های گرم استفاده نکنید و در عوض از رنگ‌های خنثی و سرد بهره بگیرید.

·         ترکیب متریالهای مختلف در سبک ترنزیشنال

شیشه و فلز در سبک مدرن و چوب و پارچه‌های مخمل در سبک سنتی حرف اول را می‌زنند. به کارگیری ترکیبی این مواد هنر این سبک است. عناصر با بافت های مختلف مانند چوب، شیشه، استیل، بافت پارچه‌ای، کتان، فولاد و… در کنار هم زیبایی بی نظیری به منزل شما می بخشند. متریال طبیعی مثل سنگ، گرانیت و چوب بهتراست در کف و سقف و مبلمان به کار رود. تابلوهای بزرگ ساده بکار ببرید چرا که این اشیا سادگی را از دکوراسیون مدرن و بزرگی و پرزرق ‌و برق بودن را از دکوراسیون سنتی الهام گرفته اند. پرده‌های مخمل مثل پرده‌های تئاتر نیز تکمیل کننده فضای داخلی این سبک خواهند بود.

·         به نورپردازی سبک ترنزیشنال توجه کنید

نورپردازی در هر سبک و پروژه ای باعث برجسته شدن و دیده شدن ایده می شود. استفاده از یک لوستر با نور مولکولی بدون شک راه سبک سنتی را از سبک مدرن جدا کرده و اجرای سبک ترنزیشنال را بولد خواهد ساخت. با طراحیهای پیشرفته مهندسین امروزی، قطعات نوری اهمیت زیادی پیدا کرده و نورپردازی یک بخش بسیار مهم در طراحی شده است.

·         پارچه مبل یا پرده در سبک ترنزیشنال

طرح پارچه‌هایی که در این طرح استفاده می‌کنید سعی کنید بین سبک سنتی و امروزی قرار داشته باشند. این طرح‌ها نه باید به شلوغی پارچه‌های کلاسیک و نه به‌سادگی پارچه‌های سبک مدرن باشند. برای تزئین پنجره بهتر است از پارچه های کلاسیک چیندار استفاده کنید و پرده های ساده مدرن را کنار بگذارید. در عوض پارچه مبلمان را از ترکیب خطوط صاف و منحنی انتخاب کنید تا در عین رسمی بودن گرم بوده و حس ترکیبی مبل راحتی و کلاسیک را در شما زنده نگه دارد.

·         استفاده از یک قطعه سنتی  و فرش را فراموش نکنید

هر قطعه به سبک سنتی می‌تواند نقطه عطف فضای ترنزیشنال شما باشد.  فرش و قالیچه را از خانه های ایرانی حذف نکنید. اگر وسایل رنگی دارید رنگ فرش را ساده و خنثی اتخاب کنید در غیر این صورت بودن فرش سنتی گره دار برای سبک  ترنزیشنال ایده ال است.

دکوراسیون ترنزیشنال  در آشپزخانه

برای اجرای این طرح از قفسه‌های مدرن با عناصر تزئینی سنتی استفاده کنید و یا مطابق علایق و سلیقه خود برعکس عمل کنید. توجه کنید که رنگ‌ها برای ایجاد بالانس ذاتی روشنایی و نور محیط بسیار مهم هستند. همچنین می‌توانید بالای کابینت مرکزی را با چراغ‌های آویز فلزی زیباتر کنید. جزیره هم برای این آشپزخانه‌‌ها انتخاب خوبی است. بودن جزیره نمادی مرسوم از دکوراسیون گذرا است.

دکوراسیون ترنزیشنال در اتاق خواب

در این اتاق مهم‌ترین عنصر، تخت خواب است. یک‌ تخت با تاج بلند اما ساده خریداری کنید. و این تاج را با پارچه‌ی طوسی روکش کنید. برای نور پردازی از نور بالای تخت  قابل کنترل استفاده کنید. یا آباژور  و حتی شومینه را متعادل با دیگر المانها خریداری کنید. اگر میتوانید گچبری سقفی مینیمال داشته باشید. تعادل را با ظرافت خاصی در اتاقتان پیاده کنید. در انتها از ترکیب چوب و فلز در اتاق خوابتان غافل نشوید.

دکوراسیون ترنزیشنال در اتاق نشیمن

مبلمان اتاق نشیمن را به سبک مدرن انتخاب کنید. استفاده از مبلمان راحتی  اولین کاری است که باید صورت بگیرد برای روکش مبلمان می‌توانید از پارچه‌هایی با طرح سنتی و یا کوسن‌هایی سنتی استفاده کنید. همچنین با چند مجسمه‌ی چوبی یا فلزی برای روی میزها، به حس و حال  سبک ترنزیشنال نزدیکتر شوید. از میز ناهار خوری و صندلی های مدرن اما با پوشش نشیمنهایی با طرح و نقش سنتی استفاده کنید. داشتن لوستر مدرن هم گزینه خوبی برای این اتاق می‌تواند باشد.

حمام و سرویس بهداشتی در دکوراسیون ترنزیشنال

تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی صرفاً جلوه‌های بصری را پوشش می‌دهند. اما همین جلوه‌ها هستند که فضای عمومی خانه را زیباتر و آرامش بخش‌تر می‌کنند. برای داشتن سبک ترنزیشنال در حمام از شیشه، فلز، سرامیک و چوب استفاده کنید. وان حمام را  به سبک سنتی خریداری کنید. شما می توانید به سراغ یک حمام با ساختار قدیمی بروید و از لوازم مدرن و امروزی برای تکمیل آن استفاده کنید. طرح آجری برای کاشی کاری سرویس بهداشتی و سبدهای پارچه‌ای و حصیری از دیگر لوازمی هستند که در این سرویس‌ها نقش مکمل فضا را بر عهده می گیرند.

کلام آخر

صحبت در زمینه دکوراسیون ترنزیشنال بسیار است. با مرور کوتاهی که بر این مقوله داشتیم تا حدودی با این سبک آشنا شدیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر با همکاران استودیو معماری فراز در تماس باشید.

بازدیدها: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *