0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

طراحی اتاق خواب بچه ها گاهی می تواند کمی دشوار باشد، به ویژه اگر بخواهید این کار با در نظر گرفتن نیازها و شخصیت فرزندتان انجام دهید. در عین حال، یک طراحی خاص، همچون دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه، می تواند بسیار هم الهام‌بخش و سرشار از خلاقیت باشد.

شاید بهترین نقطه برای آغاز طراحی اتاق پسرانه این باشد که ببینید علایق کودکتان به چه چیزهایی است و از همان جا کار طراحی را شروع کنید و فضا را برای رشد و بالیدن فرزند باز بگذارید.

با این حال، ایده‌های دکوراسیون اتاق پسرانه با توجه به سن و سال و شخصیت هم تعیین می شود و همواره بهتر است برای جزئياتِ منحصر به فرد اهمیت قائل شوید.

مناسب برای فرزند در حال رشد

بهتر است طراحی اتاق پسرها مناسب با نیازهای آنها در سن رشد انجام شود و برای مثال تختِ اتاقِ خواب به گونه ای باشد که به سرعت و بعد از یک سال کوچک نشود.

تم و دکوراسیون اتاق

تم دکوراسیون اتاق می تواند براساس علایق محوری فرزند مثلا چیزی در رابطه با فیلم یا موسیقی باشد.

دیوارِ اتاق از بخش های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی است که حال و هوای محیط را تعیین می کند. برای جذاب کردن دیوارهای اتاق پسرانه می توانید از طرح های هنری یا پوسترهایی که مورد علاقه فرزند است استفاده کنید و به فضا شور و حالی خاص بیفزایید.

طرح های خطی راه راه نیز اگرچه کلاسیک هستند، ولی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون اتاق پسران نوجوان به شمار می روند.

رنگ مناسب اتاق پسرانه

برای رنگ اتاق پسرانه، لازم است که فضای اتاق از هارمونی رنگی برخوردار باشد. برای چنین اتاقی، رنگ های روشن و انرژی بخش انتخاب مناسبی به شمار می روند.

علاوه بر این، در اینجا هم ایده اصلی می تواند به این صورت باشد که یک رنگ خنثی، مثل خاکستری یا سفید، به عنوان رنگ محوری انتخاب شود و رنگ های شادتر به آن افزوده شود؛ رنگ هایی مثل آبی، نارنجی، زرد و غیره.

فضای بازی و سرگرمی

پسرها نیز به فضایی برای بازی و تحرک و فعالیت نیاز دارند. از این رو، برای چنین اتاقی انواع طرح ها را می توان پیاده کرد. بسته به فضایی که در اختیار دارید، از پنل های دیوارنوردی گرفته تا حلقه بسکتبال در این اتاق قابل اجرا می باشد.

پسران کوچک، همچون دخترها، اسباب بازی ها را دوست دارند و از این رو برای مثال می توان یک فضای شهربازی کوچک نیز در دل اتاق پدید آورد.

همچنین، لوازم صوتی و تصویری و رسانه ای مثل تلویزیون، پلی استیشن، لپتاپ و پلیر و … نیز مورد توجه پسران نوجوان است و بخش زیادی از سرگرمی های آن ها از همین طریق انجام می شود. بنابراین، می توان بخشی جداگانه را برای این لوازم در نظر گرفت.

میز تحریر و کتاب خانه

فضای اتاق خواب هم جایی برای استراحت و آسایش است و هم مکانی برای تفریح و انجام کارهای شخصی است. بسیاری از اوقات پسرها تکالیف مدرسه خود را در همین اتاق انجام خواهند داد. بنابراین، یکی از ایده‌ها برای این فضا، اختصاص یک دیوار با میز تحریر و قفسه برای نگهداری از کتاب‌ها و مطالعه است. همچنین، او می تواند اقلام دوست داشتنی‌اش مثل اسباب بازی‌هایِ محبوب یا جایزه‌هایش را در همین قفسه‌ها جای دهد.

اتاق اشتراکی پسرانه

اگر می خواهید برای دو فرزند پسر اتاقی مشترک در نظر بگیرید، می توانید تخت های اتاق را به صورت طبقاتی انتخاب کنید که در فضای اتاق صرفه جویی شود و محیطی برای ارتباط و صمیمیت بیشتر فرزندان فراهم شود. با این حال، شاید تخت های طبقاتی برای برخی پسرانِ نوجوان چندان مناسب نباشد.

بازدیدها: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *