0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

در شهرهای بزرگ بخش اعظم جمعیت در خانه هایی کوچک ساکن شده اند. کوچک شدن فضای منزل باعث به وجود آمدن محدودیت هایی برای دکوراسیون خانه شده است. برای اینکه بتوانیم خانه های کوچک مان را به بهترین شکل چیدمان کنیم و از فضای داخلی منزل بیشترین استفاده را ببریم، لازم است برخی ترفندهای سودمند را رعایت کرده و در طراحی منزل خود آنها را به کار بگیریم.


اهمیت دکوراسیون فضای کف خانه


حتی اگر خانه ما خیلی هم کوچک باشد، باز باید فضایی برای راه رفتن وجود داشته باشد. کف خانه های کوچک خود را شلوغ نکنید و آنچه لازم ندارید را در قفسه ها و کشوها قرار دهید و روی زمین رها نکنید.
برای اتاق پذیرایی کوچک خانه تان، فرشی را انتخاب کنید که به اندازه باشد. فرش های کوچک باعث می شود اتاق از آن چه که هست کوچک تر هم به نظر برسد، پس فرشی را برگزینید که مناسب باشد. برای این کار گاهی انتخاب یک فرش که تمام فضای کف را پوشش دهد مناسب خواهد بود. به طور کلی، بهتر است که فرش حداقل به گونه ای باشد که تمام مبلمان تان بر روی آن قرار بگیرد.

نورپردازی در منزل کوچک


نورپردازی یک خانه کوچک از مهم ترین جنبه های آن محسوب می شود. برای اینکه فضای خانه بزرگ باشد و در آن احساس دل مردگی نداشته باشید، از نورپردازی مناسب و روشن استفاده کنید. یکی از دلایلی که افراد دیوارهای خانه های کوچک را سفید رنگ می کنند همین است که می خواهند خانه شان روشن تر باشد.
خانه کوچک تان اگر نوگیر باشد که چه بهتر است. در هر صورت، بهتر است پرده ها را کنار زده تا نور به اندازه کافی به درون خانه وارد شود. جنس پرده ها را هم از نوع ضخیم انتخاب نکنید، پرده های حریر برای اتاق های کوچک انتخاب بهتری محسوب می شود.

آینه ها


همان طور که نورپردازی مهم است، استفاده از آینه ها نیز می تواند به انعکاس بیشتر نور کمک کند و همچنین احساس گسترده تر بودن فضا را القاء نماید. آینه های بزرگ برای خانه های کوچک بهترین انتخاب است و می توانید آن را در مقابل پنجره قرار دهید که نورگیر است و فضای بیرون را در داخل خانه انعکاس می دهد.

مبلمان پایه دار


برای اتاق نشیمن منزلی که کوچک است مبلمانی مناسب است که پایه های بلندی داشته باشد؛ در این صورت فضای زیر مبل نیز به چشم خواهد آمد و فضای بیشتری در اتاق احساس می شود.

میز چای خوری شیشه ای


میزهای شیشه ای علاوه بر اینکه فضایی برای قرار دادن اشیاء خواهند بود، با منعکس کردن نور، فضای گسترده تری را در ذهن القاء می کنند.

آشپزخانه کوچک


برای آشپزخانه ای که کوچک است، کابینت های هوایی می تواند بخش زیادی از وسایل آشپزخانه را در خود جا داده و به جمع و جور کردن محیط آشپزخانه کمک کند. همچنین، اگر آشپزخانه کوچک خانه تان پنجره داشته باشد بهتر است و می توانید در کنار آن یک صندلی قرار داده و از فضای صفحه کابینت به عنوان صبحانه خوری استفاده کنید.

بازدیدها: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *