0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی کافه

برای طراحی داخلی کافه نیز سبک ها و ایده های مختلفی وجود دارد و از متریال های گوناگون مثل چوب و آجر و سنگ و فلز استفاده می شود. در ایده پردازی دکوارسیون داخلی کافه، خلاقیت نقشِ بسزایی دارد و یک طراحی مبتکرانه می تواند کافه‌ی شما را با استقبال مشتریان مواجه کند. با این حال، هر خلاقیتی از بررسی نمونه ها و ایده های قبلی شکل می گیرد، بنابراین، در این مطلب سعی داریم برخی عوامل تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی کافه  را با شما در میان بگذاریم.

تم محوری و نقش آن در دکوراسیون کافی شاپ

فضای داخلی کافه کاربردهای مختلفی دارد و مشتریان ممکن است به دلایل مختلف همچون جمع شدن و گپ زدن با دوستان، نوشیدن قهوه‌ی نیم روز، مطالعه و … به کافه شما بیایند. از این رو، تم محوری کافه را باید با دقت و با توجه به مشتریانِ بالقوه انتخاب کرد.

به طور کلی، تم کافه تا حد زیادی هویتِ برند شما را نشان می دهد و می تواند در ذهن و خاطره‌ی مشتریان تاثیری ماندگار برجا بگذارد؛ خیلی از آنها ممکن است فقط به دلیل آمبیانسِ کافه دوباره به شما سر بزنند و به مشتریان همیشگی‌تان تبدیل شوند.

در نهایت، طراحیِ کافه باید چیزی منحصر به فرد و مستقل نیز در خود داشته باشد تا از سایر کافه ها متمایز شود.

انواع سبک دکوراسیون داخلی کافه

مسیرِ طراحی پس از انتخاب تم مورد نظر مشخص می شود و آنگاه می توان سبک مطلوب دکوراسیون را پیاده سازی کرد.

سبک مدرن کافه

در سبک مدرن کاربردی بودن اهمیت زیادی دارد و تمام اجزاء به صورتی ساده و به‌درد‌بخور طراحی می شوند. در این سبک از جزئیات تو‌در‌تو و پیچیده چندان اثری نخواهد بود و سعی می شود از خطوط و سطوح صاف و رنگ های خنثی استفاده شود. افزون بر این، تاکیدهای رنگی و بافت های پارچه ای و متریال هایی مثل چوب و فلز نیز در این سبک کاربرد دارد.

سبک صنعتی کافه

در این سبک، مدرن بودن به نوعی صنعتی شدن گرایش پیدا می کند و بیشتر شاهد استفاده از المان‌های فلزی، آجری، سنگی و چرمی هستیم و برای نورپردازی نیز از لامپ های مدرن استفاده می شود. در این سبک غالباً مایه های رنگی تیره به کار می‌رود.

سبک روستیک کافه

 در سبک روستیک، محیط داخلی کافه سرشار از عناصر طبیعی، سبز و چوبی است. در کافه های این سبک، میز و صندلی ها معمولاً از جنس چوب است و در بخش های مختلف سعی می شود که متریال ها به صورت طبیعی و خام استفاده شوند.

سبک هوگه کافه

در سبک هوگه اعتقاد بر این است که باید سرعت زندگی را کاهش داد و از لحظه ها لذت برد؛ از این رو، برای کافه فضایی راحت و صمیمی ایجاد می شود. درسبک هوگه شاهد نورپردازی های گرم و روشن، لامپ های ریسمانی، شمع های روشن، متریال های سنگی و چوبی، گوشه های دنج و … هستیم.

سبک وینتیج کافه

این سبک براساس استایل های قدیمی شکل می گیرد و در آن الگوها و طرح هایی به کار می رود که به دهه های پیش مربوط می شوند.

اهمیت اولین مواجهه و طراحی کانتر کافه

تاثیر اولین مواجهه به واقع تکرارنشدنی است  و نقش آن در جذب مشتریان را نمی توان کتمان کرد. در اکثر موارد، هنگامی که مشتری برای اولین بار به داخل می آید، مستقیم به سراغ کانتر کافه می رود که باریستا در آنجا حضور دارد. از این نظر، طراحی کانتر بسیار مهم است و از متریالی که برای صفحه کانتر استفاده می کنید تا نورپردازی و چیدمانِ این فضا، باید با دقت انجام شود.

بازدیدها: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *