0

No products in the cart.

Return To Shop

رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک

رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک کدام رنگ است؟ البته این مسئه کاملا شخصی است و تا حدود زیادی به تمایلات و ویژگی های روحی و روانی هر فرد مربوط می شود. در حالت کلی آنچه توسط کارشناسان و رواشناسان توصیه شده توسط تیم محتوا نویسی  استودیو معماری فراز جمع بندی و در قالب محتوای زیر خدمت شما عزیزان ارائه شده است.

بهترین رنگ برای اتاق کودک چیست؟

روانشناسان رنگ توصیه می‌کنند برای اتاق کودک از پالت‌های رنگی آرامبخش استفاده کنید تا مانع از ایجاد استرس و یا تنش در فضای اتاق شود. این را در نظر داشته باشید که خواب اصلی ترین عملکرد یک اتاق خواب است و به همین دلیل باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که در خواب کوک تداخل ایجاد نشود. در این مطلب با 6 رنگ مناسب و جذاب برای دکوراسیون اتاق کودک آشنا خواهیم شد.

با 6 رنگ جذاب برای دکوراسیون اتاق کودک آشنا شوید

از آنجایی که ما انسان‌ها، بسیار تحت تاثیر قوه بصری‌مان هستیم، رنگ‌ها می‌توانند نقش مهمی را در ناخودآگاه ایفا کنند. بخصوص کودکان می ‌توانند بیشترین تاثیر را از رنگ‌ها بگیرند. به همین علت رنگ اتاق کودک همیشه از اهمیت زیادی برای طراحان دکوراسیون داخلی برخوردار بوده است. این را هم در نظر داشته باشید که رنگ اتاق کودک دختر و پسر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

رنگ قرمز برای دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق کودک، انرژی زیادی را ایجاد می ‌کند. رنگ قرمز باعث افزایش تمرکز او شده و اشتهای او را نیز زیاد می ‌کند. توجه داشته باشید که در استفاده رنگ قرمز زیاده روی نکنید. به جای اینکه از 4 دیوار اتاق با قرمز رنگ آمیزی شود، می ‌توانید به عنوان رنگ ثانویه از آن استفاده کنید.

رنگ زرد در دکوراسیون اتاق کودک

رنگ آفتاب، گل آفتاب گردان و تابستان، رنگی است که کودک دلبند شما را شاد می‌کند. توجه داشته باشید که رنگ‌های پر انرژی مانند زرد و قرمز نباید به عنوان رنگ اصلی و غالب استفاده شوند. طبق روانشناسی رنگ اتاق کودک، رنگ زرد به میزان زیاد می‌ تواند در روز روشن، خواب کودک را بهم بزند.

رنگ آبی ملایم در دکوراسیون کودک

مطالعات نشان داده است که رنگ آبی برای اتاق خواب کودک، بخصوص آبی ملایم رو روشن می ‌تواند تاثیر مثبت احساسی بر روی کودک داشته باشد. از آبی‌ تیره در رنگ‌ها استفاده نکنید و در عوض از طیف آبی روشن استفاده کنید؛ گفته می‌شود این رنگ‌ فشار خون را پایین می‌رود و باعث آرامش می‌شود.

رنگ سبز روشن در دکوراسیون کودک

طبق گفته روانشناسان رنگ سبز برای اتاق کودک می‌تواند حس سلامتی را القا کند و تمرکز کودک را افزایش می‌ دهد. استفاده از رنگ سبز ملایم تداعی کننده طبیعت است و می‌تواند برای چشم و ذهن مفید باشد.

یاسی کم حال در دکوراسیون کودک

اگر رنگ اتاق کودک یاسی کم حال باشد می‌تواند باعث ایجاد آرامش شود. اگر می ‌خواهید از رنگ‌های شاد استفاده کنید این طیف از رنگ بنفش بسیار بهتر از بنفش پر رنگ و رنگ‌های تند تر این طیف است. به طور کلی تمامی رنگ‌های گرم در طیف ملایم تاثیرگذاری بیشتری بر روی آرامش خواهند داشت.

ترکیب بژ کم حال و خاکستری

شاید فکر کنید رنگ‌هایی مانند بژ و خاکستری برای اتاق کودک مناسب نباشند، اما این ترکیب رنگی، بهترین ترکیب برای افرایش حس آرامش است. حتی این ترکیب می‌تواند برای اتاق یک خواهر و برادر که یک اتاق اشتراکی دارند مناسب باشد. مزیت این نوع رنگ این است که شما همیشه می ‌توانید آن را با رنگ‌های پاستیلی شاد مثل رنگ زرد یا صورتی ترکیب کنید و جذابیت آن را افزایش دهید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله با 6 رنگ مناسب برای اتاق کودک آشنا شدیم. همانطور که گفتیم رنگ‌های گرم و ملایم بهترین رنگ‌ها برای ایجاد حس آرامش و تقویت تمرکز کودک هستند. از رنگ‌های تند به هیچ عنوان برای رنگ اصلی اتاق استفاده نکنید و همیشه سعی کنید به عنوان رنگ ثانویه از رنگ‌های پر انرژی استفاده کنید.

بازدیدها: 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط