0

No products in the cart.

Return To Shop

رنگ یا کاغذ دیواری؟

این پرسش به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان جواب مشخصی برای آن در نظر گرفت؛ ممکن است طرح کاغذ دیواری یا رنگ برای خانه ای مناسب باشد و برای خانه ای دیگر نه؛ یا شاید ترکیبی از کاغذ دیواری و رنگ برای شما مناسب ‌ترین حالت باشد. برای اینکه بدانید رنگ پوشش بهتری برای دیوارهای خانه شماست یا کاغذ دیواری، باید با امتیازها و کاستی هایِ این دو نوع دیوارپوش آشنایی داشته باشید. در این مطلب با بررسی ویژگی‌های رنگ و کاغذ دیواری به شما کمک خواهیم کرد تا بهتر بتوانید به این سوال پاسخ دهید . رنگ یا کاغذ دیواری؟

وقتی که خانه ای را نوسازی می کنیم یا دکوراسیون منزل را عوض می کنیم، از قسمت های اساسی که می تواند تحولی چشم گیر ایجاد نماید، تغییر نوع دیوارپوش است. حال سوال اینجاست که دیوارهای خانه را رنگ کنیم یا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟ خب هر دو این موارد ممکن است ظاهری پسندیده را برای دیوارهای منزل تان فراهم کند. پس بگذارید مزایا و معایب این دو را بیشتر بررسی کنیم.

آماده سازی و نصب

پیش از هر چیز به دیوارهای خانه خود نگاهی بیندازید و شرایط حال حاضر آن را در نظر بگیرید. اگر دیوار شما کثیف و پر از چاله چوله است، برای رنگ کردن باید اول این مشکلات برطرف شود. رنگ را نمی توان روی چنین دیواری به کار برد چون آسیب ها و ترک های دیوار را پوشش نمی دهد. در نتیجه مجبورید دیوار را بشویید یا گچ‌کاری و بتونه‌کاری کنید. ولی کاغذ دیواری با خیال راحت ایرادهایِ دیوار را پوشش می دهد و طرحی یک دست و بی عیب و نقص فراهم می آورد. البته اگر دیوار شما در حال حاضر کاغذ دیواری است و می خواهید طرح جدیدی روی آن نصب کنید، جدا کردنِ کاغذ دیواری کمی به دقت و صبر و حوصله نیاز خواهد داشت. همچنین، نصب کاغذ دیواری ممکن است کمی دردسر داشته باشد؛ کاغذ دیواری را باید به اندازه برید و در هنگام نصب خطوط برش را با یکدیگر هماهنگ کرد. در عوض، رنگ کردن با بُرس قلم مو یا غلتک به راحتی قابل انجام است، هر چند که این کار هم تاحد زیادی زمان‌بر خواهد بود.  

مقاومت و دوام

از لحاظ مقاومت، برخی از انواع کاغذهای دیواری امروزه به صورت قابل شست و شو عرضه می شوند و از دوام خوبی برخوردار هستند. با این حال، همچنان استفاده از کاغذ دیواری در محیط هایی که رطوبت بالاست توصیه نمی‌شود.

رنگ نیز دوام مناسبی دارد، ولی در اثر ضربه یا خراشیدگی ممکن است دچار آسیب شود.

 

گوناگونی و تنوع

از لحاظ تنوع طرح، هم رنگ و هم کاغذ دیواری به صورت های مختلف در دسترس هستند. رنگ ها با درخشندگی‌هایِ گوناگون و در انواع مات، براق، نیمه براق و ساتن در بازار موجود است. کاغذهای دیواری نیز در انواع نقش و نگارها و با کیفیت‌هایِ گوناگون قابل تهیه اند.

اگر خانه مان کوچک باشد رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

برای خانه های کوچک رنگ شاید انتخاب بهتری باشد، چون نقش و نگار و طرحِ کاغذ دیواری احتمالاً فضای کوچک اتاق را بیش از حد شلوغ می کند. می توان در چنین خانه ای به استفاده از کاغذ دیواری برای دیوارهای یک اتاق یا یک دیوار خاص اکتفا کرد که در این صورت این فضا مجزا از سایر بخش های خانه در نظر خواهد آمد.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

ترکیب رنگ و کاغذ دیواریخیلی از افراد نیز برای دیوارهایِ خانه شان به ادغام و ترکیبِ طرح هایِ متنوع علاقه دارند، پس لزومی ندارد حتماً خود را به یکی از این دو انتخاب محدود کنید، شاید طرح ترکیبی آن انتخابی باشد که به دنبالش هستید.

بازدیدها: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *