0

No products in the cart.

Return To Shop

زیر سازی در بازسازی منزل

زیر سازی در بازسازی منزل

زیر سازی واسطه اتصال ساختمان به زمین است که به وسیله آن نیروی ناشی از سازه ساختمان به زمین منتقل میشود.  زیرسازی  باعث بوجود آمدن یک سطح مسطح و محکم برروی تراز میشود. این کارازایجاد ترک در سطح سقف و نشست در سطح کف جلوگیری کرده، مانع نفوذ رطوبت به محل زندگی می شود. زیر سازی در بازسازی منزل  بسیار حائز اهمیت است که برای نمونه به چند مورد اشاره خواهیم داشت.

زیر سازی در بازسازی منزل چگونه است؟

باز سازی مجموعه فعالیت هایی است که باعث میشود تا یک ساختمان مجددا قابل سکونت شود. برای بالابردن عمر ساختمان باید مصالح صاختمانی از کیفیت بالایی برخوردار باشند ودر یک زیرسازی پایه ای عمر بالای ساختمان راتضمین کنند. زیر سازی در بازسازی اصولی ساختمان، از مهم ترین عواملی است که به ساختمان دوام و استحکام می بخشد. حال این زیرسازی بسته به نوع اسیب خوردگی  به صورت جزئی و یا کلی انجام میشود.در زیرسازی ممکن است تمام لوله کشی ها، سیم کشی ها و به طور کلی تمام تجهیزاتی که در بخش داخلی بافت سازه به کار رفته اند تعویض و بازسازی شوند.

انواع زیر سازی در باز سازی منزل:

زیر سازی در باز سازی پی ساختمان

به هنگام زیر سازی، باید  به نقشه فونداسیون روی زمین توجه داشته باشیم. قبل از شروع ابتدا باید جزئیات لازم را روی نقشه ساختمان پیاده سازی کنیم. نوع خاک، ضخامت لازم برای تراکم، بتن ریزی روی پی مرکب یا پی تخت باید همگی طوری مهندسی شوند که توانایی تحمل وزن ساختمان واشیاء و افرادی که در آن قرار خواهند گرفت را داشته باشد.

زیر سازی دربازسازی کف منزل

برای باز سازی کف ساختمان ابتدا نیاز یه یک زیرسازی اساسی داریم. زیر سازی باید به گونه ای باشد که وقتی کف سازی بر روی آن انجام می شود، کاملا مساوی و تراز باشد. زیر سازی در باز سازی کف طبقات نسبت به زیر سازی پایه ای ساختمان، راحتتر است. زیر سازی معمولا با ایجاد یک سطح  صاف ومساوی بر روی پستی و بلندی هایی کف ساختمان مقاومت بازسازی را تا حد امکان بالا می برد.

زیر سازی در باز سازی دیوار پوش منزل

دیوار پوشها در جلوه بخشیدن به نمای دکوراسیون داخلی بسیار مهم هستند. از آنجا که دیوارپوش ها عموما بصورت صفحات ( پانل ) با هم قفل و بست میشوند, نیاز به سطوح دیواری کاملا همسطح دارند که اصطلاحا به آن ” ریسمانی” میگویند. به این ترتیب لازم است قبل از شروع به کار, زیرسازی صاف و یکدستی داشته باشند. ریسمانی قبل از اجرای دیوار پوش اختلاف سطح در هر فاصله را بخوبی پر میکند.

زیرسازی دربازسازی نقاشی ساختمان

درزیر سازی نقاشی ساختمان یک سری عملیات برای بهتر جذب شدن رنگ روی دیوارساختمان صورت میپذیرد.  زیر سازی در باز سازی رنگ منزل، وابسته به رنگ پس زمینه دیوار و جنس دیوارمراحل متفاوت دارد. در واقع نتیجه مطلوب یک رنگ‌آمیزی موفق ساختمان تا حد زیادی  وابسته به زیرسازی مناسب آن است.

زیر سازی در باز سازی پارکت چوبی منزل

برای داشتن یک پارکت چوبی مدرن باید یک زیر سازی صاف و یکدست و هموار داشته باشیم. برای زیر سازی پارکت معمولا از موزاییک کاری استفاده میشود. درزیر سازی باز سازی کف منزل بعد از موازییک از چسبهای مخصوص استفاده میشود وپارکت چوبی روی این زیر سازی کار میشود. هنر یک معمار یا یک طراح  از طریق زیر سازی تخصصی، بیشتر نمایان میشود.

(نکته پایانی)

دراین مقاله از سایت سعی کردیم شما را با زیر سازی ساختمان آشنا کرده و نکات اصولی آن را ذکر کنیم. زیر سازی اصولی ساختمان از مهم ترین عواملی است که به ساختمان دوام و استحکام بالایی می بخشد . برای زیر سازی در بازسازی منزل نیاز به تجربه و در برخی موارد، نیاز به اخذ مجوز است. زیرا درغیر این صورت شهرداری مجبور به توقف یا تخریب کار میکند واین باعث صرف هزینه و زمان زیادی می شود. بنابراین بهتر است در هنگام بازسازی از یک شرکت مهندسی معتبر و کارآمد در این زمینه کمک بگیرید. به ما اعتماد داشته و جهت مشاوره و سپردن کار بازسازی خود با شرکت معماری فراز ارتباط برقرار نمایید.

بازدیدها: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *