0

No products in the cart.

Return To Shop

سبک دکوراسیون عربی را بشناسیم

سبک دکوراسیون عربی

سبک دکوراسیون عربی ، تلفیقی زیبا از سبک های شرقی و غربی است. این سبک برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک و بزرگ قابل اجرا بوده و پیاده سازی آن سبک خاص خود را دارد. نورپردازی، رنگهای گرم، مبلمان و دکوراسیون تزئینی  در این سبک جایگاه ویژه ای دارد. متریال به کار رفته در این سبک به طور معمول ارگانیک و طبیعی است.  این سبک در واقع ترکیبی از سبک های اسلامی، مراکشی و مدیترانه ای و سبک مدرنیسم است. سبک دکوراسیون عربی  گرد آوری کارآمدی از طاق های بزرگ، ایوان و طراحی های داخلی غیرعادی است.

رنگها در سبک عربی

پیاده سازی سبک دکوراسیون عربی بسیار راحت است. رنگ آمیزی دیوار با رنگ های خاص، رنگ‌های خنثی گرم یا کاغذ  دیواری برای ساخت یک دکوراسیون عرفانی به سبک عربی کمک میکند. رنگ های مورد استفاده در سبک عربی معمولاً گرم و طلایی می باشد. همچنین از رنگ های لوکس و مجلل در این سبک استفاده می شود. از جمله این رنگ ها عبارتند از رنگ خاکی، نارنجی، آبی نیلی، طلایی، آلویی مخملی، بادمجانی، دارچینی، شکلاتی تیره، قرمز پر رنگ، خردلی و زیتونی که در گوشه وکنار المان ها استفاده میشوند.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های سبک عربی بافت پارچه ای دارند. همچنین کاغذ دیواری های براق و متالیک نیزمناسب سبک دکوراسیون عربی هستند. ایده دیگر برای پیاده ساز ی این سبک این است که بجای کاغذ دیواری، دیوار را مثل هلال و گنبد قاب بندی میکنند و داخل آنرا با کاغذ دیواری‌های لوکس متالیک تزیین می کنند. کاغذ دیواری به سبک عربی به طرز شگفت آوری می تواند به فضا عمق بدهد و آن را به نقطه ی کانونی فضای عربی تبدیل کند.

مبلمان عربی

سبک دکوراسیون عربی ترکیبی از اندرونی قوس دار، طاق های بزرگ همراه با ایوان ها  و رواق های زیباست. فرهنگ عرب از ابتدا نشستن بر روی زمین است. عربها عادت دارند به هنگام نشستن بر روی مبل هم، به زمین نزدیک باشند. برای همین در سبک دکوراسیون عربی یا از چند پشتی روی هم و در کنار هم بر روی نیمکت های کاملا ساده استفاده میشود و یا اینکه نیمکت های چوبی آنها به شکل مشبک ساخته شده، و برروی آنها تزئینات منبت کاری اجرا میشود.

دکوراسیون عربی

 ترکیب المانهایی چون قفسه های روی یک دیوار با جداول انتهایی چند ضلعی، یک صندلی مراکشی در کنار مبل های عربی، مبلمان شیک به سبک عربی، جداول اتاق تقسیم شده، درب های حک شده، صندوق های قرآن،  لوازم روکش شده با پارچه‌های مخمل لطیف، لوازمی مثل فرش و کوسن، لوازم دکوری فلزی طلایی یا مسی، سماور یا فانوس مسی قدیمی، ست چای خوری بر روی میز عسلی فلزی سلطنتی حس و حال خانه های عربی را در این سبک ها زنده میکند.

 نورپردازی عربی

نور پردازی در سبک دکوراسیون عربی نقش بلقوه ای دارد. در این سبک تا جایی که فضای اتاق به شما اجازه می دهد، لوستر باید بسیار بزرگ در نظر گرفته شود. سعی کنید از لوسترهای شمعی و چراغ های فانوسی زمینی برای روشنایی استفاده کنید.  نورپردازی یکی از مهمترین و کلیدی ترین بخش ها دراین سبک است.  اگر هم نور مخفی کار گذاشته میشود باید طوری باشد که کنترل شدت نور در دسترس باشد. در این سبکها گاها برای ایجاد فضای عرفانی و رمانتیک،  شدت نور را کاهش داده و فضا را تاریک میکنند.

سخن نهایی:

استودیو معماری فراز با سال ها تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. این مجموعه نیازهای واقعی را در الویت قرار داده، سپس با دانش و تبحر زیاد اقدام به طراحی می نماید. تیم فراز قدم به قدم با تایید مشتری جلو میرود و اقدامات لازم را با سرعت و کیفیت بالا به  اجرا درمی آورد. در صورت تمایل می توانید از مشاوره های طراحان و دکوراتورها ی خبره ما دراستودیو معماری فراز بهره مند گردید.

بازدیدها: 122

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *