0

No products in the cart.

Return To Shop

سبک گلم در دکوراسیون داخلی

سبک گلم در دکوراسیون داخلی

اگر عاشق اکسسوری پرزرق و برق و لوکس هستید سبک گلم بهترین پیشنهاد برای شما می‌باشد. این کلمه از   Glamorous   در زبان انگلیسی گرفته شده است. به معنی «زرق و برق خیلی زیاد و نمایان» که به افسانه های طلسمی و جادویی اسکاتلند درسالهای 1700 مربوط می شود. امروزه ما از سبک گلم به عنوان چیزهای رمزآلود، درام و لوکس استفاده می‌کنیم. برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از یک فضا لذت ببرید و سبک آن فضا برای شما تکراری نباشد سعی کنید  قبل از هر کاری سبک مناسب با شخصیت خود را شناخته و بعد درمحل زندگی خود پیاده کنید. سبک دکوراسیون گلم به طور خلاصه یکی از بهترین و پرطرفدارترین شیوه‌ها برای فراهم ساختن محیطی فانتزی و عجیب و غریب در منزل است.

سبک گلم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این سبک آویز و لوسترهای کریستالی بزرگ با رشته‌های بسیار درخشان، شمعدان‌هایی با پایه‌های طلایی و مبلمان‌های مخملی با منگوله‌های آویز نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. مهم ترین ویژگی‌های سبک گلم در دکوراسیون داخلی استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره ای است. در این سبک از فلزات طلایی یا نقره ای، رنگ‌های خنثی چون سیاه و سفید و دیگر رنگهای مینیمال استفاده می‌شود. سبک گلم همچنین بسته به علاقه و ترجیح هر انسان، قابل اجرا درسالن پذیرایی، اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و … می‌باشد.

ویژگی های بارز سبک گلم در دکوراسیون داخلی

متریال مورد استفاده در دکوراسیون سبک گلم

در سبک گلم وسایل لاکچری و براق، پارچه های خاص و لوکس و المانهای فلزی گران قیمت به صورت اغراق آمیز بکار برده می‌شود. پارچه های مخمل و پوست های طبیعی از مشخصات بارز سبک Glam هستند.

نحوه مبلمان سبک گلم در دکوراسیون داخلی گلم است.

یکی از شاخصه های اصلی این سبک مبلمان معروف و خاص سبک گلم است. مبلمان گلمی معمولا نرم هستند و رنگ‌های مجللی دارند. بافت ظریف مخملی  با بازوهای رولی از نشانه های این نوع مبلمان است. برای مبلمان منزل به این سبک ازالمانهای پر زرق و برق در کنار طراحی زیبا استفاده کنید.

استفاده از میز بار چرخدار طلایی

استفاده از میزهای چرخدار در قرن بیستم مد بوده اند. این میزها برای سرو غذا و یا پذیرایی با نوشیدنی یا دسر استفاده می‌شده اند. بودن این میزدر سالن پذیرایی فوق العاده زیبا جلوه می کند. اگر قصد خرید این وسیله را دارید. توجه داشته باشید که پایه های میز بهتر است به رنگ های طلایی و برنجی باشد تا زرق و برق بیشتری به فضا ببخشد.

در سبک گلم رنگ‌ها ساده اما طرح‌ها لوکس هستند.

منظور از رنگ ساده این است که طیف رنگهای بکار برده در این سبک بهتر است روشن باشد. بیشترین رنگ‌هایی که به عنوان زمینه در سبک گلم استفاده می‌شوندعبارتند از: سفید، کرم، خاکستری، مشکی، طلایی و نقره‌ای. ولی ممکن است مبل اصلی رنگی شاخص داشته باشد که درخشش خاصی به فضا ببخشد.

آینه قدی و دیواری در سبک گلم شاخص است

برای تعدادی از افراد آینه یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون حساب می‌شود. دوستداران سبک گلم آینه را اصلی ترین اجزا و از وسایل مورد نیاز در هر خانه و محیطی می دانند. بخاطر تنوع بالای آینه ها سعی کنید ازآینه های دیواری یا قدی لوکس و لاکچری استفاده نمایید. آینه های قدی با قاب طلایی یا نقره ای  بغیر از تزیین و زیبایی فضا، بسیار کاربردی و بهتر هستند.

نورپردازی در دکوراسیون به سبک گلم

برای نورپردازی منزل به سبک گلم از لوسترهای بلند و آویز با رشته‌های کریستالی درخشان استفاده کنید. در نورپردازی خانه به سبک گلم نور بیشتر جذابیت بیشتری به وسایل براق یا آینه می‌دهد. همچنین استفاده از شمعدان‌های خیره کننده نقره ای یا طلایی برای ایجاد، فضایی دراماتیک بی نظیر است. اضافه کردن چند لامپ رومیزی براق یا لوسترهای مشکی و طلایی با اشکال هندسی مدرن،  زیبایی خاصی به فضا خواهد بخشید.

فرش و کف پوش سبک گلم را بشناسیم

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گلم می توان ازچینش فرش های رنگی در کنار مبلمان و پرده های زیبا استفاده کرده و جو فوق العاده لوکس و زیبایی به فضا بخشند .در این سبک انتخاب فرش و کفپوش  بسار حساس و هنرمندانه است. فرش های بکار رفته در این سبک باید متناسب با دکوراسیون فضا باشند. فرشهای شرقی طرفداران زیادی در کشورهای غربی دارند.

پاف و مبل شزلون زیبای منحصر بفردی به دکوراسیون می بخشد

مبل شزلون یا صندلی بلند برای نشستن و استراحت یک نفر طراحی شده است. مبلمانی که دارای یک دسته با قوس به بیرون بوده و تکیه گاه کوتاه وکوچکی دارد. قسمت نشیمن این نوع مبلمان به اندازه دراز کردن کامل پاها است. صندلی عثمانی با پایه‌های طلایی یا نقره ای نیزانتخاب خوبی برای این ترکیب است.

میزهای آینه ای با ترکیب سبک گلم هم خوانی دارد.

فارغ ازنوع مبلمان منزل وجود میز چای خوری و جلو مبلی از ضروریات چیدمان دکوراسیون داخلی است.این روزها بخاطر گستردگی کاربرد این وسیله شاهد تنوع بسیار زیادی در میز جلو مبلی بوده ایم. در سبک دکوراسیون داخلی گلم از میزهایی آینه ای یا شیشه ای ترکیب شده با فلزطلایی استفاده نمایید.

انواع سبک گلم در دکوراسیون داخلی

این سبک بیشتر با تزئینات سرکار دارد از این جهت می‌تواند با اصول سبک‌های دیگر ترکیب شده و سبک ‌متفاوتی خلق نماید. انواع سبکهای مورد استفاده در سطح جهان که شاخه هایی از سبک گلم محصوب می شوند به شرح زیر می باشند.

  1. سبک گلم مدرن

در سبک مدرن از خطوط و اشکال هندسی ساده  اما مدرن استفاده می شود. متریال های براق با پایه های فلزی مخروطی شکل انتخاب خوبی برای این نوع سبک هستند. المانهای معروف اواسط قرن بیستم دراین سبک کارایی دارند.

  1. سبک گلم ساحلی

این سبک برای ویلای نزدیک دریا مناسب است. سبک ساحلی با تزیینات لوکس و پر زرق و برق گلم ترکیب می شود. ظروف یا قاب های فلزی به رنگ نقره ای و طلایی دیزاین جذابی به ویلا می بخشد که خیره کننده است. در سبک ساحلی تنالیته های رنگ آبی ، کرمی روشن پر کاربرد هستند.

  1. سبک گلم معاصر

سبک معاصر حس حال اکنون را بدون پایبندی به سبک خاصی به نمایش می گذارد. در این سبک می توان خصوصیات و ویژگی هایی که در آن دوره مد روز است را مشاهده کرد. اگر این ویژگی را با خصوصیات سبک گلم ترکیب کنید فضایی فوق العاده لوکس و امروزی را ایجاد می کنید.

  1. سبک گلم هالیوودی

سبک هالیوودی مربوط به سال ۱۹۳۰ است. در این سبک  از برخی از خصوصیات سبک ویکتوریا همچون مبلمان مخمل و عتیقه جات استفاده میکند و مناسب افرادی است که به لوکس گرایی و تفریح علاقه دارند. تا به امروز پرکاربردترین رنگ ها در این سبک قرمز، بنفش و فیروزه ای بوده است.

 

بازدیدها: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *