0

No products in the cart.

Return To Shop

سقف اکسپوز در بازسازی منزل

سقف اکسپوز

سقف اﮐﺴﭙﻮز نمای عریان مصالح ساختمانی است ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻄﺢ ﺗﻤﺎم ﺷﺪه ﮐﺎر اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ‌ﺷﻮد و روی آن دوباره با یک ماده دیگر ﭘﻮﺷﺎﻧﺪه ﻧﻤﯽﺷﻮد. بتن اکسپوزدر ساخت وساز یا بازسازی منزل ،  یا ﺑﻪ ﺻﻮرت در ﺟﺎ رﯾﺨﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮد و یا اینکه به صورت پانل‌های پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد. سبک اکسپوز در سقف، کف و دیوارهای خانه کارایی دارد. از مزایای طرح اکسپوز استفاده از فضا با بازده زیاد، انعطاف بیشتر در طراحی و سهولت ارتباطات بین قسمتهای مختلف آن است.

طرح اکسپوز چیست؟

یکی از بارزترین ویژگی‌های طراحی مدرن اکسپوز مشاهده کامل و صد درصد تمامی سیم کشی های ساختمان و تمامی تأسیسات مکانیکی به‌ صورت روکار، به‌جای پنهان کردن آن‌ها در زیر سقفهای کاذب و در بین انواع سقف‌ها و دیوارها است. از آنجایی که چشم همواره به پنهان کردن و ندیدن این لوله‌ها عادت دارد، لذا از دیدگاه بصری طراحی سقف اکسپوز درباز سازی منزل متفاوت است. امروزه  وجود دیوارهای کمتر به صورت سقف اکسپوزدر باز سازی منزل سبب ایجاد نماهای بیشتر در فضاهای متعدد شده است. بازسازی به صورت سقف اکسپوز ضمن اینکه ارزانتر است، اقدامی برای بهبود سلامت اعضای خانواده نیزهست. زیرا سبب می شود اعضای خانه به راحتی در فضا حرکت کنند و تعاملات بین اعضا افزایش یابد. البته سقف های اکسپوز در فضاهای اداری به دلیل پلان بسته، پلان آزاد و یا ترکیبی از این دو بیشتررایج شده است. در اداراتی که به این سبک درست یا باز سازی شده اند، امکانات اداری، در اتاق هایی بدون دیوار و درهای مجزا قرار گرفته است.

اجرای سقف اکسپوز در بازسازی منزل

دکوراسیون داخلی

سقف اکسپوز در بازسازی منزل میتواند با خلاقیت نورپردازی ادغام شود. تاسیسات ساختمانی با یک نظم و رنگ خاص خود میتواند به عنوان  عناصر تزئین جذابیت زیادی به فضا ببخشد. دراین بازسازی با روشنایی طبیعی فضای منزل متحول خواهد شد.

مطبوع شدن هوا

همانطور که میدانیم هوای گرم سبکتر است و به سمت بالا حرکت میکند سقف اکسپوز با فضایی که ایجاد میکند باعث خنک شدن جو منزل یا سالن می شود. این نوع بازسازی درمناطق با آب و هوای گرم بیشتر جواب می دهد.

ایجاد فضای بیشتر

هر چقدر سقف منزل بلندتر باشد خانه با عظمت ترو بزرگتر دیده میشود. تبدیل یک سقف بسته سنتی به یک سقف اکسپوز در بازسازی منزل معمولاً باعث می شود سالن بزرگتر از آنچه در واقع است به نظر برسد.

سرعت انجام سقف اکسپوز

در بازسازی سقف اکسپوز تاسیسات  کثیف قدیمی ساختمان تمیز میشوند. از فضا استفاده بهینه شده و فضای مفید ساختمان اشغال نمیشود. در اجرای سقف اکسپوز، همانند دیگر سقفهای کاذب، برای پنهان کردن تاسیسات زمان تلف نمی شود بنابراین  سرعت انجام پروژه تسریع می یابد.

اجرای اکوستیک

 از هزینه های نامرئی سقف های اکسپوز، این است که  به دلیل اینکه سطوح سخت  بین سقفهای اکسپوز و کفهای سیمانی یک محفظه اکو ایجاد می کنند پرداختن به اکوستیک برای نویز گیری ازراهکارهای ضروری است . از متریالهای پیشنهادی برای بازسازی، کاشی سقفی آکوستیک است. آکوستیک ضریب کاهش نویز (NRC ) را در بردارد، که میزان انرژی صوتی جذب شده توسط سقف را کاهش می دهد.

کلام آخر

مراحل بازسازی زیبایی خاص خود را دارد. از زمانی که شرکت بازسازی منزل را به دست میگرد، پابه پای نظرات کارفرما پیش میرود تا تمهیدات لازم را به کادر طراحی داده و سپس در کادر فنی اجرا نماید تا نهایتا” رضایت مشتری را جلب نماید. تمام سعی شرکت در این است که با ارسال اکیپ فنی با تجربه، بتواند پروژه سقف اکسپوز را در زمان اندک به اتمام برساند. درهرصورت چنانچه که بازسازی با خیال راحت و آرامش نیاز دارید حتما  ازاستودیو معماری فراز مشاوره بگیرید تا هم با قیمت مناسب و هم با زمان بندی صحیح، پروژه شما را پیش ببرند.

بازدیدها: 70

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *