0

No products in the cart.

Return To Shop

طراحی تی وی وال در منزل

تلویزیون و سیستم های صوتی و تصویری در اکثر منازل مدرن یک بخش اساسی و مهم تلقی می شوند. هرچند فضای خانه‌های امروزی معمولا برای ایجاد اتاقی مجزا برای تی وی روم محدود می باشد، اما همچنان یک دیوار از اتاق نشیمن یا پذیرایی به تلویزیون و متعلقات آن مثل گیرنده و دستگاه ضبط یا کنسول بازی اختصاص داده می شود.در این نوشته از بخش دکوراسیون داخلی استودیو معماری فراز، نکاتی را در مورد طراحی تی وی وال در منزل مرور خواهیم کرد.

تلویزیون از آن جهت که نگاه ها را به سمت خود جلب می کند از نقشی مرکزی در دکوراسیون منزل برخوردار است و به همین دلیل طراحی فضای پیرامون آن نیز یک چالش جدی است. برای اینکه دیوار پشت تلویزیون یا همان تی وی وال طراحی مناسبی داشته باشد، از طیف وسیعی از متریال ها و طرح ها می توان استفاده کرد؛ از جمله پنل ها یا براکت های دیواری و طرح‌های سنگی و چوبی و سه بعدی و غیره. در ادامه بیشتر به روش ها و ایده هایی برای دیوار تلویزیون در منزل خواهیم پرداخت.

تی وی وال، کانون توجه در خانه

تلویزیون های هوشمند امروزی بسیار باریک و سبک هستند و به همین دلیل معمولا با پایه های براکت بر روی دیوار نصب می‌شوند تا از امنیت کافی برخوردار باشند.طراحی تی وی وال در منزل بسته به اتاق و سلیقه کاربر طراحی خواهد شد.

معمولا برای تی وی والِ اتاق نشیمن سعی می شود فضایی دنج و راحت طراحی شود، در حالی که همین فضا برای اتاق پذیرایی ممکن است کمی رسمی تر باشد. البته ایده ها برای این بخش از منزل متنوع است و حتی از تی وی وال به عنوان پارتیشنی برای جداسازی اتاق های نشیمن و پذیرایی نیز می توان استفاده کرد.

اصولا طراحی دیوار پشت تلویزیون حرکت بر لبه ای باریک است و از یک سو به دلیل نقش مرکزی باید حالتی جذاب داشته باشد و از سوی دیگر نباید بیش از اندازه شلوغ باشد که باعث حواس پرتی مخاطب شود.

یونیت و پنل دیواری تلویزیون

یکی از روش های مرسوم برای طراحی تی وی وال استفاده از یونیت های دیواری است که هم جایی برای قراردادن تلویزیون و هم فضایی برای ذخیره سازی و به نمایش گذاشتن اقلام دکوری محسوب می شوند. این یونیت ها در ابعاد و طرح های گوناگون موجود هستند که نمونه های چوبی یا ام دی اف آن کاملا رایج می باشد.

از تقارن ها و خطوط موازی نیز برای تاثیرگذاری بیشتر پنل و یونیت دیواری استفاده می شود. به طور مثال اگر دیوار شما وسیع باشد می توانید به موازات تلویزیون بخشی را به کتابخانه اختصاص دهید یا از تصاویر و نقاشی های دیواری برای جذاب تر شدن محیط اطراف تلویزیون استفاده نمایید.

متریال تی وی وال

از متریال های گوناگون چوبی، آجری، سنگی، کناف، پنل های سه بعدی و … برای طراحی تی وی وال استفاده می شود که هر کدام می تواند برای سبک های مختلف دکوراسیون انتخابی مناسب باشد.

رنگ و نورپردازی دیوار تلویزیون

طرح و رنگ دیوار پشت تلویزیون به عوامل مختلفی بستگی دارد و از اتاقی که تلویزیون در آن نصب شده است تا عادت های شما در هنگام تماشای تلویزیون می تواند برای انتخاب آن تاثیرگذار باشد. با وجود این، معمولا سعی می شود هارمونی دیوار پشت تلویزیون با سایر بخش های منزل رعایت شود و رنگ آن هم چندان پرزرق و برق نباشد که باعث منحرف شدن توجه بیننده شود.

افزون بر این، استفاده از خطوط نوری ملایم یا یک آباژور در کنار یا اطراف صفحه نمایشگر می تواند بسیار شیک و چشم نواز باشد.

بازدیدها: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *