0

No products in the cart.

Return To Shop

لاندری یا رخشورخانه چیست ؟

لاندری و رخشورخانه

کار شستن و خشک کردن لباس ها ممکن است برای بسیاری از افراد خسته کننده و ملال آور باشد. برای اینکه نظافت رخت و لباس ها آسان تر شود، در خانه های مدرن اتاقی مجزا را برای این کار در نظر می گیرند تا همه ی امکانات ضروری برای پاکیزگی، در کنار هم و در یک جا، فراهم باشند. اتاق لاندری یا رخت شورخانه، فضایی برای شست و شو و خشک کردن رخت و لباس های کثیف در منزل است. این فضا به تازگی در خانه های ایرانی هم جای خود را باز کرده و با توجه و استقبال خوبی مواجه شده است.

فضای مناسب برای رخت شور خانه

در فضای رخت شور خانه، معمولا مکانی برای لباس شویی، خشک کن، اتو و انواع شوینده ها در نظر گرفته می‌شود. البته تجهیزاتی که در رخت شور خانه قرار می دهید بستگی به سلیقه و راحتی شما و نوع فضایی دارد که برای این کار انتخاب می کنید. در خانه های قدیمی، در بسیاری از موارد، فضای لاندری در زیر زمین خانه است. از این رو، مثلا قرار دادن اتو در چنین فضایی چندان منطقی به نظر نمی رسد. در هر حال، در خانه های مدرن که اتاق های کافی وجود دارد، می توانید اتاقی جداگانه را، مثلا در نزدیکی آشپزخانه، برای رخت شورخانه در نظر بگیرید. معمولا چون دستگاه های لباس شویی پر سر و صدا هستند، بهتر است اتاقی که برای این کار انتخاب می‌کنید دور از محیط خواب و بخش پذیرایی منزل باشد.

وسایل و امکانات مورد نیاز در اتاق لاندری

انواع لوازم و دستگاه های مورد نیاز در فرآیند پاکیزه کردن لباس ها را می توان یک جا در لاندری خانه گرد هم آورد. ماشین لباس شویی،  کهنه شور، خشک کن برقی یا خشک کن بخار، لوازم اتوکشی، دستگاه چرخ خیاطی و لوازم دوخت و دوز، رخت آویز، سبد لباس، انواع مواد پاک کننده و نرم کننده و  هر چیزی که ممکن است با پاکیزگی و نظافت لباس ها در ارتباط باشد را می توانید در لاندری منزل مهیا کنید. جمع شدن همه ی امکانات مورد نیاز در یک اتاق، از اتلاف وقت جلوگیری کرده و کار شست و شو و نظافت را برای شما راحت تر خواهد کرد.

اگر فضای کافی دارید بهتر است در اتاق لاندری، قفسه ها و کشوهای برای قرار دادن لباس ها تعبیه کنید. بسیاری از لاندری‌ روم‌های مدرن،  دارای کابینت و کانترتاپ مخصوص برای چیدن لباس ها هستند.

دکور لاندری روم

معمولا به دلیل محیط کوچک اتاق لاندری، سعی می شود از رنگ های روشن و نورپردازی مناسب برای این فضا استفاده شود. اگر نور طبیعی مناسب در رخت شورخانه در دسترس نیست، از لامپ های پرنور استفاده کنید.

اگر فضای لاندری روم درست چیده نشود ممکن است در هم ریخته و نامنظم به نظر آید. در اتاق لاندری به امکانات و لوازم ریز و درشت زیادی احتیاج خواهد بود، بنابراین، حتما بهتر است قفسه ها یا کابینت هایی برای دسته بندی و ذخیره کردن این نوع لوازم داشته باشید. یک یا چند سبد برای لباس های نشسته و قسمتی جدا برای تا کردن و دسته بندیِ لباس ها و حوله های شسته شده، به منظم‌تر شدن فضای لاندری بسیار کمک می‌کند. همچنین، یک سطل زباله هم دم دست خود قرار دهید و هر آنچه که اضافه است را دور بیاندازید.

 

بازدیدها: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *