0

No products in the cart.

Return To Shop

لوله کشی آب در بازسازی منزل

لوله کشی آب در بازسازی منزل

نوع تعمیرات لازم در بازسازی منزل بسته به بزرگی یا کوچکی مسئله متفاوت است. هر کدام از مشکلات پیش آمده، راهکارهای متفاوتی برای نوسازی دارند. با توجه به این مسئله لوله کشی بردو نوع است.در این مطلب با لوله کشی آب در بازسازی منزل آشنا خواهیم شد .

نحوه بازسازی جزعی لوله آب:

بعضی از بازسازیها بصورت مقطعی هستند .در این بخش از فعالیت ها قسمتی از لوله آب دچار ترکیدگی یا نشستی شده که با لکه های زردی که بر روی سطح ساختمان میگذارد خود را نشان میدهد. در این حالت لوله معیوب را پیدا کرده وآنرا تعویض میکنند .

نحوه بازسازی کلی لوله آب:

 در صورتی که عمر ساختمان زیاد باشد فرسودگی لوله ها، رسوب در لوله ها یا زنگ زدگی سطح ساختمان از جمله مواردی هستند که مشکلات سیستم لوله کشی با آنها مواجهه میشود. در بازسازی سیستم های لوله کشی بصورت کلی، کلیه لوله های قدیم جمع شده و بجای آنها بسته به سبک بازسازی یا تقاضای صاحب خانه لوله کشی توکار، روکار، کلکتوری یا زیر سقفی در پروژه کار می شود.

دلایل لوله کشی آب در بازسازی منزل:

نمونه ای از دلایلی که باعث تعویض لوله کشی آب ساختمان میشود عبارتند از:

1– افزایش درجه کیفی  آب شرب

لوله های کم کیفیت بخصوص لوله های گالوانیزه با گذشت زمان در لوله اکسید تولید میکننند و این اکسید سختی آب را بالا برده باعث کم کیفیتی و نامرغوبی  آب شرب میشود. با تعویض لوله های قدیمی به لوله های نثل جدید مانند لوله پلیکا، لوله پنج لایه، لوله سبزو…اب آشامیدنی گوارا و با کیفیت می شود و رسوبی در لوله ها صورت نمی گیرد.

2- تعویض لوله های بی کیفیت

در لوله کشی های سنتی گذشته از لوله های آهنی یا گالوانیزه استفاده میشد که به مرور زمان  یا زنگ می زدند و یا فرسوده می شدند. تشکیل رسوب در این لوله ها از مشکلات بارز این ساختمانها بوده که هرچند یک وقت آنها را با بساط لوله باز کنی آب و فاضلاب محله، مواجه میکرد. امروزه  وجود لوله های سبز و 5 لایه این مشکلات را بطور کلی حل کرده است. وجود مشکلاتی از این قبیل مهمترین عامل برای بازسازی مجدد لوله های آب در بازسازی منزل می باشد.

3- پاکسازی رنگ زرد نم و رطوبت از سطح ساختمان

ایجاد لکه های زرد رطوبت بر روی سقف، مربوط به عایق کاری نامرغوب ویا استحلاک عایق کاری سقف است. ایجاد نم و رطوبت در کف منزل معمولا مربوط به ترکیدگی یا خرابی لوله های توکاری است که در ساختمان بکار رفته است. از طرفی با جمع شدن آب در یک مکان درزهایی بین کاشی و سرامیک ایجاد میشود و نیاز به کف سازی مجددرا در بازسازی ایجاد میکند. لذا هر کدام از این عوامل باید به سرعت شناسایی و ترمیم شوند تا با مشکل کپک روی دیوار یا بوی نامطبوع نم در منزل مواجه نشوید.

4- افت فشارآب سرد و گرم

سرد شدن ناگهانی آب زیر دوش حمام در فصل سرما از مواردی است که همه آنرا تجربه کرده ایم . هرچند افت فشار آب این روزها ممکن است مربوط به افت فشار گاز در پکیج های دیواری باشد. اما امروزه ثابت شده، ابگرمکن های دیواری و لوله ها و اتصالاتی که از جنس گالوانیزه هستند باعث وقوع چنین حوادثی میشوند. استفاده از لوله های پلاستیکی مثل پلیکا، لوله سفید، لوله پنج لایه تا حد بسیار خوبی این مشکل را مرتفع کرده است.

5- اجرای اصولی لوله کشی آب

گاها به علت اجرای غیر استاندارد لوله کشی قدیمی، مشکلات متعددی در جاهای مختلف ساختمان رخ میدهد که اگر چه لوله کشی از لوله های مرغوب استفاده شده ولی خروجی کار لنگ میزند. تنها راه چاره در چنین مواردی کمک گرفتن از تخصص سرویس کاران با سوادی است که اجرای پروژه آنها طبق نقشه های استاندارد لوله کشی صورت میگیرد. در گذشته لوله کشیهای قدیم بدون نقشه وتنها با استناد به تجربه کاری لوله کش صورت میگرفت و پس ازپایان صاحب منزل را با مشکلات فراوانی روبرو میکرد.

ودر نهایت:

برای اطمینان از استاندارد بودن لوله کشی آب در بازسازی، کارخود را به استودیو معماری فراز بسپارید.

بازدیدها: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *