0

No products in the cart.

Return To Shop

متریال مناسب برای نمای ساختمان

نمای ساختمان

انتخاب یک متریال مناسب برای ساختمان نیازمند آن است که به فاکتورهای مهمی توجه کنید. متریال ‌های بسیار زیادی برای طراحی نمای ساختمان وجود دارند که شما باید به زیبایی٬ مقاومت متریال و هزینه ای که بابت تهیه و اجرای آن متقبل می‌شوید را در نظر داشته باشید. آشنایی با ویژگی ‌های هرکدام از این متریال ‌ها و نقاط ضعف و قوت آن‌ها شما را برای انتخاب مناسب راهنمایی خواهد کرد. در ادامه این مقاله از سری مقالات استودیو معماری فراز با ما همراه باشید.

لیست متریال نمای لوکس

واضح و مشخص است که استفاده از مصالح ساختمانی باید از نظر استحکام٬تحمل حرارت و آتش سوزی ایمن باشند. در طول تاریخ متریال‌ های ساختمان نیز دچار دگرگونی‌های بسیاری شده ‌است که در ادامه مطلب شما را با لیستی از متریال‌ های ساختمانی که امروزه کاربرد بیشتری در ساختمان سازی دارند آشنا خواهیم نمود.

نمای چوبی ساختمان

امروزه با افزایش تکنولوژی می‌توانیم ظاهر ساختمان را زیبا و متفاوت کنیم. نمای چوبی یک متریال زیبایی است که با انتخاب آن می‌توان ظاهر متفاوتی به نمای ساختمان خود بدهیم. نگهداری در این نوع نما، با متریال‌های دیگر تفاوت خواهند داشت. نمای چوبی نیازمند نگهداری با مواد محافظتی مناسبی باید باشد تا در برابر عوامل بیرونی و محیطی حفظ شود. با گذشت زمان نیز این نوع محافظت باید تمدید شود. وجود طرح و رنگ ‌های متنوع چوب، از خصوصیات مثبت این متریال محسوب می ‌شود.

نمای ساختمانی فایبر سمنت

در نمای فایبر سمنت مقاومت آن به مقدار قابل توجه ای در مقایسه با چوب و سیمان بیشتر است. استفاده از این نمای ساختمانی در برابر آتش‌سوزی و خوردگی حشرات مقاوم خواهد بود و به همین دلیل با داشتن ظاهری زیبا و مناسب این نمای ساختمانی توانسته است نسبت به متریال ‌های دیگر متمایز باشد. این متریال چون به صورت پنل است برای اجرا نتیجه تمیز تر و زمان کمتری خواهد برد.

نمای ساختمانی کامپوزیت آلومینیوم

در چند سال اخیر استفاده از این نمای ساختمانی با استقبال بیشتری مواجه بوده است. از ویژگی‌ های منحصر به فرد این نمای ساختمانی تنوع رنگ بسیار بالای آن بوده است که شما می ‌توانید از میان رنگهای بسیار وسیع و گسترده این متریال٬ انتخاب مورد نظر خود را بیابید. از دیگر ویژگی های این متریال که باعث استقبال از آن شده است وزن کم آن و و بالا بودن سرعت اجرایشان بوده است. قیمت این متریال نیاز با توجه به ویژگی های بسیار مثبت آن مقرون به صرفه است. این متریال نیز بدون اشکال نبوده و از معایب آن به مقاومت آن می ‌توان اشاره نمود که در برابر سوختگی و ضربه شدید تغییر شکل می‌ دهند و عایق مناسبی نمی‌ توانند باشند.

نمای ساختمانی استیل گالوانیزه

در کشورهای خارجی که به به نماهای خاص توجه می‌کنند٬ انتخاب این نما نوعی متریال نمای مدرن شناخته می‌ شود و استفاده از این متریال بیشتر است . اجرای این متریال به صورت ورق است و می‌توان آن را در شکل و اندازه های مورد نیاز استفاده کرد. در برابر حرارت نیز این متریال مقاومت خوبی از خود نشان می‌ دهد.

نمای ساختمانی شیشه‌ای

در متریال شناسی ساختمان اگر اشراف مناسبی به بیرون داشته باشید انتخاب نمای شیشه‌ای بهترین گزینه می ‌تواند باشد. رویای داشتن یک ساختمان شیشه‌ای برای همه افراد وجود دارد. برای داشتن یک نمای شیشه ای به چارچوبی نیاز است که صفحات شیشه را در خود نگه دارد. اگر در سطح وسیعی از نمای شیشه‌ای استفاده می ‌کنید کیفیت شیشه به گونه ای خواهد بود که در برابر شکسته شدن٬ عایق بودن و جلوگیری از ورود اشعه های مضر ایمن خواهد بود.

نمای ساختمانی مینرال

این نما نیز می ‌تواند انتخاب مناسبی باشد چرا که دارای طرح‌های متنوعی است و در سرعت بالا تهیه می‌ شوند.این نمای ساختمانی اگرچه سازگار با محیط زیست است اما دارای عیب بزرگی است که در برابر رطوبت مقاوم نخواهد بود و به مرور زمان این نوع پوشش ساختمانی تخریب خواهد شد.

نمای طرح رومی

استفاده از این نما جزو طرح‌های کلاسیک محسوب می‌ شود. برای طراحی این سبک از موادی چون٬ گرانیت٬ مرمر٬ سنگ تراورتن استفاده می‌ شود. این نما نیز جزو انتخاب‌های پرطرفدار است که با وجود سادگی جلوه‌ای زیبا به ساختمان شما می ‌دهد.

متریال سیاه برای نما

انتخاب متریال مشکی برای نمای ساختمان٬ می ‌تواند انتخابی بسیار خاص باشد. انخاب این نما نیز کاملا سلیقه‌ای است. اما پیشنهاد می‌ شود برای انتخاب این نما به صورت تلفیقی با رنگ ‌های دیگر استفاده شود تا علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان٬ رنگ تیره بتواند جلوه‌ی بیشتری داشته باشد.

انواع متریال صنعتی

مواد و مصالح ساختمانی ماهیت یک پروژه ساختمانی را مشخص می‌کنند. از گذشته تا به امروز برای متریال پوسته ساختمان از مواد بسیار متنوعی استفاده شده است. در کنار مواد طبیعی چون چوب و کاه٬ مواد صنعتی متفاوتی امروزه در صنعت ساختمان سازی استفاده گسترده‌ای دارند. در ادامه مطلب شما را با دو نوع مواد صنعتی ارزشمند آشنا خواهیم کرد.

کولار

کولار ماده‌ای است که از قدرت کششی بالایی برخوردار است. این ماده از زره‌های فولادی نیز قوی‌تر است. انتخاب این متریال به عنوان یک دارایی ارزشمند در ساختمان شما محسوب خواهد شد. کولار با وجود آنکه فولاد کمتری را داشته اما تحمل بار سنگین را خواهد داشت. این ماده‌ای جدید در معماری ساختمان است که برای استفاده از آن کتابی با عنوان متریال های معماری٬ نوشته جان فرناندز وجود دارد.

فیبر کربن

توجه‌ای که متریال فیبر کربن در تمام صنایع از جمله ساختمان سازی داشته است هیچ ماده ی دیگری نداشته است. متریال فیبر کربن 5 برابر قوی‌تر از فولاد است و دوبرابر محکم‌تر و سبک‌تر از تمام مواد صنعتی است. ترکیبات این ماده به گونه‌ ای است که شما می‌ توانید آن را طبق الگو و خواسته خود به هر شکلی در آورید. این ماده در صنایع ساختمان و خودروسازی بیشتر از سایر صنایع استفاده می‌ شود.

سخن پایانی

در این مقاله در ارتباط با متریال مناسب برای نما و متریال پوسته ساختمان صحبت داشتیم. استفاده از ایده‌های نو و جذاب می ‌تواند جلوه‌ای متفاوت و منحصر به فرد به ساختمان شما دهد. در کنار زیبایی نمای ساختمان نیز باید به ویژگی ‌های تمام نماهای ساختمانی نیز آگاه باشیم تا بتوانیم متناسب با نیاز خود بهترین نمای ساختمانی را انتخاب کنیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در این امر کمک کرده باشد.

بازدیدها: 90

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *