0

No products in the cart.

Return To Shop

مزایای بازسازی منزل | بازسازی منزل بهتراست یا تخریب آن ؟

مزایای بازسازی منزل

دربازسازی منزل باید سن ساختمان را در اولویت قرارداد. نوع المان های بکار رفته و مصالحی که در زیر بنا استفاده شده، همچنین میزان توجه به نگهداری ساختمان از مواردی هستند که در بازسازی باید مورد توجه قار بگیرند. استریو معماری فراز با داشتن متریال های مناسب وبا کیفیت و همچنین تیمی مجرب و با تجربه، شما را دربازسازی منزل  رویایی خود یاری خواهند نمود.در این مطلب مزایای بازسازی منزل را مرور خواهیم کرد.

مزایای بازسازی منزل کدامند؟

  • در تخریب ساختمان تمام سازه های گذشته از بین می رود ولی در باز سازی منزل با حفظ همین سازها هم عمر مفید ساختمان بالا میرود و هم هزینه کمتری مصرف میشود.
  • ازاصلی ترین مزایای باز سازی منزل میتوان به افزایش فضای مفید اشاره کرد. با ترمیم مجدد منزل ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، ساختمان را به آخرین استانداردهای فنی امروزی نزدیکتر میکنیم.
  • با باز سازی منزل رفاه و راحتی ساکنین منزل افزایش می یابد که این خود نقش به سزایی در بالا رفتن روحیه و جذب انرژی مثبت در منزل دارد.
  • بازسازی منزل یک نوع سرمایه گذاری در کیفیت زندگی و ارزش ساختمان است. بدون شک از مهمترین مزایای باز سازی منزل افزایش ارزش ملک، کاهش استحلاک و افزایش طول عمرساختمان است.
  • یکی دیگر از مزایای باز سازی منزل، پس انداز طولانی مدت با کاهش مصرف انرژی، کاهش صورتحساب تجهیزات و کمتر شدن هزینه نگهداری در آینده است.
  • هزینه ای که درتخریب ساختمان متحمل میشویم بسیار بالاتر از باز سازی منزل است. ازهمین هزینه میتوان استفاده کرد و چهره منزل را به جلوه ای جذاب و زیبا تبدیل نمود.
  • تبدیل فضای مرده منزل مثل تبدیل فضای زیر شیروانی به پنت هاوس یا یک اتاق رویای ازجمله شیرین ترین مزایای باز سازی منزل است که همانند خرید منزل جدید، لذت بخش است.

چرا بازسازی منزل بهتر از تخریب آن است؟

  • بازسازی منزل دو دسته اند، دسته اول، ترمیم وبازسازی  اساسی و مرمت قسمت های اصلی، که بر استحکام ساختمان تاثیر گذارند. دسته دوم، بازسازی قسمتهایی که بیشتراز لحاظ زیبایی در معرض دید عموم هستند.
  • در باز سازی منزل فقط قسمتهایی که نیاز به تمدید مجدد دارند با یک تخریب جزئی جمع بندی می شوند. اما در تخریب بافت کلی ساختمان عوض می شود.
  • یکی از مزایای بازسازی منزل افزایش میزان امنیت ساکنین آن منزل است. حوادثی چون زلزله و آتش سوزی و…که با جان و مال انسانها سر کار دارد. با بازسازی قسمتهای زیرساخت‌ها و امور زیربنایی خانه به غیر تحول، خیالمان از بابت مقاوم سازی راحت می شود.
  • اگر منزل قدیمی دارید و قسمتی از دیوار اتاق خواب شما ترک خورده است و باعث حس کسالت در شما شده است تخریب آن قسمت راه حل درستی نیست. شما بجای تعویض کاغذ دیواری کل ساختمان میتوانید تنها با یک بازسازی مدرن روی همان دیوار ترک خورده، جو منزل را مهیج نمایید.
  • گرایش زیاد انسان به تغییرو تنوع محل زندگی، باعث شده بازسازی منزل را برانتقال منزل یا خرید منزل دیگر ترجیح دهد.
  • دربازسازی منزل از تاثیر رنگ و روشنایی فضا غافل نمانید. با ایجاد رنگ مناسب در فضا هم سبک مکان فرق میکند و هم اینکه فضا بازتر و دلگشاتر به نظر میرسد.
  • نخاله هایی که از باز سازی منزل بدست می آید قابل استفاده در خانه باغها هستند. شما میتوانید آجرها ویا سنگهای سالمی راکه با متریالهای جدید جایگزین میشود به کارخانه های بازیافت تحویل داده و بخشی از هزینه های ترمیم را جبران نمایید.

 (نتیجه گیری)

درمواردی که طول عمر ساختمان بالا باشد و نیاز باشد که سبک جدیدی در دکوراسیون داخلی ایجاد کنیم بازسازی منزل بهترین گزینه است. همچنین برای ایجاد تغییر در ابعاد ساختمان دیگر نیاز به ساخت مجدد خانه ندارید بلکه میتوانید با باز سازی منزل به سبک مدرن فضای زندگی را به شکل دلخواه خود در آورید. البته لازم به ذکر است که در مواردی هم تخریب اسکلت ساختمان در پروژه های بازسازی خانه های قدیمی تا حد بسیار زیادی بر کاهش هزینه ها تاثیرگذار است. ویا ممکن است در بازسازی منزل به مشکل زیر سازی آب یا برق برخورد کنید وبرای عیب یابی آن متحمل هزینه های بالایی شوید. بنابراین لازم است از ابتدا به صورت کاملاً حرفه ای زیر نظر متخصصان استودیو معماری فراز پیش بروید تا بعداً دچار دوباره کاری نشوید

بازدیدها: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *