0

No products in the cart.

Return To Shop

نقش لوستر در دکوراسیون داخلی

لوستر یکی از ارکان اصلی برای نورپردازی و روشنایی محیط اتاق و پذیرایی است که می تواند بسیار زیبا و مجلل باشد. با این حال، اهمیت لوسترها فراتر از صرفاً روشن کردنِ فضاهای تاریک است و اثری تعیین کننده در دیزاین و دکوراسیون منزل دارد. در این مقاله، به کارکرد و نقش لوستر در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

تناسب لوستر با طرح و سبک و ابعاد اتاق

نقش لوستر در دکوراسیونلوستر و چراغ آویزهای سقفی در طرح های متفاوت و با شکل و شمایل های جورواجوری در بازار موجودند. لوستر مناسب علاوه بر فراهم کردن روشنایی کافی، با فضای اتاق نیز هم خوانی دارد.

معمولا برای اتاق های کوچک تر انواع لوستر خطی و تک شاخه می تواند مناسب باشد که در عین شیک بودن نور لازم را برای اتاق ایجاد می کند.

با این حال، اگر اتاق شما بزرگ است و مثلاً می خواهید برای یک پذیراییِ وسیع لوستر انتخاب کنید و نقش لوستر در دکوراسیون داخلی منزلتان را حس کنید، انواع چند شاخه نیز می تواند به کارتان بیاید که هم امکان نصب تعداد لامپ بیشتری دارد و هم لوکس و لاکچری به نظر می رسد.

قارغ از بزرگی یا کوچکی اتاق، ارتفاع و محل نصب لوستر نیز مهم است. در واقع، لوستر نقطه ای کانونی است و فاصله آن در شیوه نورپردازی و نمای دکوراسیون شما بالقوه تأثیرگذار است. توصیه کلی در این رابطه، حداقل ۱۴۰ سانتی متر فاصله لوستر با دیوارها و سایر اجزای دکوراسیون است.

از نظر اندازه، لوسترهایی که قرار است در بالای میز ناهارخوری نصب شوند بهتر است ابعادی برابر با یک‌سوم تا‌ دو‌سوم پهنای میز داشته باشند.

البته برای محاسبه‌ی اندازه لوستر از فرمول های ریاضی نیز استفاده می شود. در این حالت، توصیه معمول این است که طول و عرض اتاق را به فوت جمع بزنید و عدد به دست آمده را به اینچ تبدیل کنید که میزان قطر مناسب برای لوستر خواهد بود.

لوستر نکته دیگری که در تناسب لوستر با فضای اتاق اهمیت دارد، سبک دکوراسیون داخلی است. برای سبک‌های کلاسیک و سنتی، برای مثال، می توان از انواع لوسترهای کریستالی یا نقره ای و برنجی استفاده کرد که باشکوه و مجلل اند. برای سبک مدرن و معاصر نیز مدل‌هایِ لوستر خطی و انواع چراغ‌آویز مناسب است که با این سبک ها نزدیکی بیشتری دارند. چراغ آویزهای مدرن در کمال سادگی و زیبایی طراحی شده اند و ممکن است ظاهری طبیعی یا صنعتی داشته باشند که از این نظر بیشتر از متریال هایی همچون چوب، فلز یا شیشه ساخته می شوند.

رنگ لوستر نیز عامل دیگری است که باید با تم رنگی اتاق تناسب داشته باشد. وقتی که می خواهید برای اتاق تان لوستری انتخاب کنید، به محیط مورد نظر و اسباب و اثاثیه موجود نگاهی بیندازید و ببینید آیا رنگ های گرم در فضا غالب است یا رنگ های سرد؟ ازطرح های چوبی در اتاق بیشتر استفاده شده یا طرح های فلزی؟ آنگاه می توانید با توجه به این موضوعات، رنگ و جنس مناسب لوستر را انتخاب کنید.

در نهایت، علیرغم تمام موارد ذکر شده، انتخاسب لوستر به سلیقه و پسند شما بستگی دارد و با در نظر داشتن جذابیت محیط می توانید بهترین انتخاب را برای لوستر منزل تان داشته باشید.

بازدیدها: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *