0

No products in the cart.

Return To Shop

نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

برای تأمین نور مناسب در فضاهای داخلی از انواع محصولات و راهکارهای نوری می توان استفاده کرد. نور خطی از روش های مدرن نورپردازی فضا است که هم به عنوان نور مستقیم و هم به عنوان نور غیرمستقیم کاربرد دارد.در این مطلب ، نکاتی را در مورد کاربرد نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی مرور خواهیم کرد.

چراغ های خطی از انعطاف بالایی برخوردار هستند و از آن‌ها می توان برای نورپردازی انواع محیط های داخلی، مثل آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، سالن، دفتر کار، پاساژ و … استفاده کرد. این گونه از منابع نوری در ابعاد و مدل های مختلف موجود می باشند و در عین زیبایی عملکرد بهینه ای دارند.

انواع نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی لاین را به صورت توکار، روکار، آویز و … می توان مورد استفاده قرار داد و در سقف، دیوار، کف و حتی راه پله نصب کرد.

نور خطی هم برای نورپردازی عمومی، به عنوان منبع نور اصلی، کاربرد دارد، و هم برای نورپردازی غیرمستقیم، به عنوان نور مخفی.

طراحی این نورها به گونه ای است که می توان از آنها در شکاف سطوح مختلف استفاده کرد، و برای مثال، نور خطی در سقف های کاذب به خوبی قابل ادغام و اجراست. علاوه بر این، از نور خطی می توان به عنوان نور دکوراتیو برای گوشه و کنج های سقف و کمد و کابینت نیز استفاده کرد.

یکی از انواع نور لاین که برای روشن نمودنِ فضاهای تجاری می توان استفاده کرد، چراغ های آویز خطی، با نور ال ‌ای ‌دیِ پایین است که جلوه‌ای مدرن و جذاب را فراهم می کنند. این مدل از چراغ های ترک، برای نورپردازیِ فوقانیِ کانتر و جزیره آشپزخانه نیز مناسب هستند.

البته به طور کلی، باید پیش از خرید، اتمسفر و نیاز پروژه را در نظر گرفت و با توجه به آن، اقدام به تهیه چراغ های خطی مناسب کرد.

نور خطی چه ويژگی هایی دارد؟

نورهای خطی بسیار زیبا هستند و در طرح ها و مدل های گوناگونی وجود دارند که برای انواع فضاهای داخلی قابل استفاده می باشند. از این نوع چراغ ها، هم میتوان به عنوان منبع نوریِ مستقل و هم به عنوان نور ترکیبی در کنار سایر نورها استفاده کرد. در حقیقت، انعطاف این مدل از لامپ ها بسیار زیاد است و انواع طرح های مدرن و جذاب و خلاقانه با آن ها قابل پیاده سازی است.

همچنین، امروزه نورپردازی خطی با استفاده از لامپ های LED و SMD‌ صورت می گیرد که کیفیت بالاتر و مصرفه بهینه‌تری نسبت به انواع قدیمی‌تر لامپ دارند.

با استفاده از این لامپ های خطی، نور در محیط به صورت یکنواخت و یکدست پخش می شود. نورِ یکدست، سبب ایجاد آرامش و آسایش بیشتر در محیط می شود و از این رو، برای فضاهایی نظیر اتاق خواب و آشپزخانه، یا فضاهای تجاری و درمانی که لازم است از تنش به دور باشند، مناسب محسوب می شود.

از دیگر مزیت های نورپردازی خطی، امکان تنظیم نور در این گونه از چراغ هاست که به خوبی با توجه به فضاسازی مدنظر ‍قابل کنترل می باشد. افزون بر این، این لامپ ها در انواع رنگ ها و با حرارت هایِ نوریِ گرم و سرد نیز موجود هستند.

بازدیدها: 51

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *