0

No products in the cart.

Return To Shop

نوسازی و زیباسازی سقف

یکی از عناصری که به سرعت می تواند ظاهر و نمای خانه را در هنگام بازسازی منزل تغییر دهد، سقف اتاق است. نوسازی سقف از راهکارهای آسان است که می تواند با هزینه ای کم ظاهر و جلوه ای دیگری به فضای اتاق ببخشد. در خانه های قدیمی که سقف در اثر گذشت زمان دچار خرابی و فرسودگی شده است، با بهره گیری از سقف های کاذب و تایل های گچی می توان سقف را تعمیر و احیا کرد. گاهی یک سقف دکوراتیو می تواند فضای معمولی اتاق را فوق العاده زیبا کند.در این مطلب، نکاتی را برای نوسازی و زیباسازی سقف مرور خواهیم کرد.

سقف از بخش هایی است که بازسازی برای آن بسیار ضرورت دارد. برای مثال، سقف های مسطح پشت بام، در جلوگیری از نفوذ آب برف و باران نقش دارند و از این جهت بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرند و تعمیر و نوسازی آنها فوق العاده مهم محسوب می شود.

نوسازی و زیباسازی سقف با انواع سقف های کاذب

سقف کاذببرای بازسازی سقف امکانات مختلفی وجود دارد که از جمله می توان از انواع سقف های کناف، پی وی سی یا سقف های کشسان نام برد.

تایل گچی کناف برای سقف اتاق از طرح های جذاب است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و با سبک های گوناگون هم‌خوانی دارد. تایل های گچی در انواع تایل ساده و طرح‌دار و رنگی، و به صورت‌های روکش‌دار و آکوستیک فراهم می‌باشند.

پنل های پی وی سی نیز از نمونه سقف های دکوراتیو است که در خانه ها و مجتمع های تجاری کاربرد دارد. ورقه های پی‌وی‌سی در طرح چوب و اشکال هندسی و غیره ارائه می شوند و سبک و کم خطر محسوب می شوند.

نمونه های کشسان نیز از نوعی پارچه پی وی سی و قاب آلومینیومی تهیه می شوند. بر روی سقف کشسان، طرح‌های گوناگون قابل چاپ است و به عنوان سقف کاذب قابلیتِ سفارشی سازیِ بالایی دارد. این سقف به گونه هایِ مات، براق، نورگذر، ساتین و … در دسترس است.

از انواع سقف کاذب برای پوشش تجهیزاتی مثل سیم کشی و لوله کشی نیز می توان استفاده نمود تا در معرض دید قرار نگیرند و زیبایی فضای اتاق افزایش یابد.

رنگ کردن سقف اتاق

رنگ کردن سقف اتاقاگر از طرح ساده اتاق خود خسته شده اید و می خواهید به طریقی فضای اتاق را زیبا سازید، می توانید با رنگ‌آمیزی سقف نمای اتاق را دگرگون سازید.

رنگ سقف در زیبایی فضای اتاق بسیار تاثیرگذار است. اگر اتاق شما کوچک و سقف نیز کوتاه است، رنگ‌های روشن انتخاب مناسب‌تری است که فضای اتاق را دلبازتر و وسیع‌تر نشان می دهد، اما اگر اتاق شما بزرگ و با سقف بلند است، رنگ‌های تیره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که سقف را پایین‌تر در نظر آورده و فضای اتاق را دنج جلوه می‌دهد.

نورپردازی سقف

نورپردازی سقفاز مهم ترین عواملی که در زیبایی سقف نقش دارد، نوع و شیوه نورپردازی است. نورپردازی ها معمولا به صورت خطی، نقطه‌ای یا موضعی به کار می رود و ممکن است از منابع نوری مختلف باشند. همچنین، نورهای مخفی نیز می تواند فضای اتاق را بسیار جذاب و دلنشین کند.

نورپردازی مناسب در سقف های کاذب و در مجاورتِ گچ‌بری‌ها، بسیار تاثیرگذار است و نمای خانه را لوکس و دیدنی می‌کند.

کاغذ دیواری برای سقف

کاغذ دیواری برای سقفاستفاده از کاغذ دیواری تنها منحصر به دیوار نیست و برای سقف نیز از طرح‌های کاغذ دیواری استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت، انتخاب متفاوت طرح کاغذ دیواریِ سقف است که با طرح دیوارها یکسان نباشد.

چوب در سقف

چوب در سقفالوارها و برجستگی‌های چوبی نیز در سقف اتاق به‌کار می‌رود که ظاهری روستیک و طبیعی ایجاد می‌نماید.

بازدیدها: 23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *