0

No products in the cart.

Return To Shop

نکات ضروی در هنگام خرید متریال منزل

خرید متریال منزل

طیف گسترده ای از متریال و مواد اولیه برای ساخت و ساز و بازسازی منزل مورد نیاز است که خرید هر نوع از آنها، نیاز به آشنایی حداقلی و دانستن نکات مهمی در این باره دارد. با استودیو معماری فراز همراه باشید تا شما را با نکات مهم و ضروری پیش از انتخاب و خرید تعدادی از این متریالها آشنا سازیم:

نکات ضروی در هنگام خرید متریال منزل

تعداد این موارد ریز و درشت بسیار زیاد، وهر کدام به نوبه خود بسیار ضروری است. ما در اینجا تنها به چند مورد کوتاه بسنده می کنیم.

انتخاب پوکه معدنی و بلوک  سبک پوکه‌ای

در ساخت منزل از پوکه معدنی استفاده کنید. این عایق صوتی حرارتی  شاید در ظاهر نسبت به مصالح ساختمانی بی کیفیت، گران بنظر برسد، اما با ویژگی‌هایی که دارد باعث می شود، قیمت تمام شده ساختمان تفاوت چشمگیری با مخارج حاشیه نداشته باشد. زیرا این نوع مصالح  نیاز به استفاده از مصالح جانبی مانند شن و ماسه، سیمان و گچ را کاهش می‍دهد.

نکات ضروری در خرید شیرآلات

شیرآلات دو دستگیره‍ای برای ورودی‌ها و کنترل جداگانه آب سرد و گرم از دور خارج شده‌اند. اما شیرآلات اهرمی به دلیل استفاده راحت‌،  نصب آسان، احتمال کم آسیب وخرابی ، زیبایی و دوام بیشتر استقبال گرمتری دارند.

برای راحتی آبکشی در سینک دو یا سه لگنه، شیرآلات شلنگدار انتخاب مناسبی برای آشپزخانه است.

آلیاژ برنج در ساخت شیرآلات، به دلیل استحکام بالای آن تحت دماهای بالا و سایر شرایط بهتر جواب داده اند. از این رو اتصالات شیرآلات برنجی برای آشپزخانه‌های خوش نما با دیزاین چوب‌های تیره مناسبترند.

شیرآلات تک ‌دستگیره‌ای چون فضای کمتری اشغال می‌کنند، بیشتر برای سینک‌های جمع‌ و جور و فضاهای کوچک به‌ درد می‌خورند.

حواستان باشد که شیرآلات با فولاد ضد زنگ، نیکل صیقل یافته و جلاهای ساتنی ، پوشش‌های لکه‌ آب را پنهان می کنند و باعث می‌شوند سینک شیک و براق به نظر برسد.

برای ایجاد نمای جدید در منزلتان شیرآلات دیواری در بالای سینک  با قابلیت چرخش و جلو وعقب رونده ایجاد کنید. هم در هنگام پخت غذا و پر کردن قابلمه کارایی دارد و هم ظاهری فوق العاده  زیبا در آشپزخانه ایجاد می‌کند. علاوه بر این، از تجمع آلودگی‌ها در اطراف پایه‌های سینک، جلوگیری می‌کند.

به علامت استاندارد شیرآلات در هنگام خرید آنها توجه کنید. شیرآلاتی که در بدنه آنها از سرب زیادی استفاده نشده است، علامت استاندارد  دریافت می‌کنند.

 نکات ضروری خرید کابینت آشپزخانه

بزرگترین ایراد کابینت های ممبران ، بلند شدن وکیوم از روی ورق است. به جنس وکیوم و از آن مهمتر جنس چسب دقت کنید. چسب آلمانی بهترین چسب و وکیوم های کره ای بهترین نوع جنس وکیوم هستند.

در بازار کنونی باید بتوانید برآورد کنید که قیمت کابینتی که به شما ارائه میشود منطقی باشد.

به کابینت سازان رنگ ندهید بلکه از کالیته ارائه شده که دارای کد ورق با نام شرکت تولیدی است ، استفاده کنید و در نهایت محصول نهایی را با ورق مورد نظر مطابقت دهید.

خارجی بودن متریال دلیل بر گران بودن آن نیست. در بین متریال خارجی هم طبقه بندی وجود داشته و از نظر قیمت و کیفیت متنوع هستند. پس صرفا داخلی و یا خارجی بودن متریال معیاری برای تصمیم گیری نمی تواند باشد.

یراق کابینت به عهده فروشنده است و بابت یراق نباید پولی پرداخت کنید. مگر آنکه بخواهید از یراق آلات اتریشی یا دستگیره هایی مطابق پیشنهاد خود استفاده کنید.

نکات خرید دستگیره درب

اگر در خانه خود افراد سالمند دارید بهتر است از دستگیره‌های اهرمی ساده که افراد قدیمی آشنایی بیشتری با آنها دارند، استفاده کنید. البته اگر دوست دارید جلوه‌ای مدرن در خانه خود داشته باشید، می‌توانید از دستگیره درب اهری با طراحی مدرن و با سبک جدید استفاده کنید.

اگر لبه‌های دستگیره تیز و برنده نباشد؛ شکل هندسی آن به گونه‌ای باشد که راحت در دست جای بگیرد؛ روکش استفاده شده در دستگیره زبر نباشد و اهرم آن راحت در دست بچرخد؛ نشان‌دهنده کیفیت خوب برند انتخابی است.

اگر لولای درب در سمت چپ نصب شده‌اند بهتر است از دستگیره‌های چپی استفاده کنید و اگر لولا در سمت راست قرار دارد توصیه می‌شود که دستگیره راستی بخرید.

دقت کنید که هر دربی نیاز به یک دستگیره خاص دارد. به عنوان مثال دستگیره‌ای که روی درب‌های اتاق خواب نصب می‌شود باید از هر دو طرف قابلیت باز و بسته کردن درب را داشته باشد.اما درب سرویس بهداشتی و حمام طوری طراحی می‌شوند که از داخل قابلیت قفل شدن دارند اما از بیرون امکان قفل شدن آنها فراهم نیست.

هنگام انتخاب و خرید دستگیره، به سبک و استایل آن توجه داشته باشید. اگر در انتخاب شک دارید ، دستگیره‌های دکمه‌ای ساده پیشنهاد خوبی هستند. زیرا به راحتی با انواع دکوراسیون ست می‌شوند. دستگیره‌های تخم مرغی و یا بیضی شکل نیز

نکات مهم در خرید سنگ ساختمان

پیش از خرید سنگ باید بینیم که سنگ در چه فضا و مکانی و با چه نوع کاربردی قرار است نصب شود تا متناسب با آن کاربری خرید نماییم. انتخاب سنگ مناسب و با کیفیت باعث زیبایی دوچندان ساختمان می شود.

سنگهای لایم استون جذب آب بالایی دارند و قابل استفاده در جاهای رطوبت و کثیف نیستند. زیرا لک پذیرند و در اثر شرایط جوی و رطوبت پوسیده می‌شوند.

سنگ یک متریال طبیعی است که هیچگونه افزودنی به آن اضافه نمیشود و در کارخانه های سنگبری نوع طبیعی آنها برش داده میشود و بسته به نوع سفارش (سابیده، چرمی، هوند، سندبلاست، تیشه) فرآوری میگردد.

انتخاب سنگ برای نمای بیرونی باید از نوع سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و یا کریستال (چینی) باشد. زیرا این متریالها در برابر نوررخورشید، سرما و گرما مقاوم میباشند و رنگ و ساب خود را بر اثر شرایط جوی از دست نمی‌دهند.

تمام سنگ‌ها رنگشان ثابت نیست و بعضی در برابر نور خورشید رنگشان را از دست میدهند و نمیتوان آنها  را در معرض نور خورشید نگه داشت.

معمولا انتخاب سنگ ساختمانی بر اساس ارزش پروژه، مکان اجرای پروژه، قسمت‌های مختلف پروژه و عوامل دیگر تعیین می‌شود.

در نهایت:

گروه استودیو معماری فراز با حذف واسطه ها و تولید و تامین انواع متریالهای منزل از سرشاخه های اصلی، باعث شده تا کیفیت عالی در کنار قیمت منصفانه و اقتصادی در کنار هم بوده و در اختیار مشتریان عزیز این مجموعه قرار بگیرد. پس با فراز سرفراز بمانید.

بازدیدها: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *