0

No products in the cart.

Return To Shop

هدبورد یا دکور پشت تخت چیست ؟

هدبورد یا دکور پشت تخت

هدبورد یا دکور پشت تخت یکی از قسمت هاییست که اگربدرستی مدیریت شود میتواند دکوراسیون اتاق خواب شما را به کلی عوض کند. به کمک چند ایده جذاب برای دیوار پشت تخت خواب  میتوانید یک اتاق خواب بی نظیر و رویایی با دکوراسیون داخلی زیبا داشته باشید. امروزه به تاج بلند تخت هدبورد گفته می شود. ولی هر تاج تختی هدبورد نیست. هدبورد کاربرد و البته فرم مخصوص به خود را دارد. هدبورد چیزی است که می تواند نمای تخت و حتی اتاق خواب شما را از این رو به آن رو کند. پس با ما باشید تا با این مقوله بیشتر آشنا شویم.

هدبورد یا دکور پشت تخت

برای داشتن هد بورد مناسب، قبل از همه چیز سبک اتاق خواب خود را تعیین کنید. اگر دوستدار اتاق خوابی پر زرق و برق با تخت خواب چوبی و منبت کاری شده هستید سبک طراحی شما کلاسیک است و اگر دوستدار لوازم و تجهیزات ساده طرح های مینیمال هستید سبک مناسب اتاق شما مدرن است. ایده هایی که در اتاق خوابها اجرا می شود، می تواند نمونه ای از موارد زیر باشد.

  • پارچه های تزئینی برای پشت تخت خواب
  • استفاده از تابلو‌ها
  • استفاده از عکس های خانوادگی
  • استفاده از آویزهای سقفی
  • استفاده از مصالح متفاوت
  • نصب مجسمه روی دیوار
  • استفاده از پرده روی دیوار پشت تخت
  • نصب آینه روی دیوار پشت تخت خواب
  • ایجاد گالری روی دیوار اتاق خواب
  • نصب آینه های دکوراتیو روی دیوار
  • استفاده از دیوارپوش چوبی
  • لمسه کاری دیوار تخت خواب
  • نورپردازی بر روی دیوار
  • تزیین بالای تخت خواب با تور
  • قرار دادن گلدان

برای مثال چند ایده جذاب برای هد بورد یا دکور پشت تخت را شرح می دهیم.

استفاده از شلف بالای تخت خواب

یکی از روش های ایجاد تنوع، نصب قفسه یا شلف بالای تخت است. شلف بالای تخت یکی از المان هاییست که علاوه بر زیبایی و نظم بخشیدن به اتاق خواب شما، میتواند بسیار کاربردی هم باشد. .شما می توانید روی این قفسه ها را با لوازم دکوری تزئین کنید. یا از این شلفها برای گذاشتن وسایل ضروری که قبل از خواب به آنها نیار دارید استفاده کنید. البته این وسایل باید آنقدر شیک انتخاب شوند که فضای اتاق خواب را شلوغ نکنند.  باکس های دیواری درب دار و بدون درب با طرح ها و اندازه های مختلفی هم وجود دارند که میتوانید از بین آن ها چیدمان دلخواه خود را خریداری کرده و روی دیوار پشت تخت خواب خود نصب کنید.

استفاده از اشیا و قاب عکس تزئینی و استیکر دیواری

استفاده از یک قاب عکس با طرح طبیعت و یا مفهومی می‌تواند به عنوان یک شی تزئینی دکوراسیون اتاق خواب شما را بخصوص در دیوار پشت تخت خواب، جذاب و رویایی کند. یا اگر به خاطر احتیاط دوست ندارید بالای تخت خود تابلو نصب کنید می توانید از انواع استیکرهای بزرگ استفاده کنید که به راحتی روی دیوار می چسبند. لوازم دکوراتیو کاغذی باعث ایجاد دکوراسیون مدرنی در خانه شده و یک نقطه کانونی و چشمگیر در اتاق خواب ایجاد می کنند.

رنگ کردن دیوار یا استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از یک رنگ خاص برروی دیوارمتمایز کننده یکی از راه‌های جلب توجه کردن است. برای رنگ آمیزی، سراغ تضاد تیره یا روشن بروید. رنگ های زننده و طرح های شلوغ مناسب دیوار تاج تخت خواب نیستند. سعی کنید رنگ های آرامش بخش انتخاب کنید تا به مرور زمان برایتان کسالت اور نشود. رنگ‌هایی که در خود ناخالصی دارند و حالتی هاشور مانند را به دیوار می‌دهند می‌توانند طرح زیباتری به دیوار ببخشند و آن را از سادگی درآورند. شما می‌توانید این رنگ را با بعضی از جزئیات اتاق هماهنگ کنید. همچنین کاغذ دیواری های سه بعدی زیبایی دیوار پشت تخت خواب شما را دو چندان میکند بخصوص اگر با طرح و دکوراسیون کلی اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد. پیاده سازی یک طرح جذاب بر دکوراسیون داخلی شما تاثیر مثبت زیادی دارد. شما میتوانید با کاغذ دیواری از طرح های اسلیمی، مدرن و خلاقانه برای دیوار پشت تخت خوابتان استفاده کنید.

الوار و سنگ طبیعی

اتاق خواب باید یک مکان آرامش بخش به دور از هر گونه هیاهو و استرس باشد. برای قسمت های مختلف اتاق خواب میتوانید ایده های جذابی بکار ببرید که اتاق خوابتان را از یکنواختی خارج کند. نصب ترکیبی از اسلب سنگ طبیعی با الوارهای چوبی بسیار زیبا و شیک است. با دیدن دیواری از متریال طبیعی، طبیعت را به اتاق خواب آورده و حس طراوت طبیعی را منتقل می کنید. سنگ های تزئینی برجسته در طرح های گوناگون موجودند . حتی زیبایی یک تکه چوب منقوش و یا حکاکی شده بیش از بیش در اتاق به چشم می‌آید. توجه کنید این الوار و اسلب ها محکم و سفت به دیوار بچسبد. همچنین میتوانید رو تختی خود را با طرح سنگ ها ست کنید تا جذابیت آن دو چندان شود.

انواع هد بورد

انتخاب نوع هدبورد کاملا به سبک و علایق شما بستگی دارد. به نمونه ای از آنها اشاره می کنیم.

 هدبورد برنجی

یک تاج تخت ساده با استفاده از ورق برنجی اما برای جلو گیری از ترک خوردگی سطح کاراز یک رول وینیل فلزی استفاده کنید.

هدبورد چوب هندسی

نیازی به ابزار قدرت برای ساخت هدبورد چوبی هندسی زیبا نیست. قطعات نازک چوب اشکال هندسی متنوعی روی هدبورد می‌سازند که بعد مونتاژ خیره کننده می شوند.

هدبورد کادویی!

باورش متحیر کننده است وقتی ببینید این هدبورد زیبا تنها با کاغذ کادو ساخته شده و تزیین چشمگیری برای تاج تخت داشته است.

هدبورد حصیری یا روستایی

یک هدبورد زیبا برگرفته از المان های طبیعی، تنها کافیست چند قطعه دایره ای بافتنی حصیری را روی دیوار پشت تخت و پیش زمینه بچسبانید تا شاهد تحول جو اتاق شوید.

هدبورد پروفیلی

کافی است مقداری پارچه، پروفیل های ضخیم و چسب در اختیار داشته باشید. برای ساخت هدبورد پروفیلی، پروفیل ها را با پارچه بپوشانید و روی هم سوار کنید و اتاق خوابتان را زیبا کنید.

هدبورد مکرومه ای

باز هم هنرهای دستی که هر چه قدیمی تر می شوند برارزش آنها افروده می شود. هد بورد امروزی به هنر دست مادر بزرگهایتان گره خورده است. با مکرومه بافی ازهنر دست هنرمندان در جلای منزل استفاده کنید.

تخته سه لا برای مینیمالیست ها

مینیمالیست ها هدبورد تخته سه لای ساده را به دلیل زیبایی طبیعی آن دوست دارند. تخته های چوبی از پیش بریده شده را بخرید و باقی کار را با ذهن وعلایق خودتان انجام دهید.

هدبورد حرفه ای

برای ساخت یک هدبورد شیک و کلاسیک نیاز به صرف هزینه کلان نیست. شاید تعجب کنید وقتی ببینید تنها از چهار متر پارچه، چند دکمه، چند میخ برنجی و یک تخته سه لایه می توان حرفه ای ترین و زیباترین طرحها را با ذهن خلاق و هنرمند خلق کرد.

هدبورد لبه هلالی

ساده ترین پروژه نجاری ساخت هدبورد لبه هلالی است. این هد بورد هم در دکور پشت تخت می تواند زیبایی خاصی به اتاق خواب ببخشد.

تابلوی بوهمی

کاشی های باقیمانده از نوسازی حمامتان می تواند الهام بخش یک هدبورد زیبا شود. کافیست یک تخته سه لایه به آنها اضافه شود.

نتیجه گیری

استودیو معماری فراز با پشتوانه اختصاصی و استفاده از ترند های طراحی روز دنیا نسبت به طراحی اولیه دکوراسیون داخلی با طراحان خوش ذوق و با تجربه در امور بازسازی و دکوراسیون داخلی با کیفیتی بسیار بالا و متمایز از رقبا در بازار ایران در حال فعالیت است. این شرکت در کلیه آیتم های اجرایی مانند ترمیم و تعویض تاسیسات، گچ بری، نقاشی ، سرامیک کاری و … پا به عرصه دکوراسیون داخلی نهاده ودر اجرای طرحهای خود یکی از بی نظیران کشور است. در زمینه هدبورد یا دکور پشت تخت نیز با خیالی راحت کار را به کاردان سپرده و از نتیجه کار مطمعن باشید.

بازدیدها: 753

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *