0

No products in the cart.

Return To Shop

هزینه بازسازی منزل

هزینه بازسازی منزل

از هزینه بازسازی منزل تا چه اندازه اطلاع دارید؟ هزینه تقریبی بازسازی هر متر مربع ساختمان را چقدر  برآورد می کنید؟ اصلا آیتم های بازسازی ساختمان کدام ها هستند و چه کاری می توان انجام دادتا با هزینه کم به خواسته‌های مورد نظر رسید؟ با استودیو معماری فراز همراه شوید تا برآوردی تقریبی از هزینه بازسازی منزل در اوضاع اقتصادی امروزی ایران داشته باشیم.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

فرآیند بازسازی بیشتر برای منازل قدیمی و فرسوده کاربرد دارد. با بازسازی منزل می‌توان عمر مفید آن را افزایش داد یا یک فضای قدیمی را مدرن نمود. معمولا زیر ساخت‌های منازل قدیمی فرسوده هستند و نیاز به تعمیر دارند. معمولا در طی فرآیند بازسازی ابتدا زیرساخت‌ها نظیر لوله کشی ساختمان یا سیستم گرمایشی و سرمایشی تعمیر و مرمت می‌شوند و سپس در پلان تغییر ایجاد می شود.

مزایای بازسازی منزل

  • افزایش ضریب امنیت ساختمان
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها
  • ایجاد تغییر در ابعاد ساختمان و استفاده بهتر از فضا
  • نوعی سرمایه گذاری مطمعن
  • افزایش کیفیت زیست، آرامش و شادی افراد در فضای تغییر یافته

بازسازی خانه چقدر هزینه دارد؟

هزینه بازسازی یک خانه 100 متری به تفکیک هر آیتم کاری و اینکه تغیر  پلانی دارد یا نه متفاوت از دیگری است. و اینکه تعداد روزهای کاری و هزینه کارگران بر روی بر آورد کلی هزینه تاثیر گذار خواهد بود.

بازسازی منزل به ازای یک متر مربع
 از00.0150  – 1.500.000 ریال هزینه کوبیدن ساختمان
از 2.000.000 -35.000.000 ریال هزینه تقریبی بازسازی اتاق خواب
 ریال25.000.000 از 100.000.000- قیمت تقریبی بازسازی آشپزخانه
2.00 ریال0.000 از 1.000.000- هزینه بازسازی سرویس‌ بهداشتی یا حمام
ریال 5.000.000 از 2.000.000- قیمت بازسازی نشیمن یا سالن پذیرایی

مراحل بازسازی منزل

بازسازی منزل فرآیندی است که تمامی جوانب را در برمی‌گیرد. معمولا در آغاز کار سبک زندگی کارفرما، فضای موجود و نوع عملکرد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مرحله بعد ایده پردازی انجام شده و به مرحله اجرا می‌رسد. در آخر نیز دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

به طور کلی در بازسازی منزل این مراحل طی می‌شود.

ترسیم یک نقشه جهت بازسازی

در این مرحله با توجه به سلیقه کارفرما، متراژ ساختمان، فضاها و ارتباط بین آن‌ها تصمیمات کلی اتخاذ می‌شود و بعد از مشخص شدن اولویت‌ها، برای هر فضا گزینه‌هایی در نظر گرفته شده که بر روی پلان ساختمان نشان داده می‌شود. با اجرایی شدن این مرحله علنا مراحل بازسازی آغاز می‌شود.

تخریب بافت‌های فرسوده و نوسازی آن

معمولا در ساختمان‌های فرسوده قسمت‌هایی وجود دارند که باید تعویض یا جابه‌جا شوند. پس بافت این قسمتها تخریب می‌شود. برای مثال برداشتن یک دیوار، کندن سرامیک یا در آوردن لوله‌های قدیمی نوعی تخریب محسوب می‌شوند.

بازسازی آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی

در هر ساختمان آشپزخانه و سرویس بهداشتی دو قسمت مهم به شمار می‌آیند. در واقع آشپزخانه قلب خانه است و کابینت‌ها و سایر اجزای آن نیاز به تعویض و ترمیم اساسی دارند. کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی نیز در بسیاری از موارد نیاز به تعویض دارد که در روند بازسازی ترمیم و تعویض این دو قسمت انجام می‌شود.

چیدمان منزل

بعد از اینکه مراحل بازسازی به پایان رسید نوبت به چیدمان وسایل منزل است. در این مرحله نمایی تازه از منزل به نمایش گذاشته می‌شود.

هزینه بازسازی منزل

معمولا بازسازی منزل زمانی انجام می‌شود که امکان خرید آپارتمانی جدید وجود ندارد یا فرد نمی‌خواهد دردسر جابه‌جایی را تحمل کند. در این صورت اقدام به بازسازی خانه خود می‌نماید. در فرآیند بازسازی دست کارفرما باز است و می‌تواند با متعادل نمودن هزینه‌ها به طرح مورد نظر خود دست یابد. آنچه مسلم است مقدار فضایی که باید تعمیر شود و نوع مصالحی که در این فرآیند استفاده می‌شود در تعیین هزینه‌ها موثر هستند. به طور کلی با توجه به متراژ منزل، نوع طراحی، کیفیت مواد مورد استفاده و حجم تغییرات هزینه‌ها برآورد می‌شوند.  نکته‌ای که باید به آن اشاره نمود این است که هزینه در پروژه‌های مختلف متغیر است.

آیتم های بازسازی ساختمان

  1. تخریب و کوبیدن ساختمان
  2. تیغه چینی ساختمان
  3. عملیات تاسیساتی و لوله‌کشی
  4.  تعویض یا تعمیر درب و پنجره
  5.  اجرای پروژه سقف کاذب
  6. تعویض یا تعمیر کف آشپزخانه یا سالن
  7. نقاشی تزئینی یا کلی ساختمان یا کاغذ دیواری
  8. حذف یا اضافه کردن تیغه دیواری
  9. بازسازی کابینت آشپزخانه
  1. بازسازی نما یا تعمیر شکستگی ها

تخمین هزینه بازسازی قسمتهای مختلف خانه

هزینه بازسازی دیوارها

برای بازسازی دیوار، طرح‌ هایِ نقاشی ، رنگ‌آمیزی، کاغذ‌دیواری ، سنگ و یا شیشه اجرا  می‌شود که هر کدام هزینه متفاوتی دارند. هزینه تخریب دیوار آجری 35 هزار تا 75 هزار تومان به ازای یک متر مربع، دیوار بتنی به ازای یک متر مربع عددی بین صد هزا تا دویست هزار تومان، قیمت تخریب ساختمان کلنگی از متری پانزده هزار و ساختمان بتنی نیز از متری هفده هزار تومان شروع می‌شود.

هزینه بازسازی توالت

در پروسه بازسازی سرویس بهداشتی. کاشی کاری و سرامیک کاریِ کف و دیوار مورد  توجه قرار می گیرد . یا ممکن است سقف کاذب، بندکاری و عایق کاری نیاز داشته باشد. ما در اینجا هزینه  لازم برای  نصب سرامیک، توالت، فرنگی و روشویی را برایتان آورده ایم. نصب سرامیک کف از متری شصت هزار شروع می شود و تا متری هشتاد هزار تومان ممکن است هزینه داشته باشد. نصب کاشی و سرامیک دیوار از شصت و پنج تا نود هزار به ازای یک متر مربع و نصب توالت ایرانی از700.000 تا 1.000.000 تومان هزینه دارد. دستمزد نصب روشویی را 150 هزار و نصب توالت فرنگی را رقمی در حدود 250 هزار در نظر بگیرید.

هزینه بازسازی حمام

بازسازی سرویس دستشویی یا حمام معمولا با تعمیر لوله کشی‌ها و اتصالات همراه است. بعضی بازسازیها با توجه به میزان تغییرات، نوع تجهیزات و شیرآلات، جنس کاشی و سرامیک، محاسبه می شود. هزینه کف حمام به دلیل متراژ آن کمی بیشتر از سرویس بهداشتی است. با این تفاوت که هزینه نصب دوش عددی بین100.000 تا 150.000 تومان به ازای هر عدد است.

هزینه تعمیر آشپزخانه

در این بخش با توجه به سبک و چیدمان بخش‌های مختلف بازسازی مانند تعویض کابینت و کانتر، جا‌به‌جایی لوله‌کشی و شیرآلات، تعویض سینک، کف‌‌سازی، نورپردازی و گچ‌کاری و غیره انجام می‌شود.. اجرای هر کدام از این موارد بسته به شرایط آشپزخانه، طرح و نوع متریال ، قیمت‌های مختلفی دارد. قیمت ساخت کابینت ام‌دی‌اف از            2.500.000 تا 4.000.000 تومان، کابینت هایگلاس3.000.000 تا 4.500.000 تومان و کابینت ممبران4.500 تا 8.000.000 تومان است.

هزینه بازسازی کف

 برای نصب کف پوش با توجه به بودجه ی که در اختیار دارید از طرح های سرامیکی، پی‌وی‌سی سنگ، پارکت، لمینت و … استفاده کنید. بخاطر مقاومت در برابر رطوبت از پارکت چوبی استفاده نکنید. قیمت زیرسازی کف و جنس کف‌پوش از جنس پی‌وی‌سی به ازای یک متر مربع از15.000 تا 35.000 تومان ونصب سرامیک از 60 هزار تا هشتاد هزار تومان می تواند متغیر باشد.

هزینه بازسازی سالن پذیرایی

برای بازسازی به فکر طرح‌های دکوراتیو یا نورهای مخفی هستید؟ یا فقط می خواهید لکه‌ها و ترک‌های روی دیوار را از بین ببرید؟ با پاسخ به این پرسش‌ها قیمت تا حدودی قابل تخمین است. اگر می خواهید کمتر هزینه کنید، بعد از زیر سازی ، نقاشی دیوار با رنگ‌های پلاستیک، روغنی یا اکرولیک انجام دهید. اما اگر دیوارها طوری است که نیاز به گچ کاری دارد. هزینه‌های تقریبی به قرار زیر است. نقاشی هر متر مربع از 25.000 تا 65.000 تومان، سفید کاری چهل هزار و دستمزد نصب کاغذ دیواری بین 30 تا 40 هزار تومان است.

جمع‌بندی و سخن پایانی در مورد هزینه بازسازی منزل

در این مقاله تعریفی کلی از بازسازی منزل ارائه شد. همچنین نکاتی درباره مزایا و مراحل بازسازی و برآورد هزینه‌های احتمالی اجرای بازسازی و هر آنچه که در هزینه بازسازی یک خانه مسکونی یا ساختمان اداری تعیین‌کننده هستند برای علاقمندان بیان گردید. البته فراموش نکنید که هر پروژه شرایط خاص خودش را دارد و نکات ذکر شده در این مطلب بر اساس تجربیات اجرایی کارشناسان استودیو معماری فراز در پروژه‌های بازسازی می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فراز با شماره‌های قید شده تماس حاصل فرمائید. همچنین می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

بازدیدها: 144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بازسازی تراس

بازسازی تراس

0
19 فروردین 1400