0

No products in the cart.

Return To Shop

هزینه ساخت کمد دیواری در بازسازی منزل

هزینه ساخت کمد دیواری در بازسازی منزل

با بازسازی کمد دیواری می‌توانید فضای بهتری برای جاسازی لباس یا کمد دیواری فراهم کنید. هدف از بازسازی  رسیدن به خانه ای زیبا با کمترین هزینه ممکن است. بازسازی را از این بابت انجام می‌دهید که مکانهای پرت خانه از کارایی لازم برخوردار شوند. از طرفی هزینه ساخت کمد دیواری تا حدود زیادی به متریال کمد و طرحی بستگی دارد که شما قصد اجرای آن را دارید. بنابراین دانستن هزینه ساخت کمد دیواری برای اشخاصی که قصد بازسازی کمدهای خود را دارند، مسئله مهمی به نظر می‌رسد . پس با ما همراه شوید تا نکاتی را در مورد هزینه ساخت کمد دیواری در بازسازی منزل مرور کنیم .

4 مرحله مشخص کردن هزینه ساخت کمد دیواری در بازسازی منزل

برای اینکه تا جای ممکن خانه تبدیل به محل آرامش ساکنان منزل شود. توجه به این 4 مرحله دید بهتری برایتان می بخشد.

1.      مشخص سازی سقف بودجه و تعیین متریال مورد نظر

در اولین مرحله شما باید با توجه به بودجه و نیاز خود متریال مورد سفارش را مشخص نمایید. اینکه شما به دنبال یک کمد لاکچری و دکوری هستید یا کمدی ساده و ارزان می‌خواهید. کمد مورد نظر در فضای مرطوب قرار خواهد گرفت یا اینکه قرار است در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد. مقدار بودجه شما با توجه به نیازتان چقدر است؟ و نهایتا چه متریالی برای این منظور بهتر است.

2.      بازدید از محل و اندازه گیری توسط کمد ساز

اگر قیمت گذاری بر حسب متری باشد نیازی به بازدید نجار از محل نیست .اما اگر طرح خاصی مد نظر دارید یا طرح کلی بطور کامل در ذهنتان ننشسته است از کاتالوگ متخصص که به همراه دارد می توانید کمک گرفته وطرح را نهایی کنید .دکوراتیو با اندازه گیری دقیق محل و مشخص شدن متریال قیمت نهایی را می‌تواند برآورد کند.

3.      انتخاب طرح کمد دیواری

طرحی که انتخاب می‌کنید بغیر از زیبایی باید از کارایی لازم نیز برخوردار باشد. احتمال دارد مکان شما به کشو نیاز بیشتری داشته باشد یا به دلیل فضای کوچک نوع ریلی آن کارایی بهتری داشته باشد . و یا ممکن است در قسمتی قرار بگیرد که کانون توجه بوده و بیشتر لاکچری بودن آن مد نظر باشد . بنابراین کمک گرفتن از یک متخصص در این مرحله بسیار کمک کننده خواهد بود.

4.      امضای قرارداد

معمولا در بازسازی قطعا سراغ تیمی خواهید رفت که از سابقه و رزمه کاری او اطلاع دارید . با این وجود بستن قرار داد مبنی براینکه مبلغ نهایی، زمان قرارداد، موارد جانبی، عدم تاخیر، تمیزی کار و نوع ورق بکار رفته برای کمد شما در آن قید شده باشد، خالی از لطف نیست.

قیمت متوسط کمد دیواری برحسب متر مربع:

قیمت واحدی از سمت اتحادیه برای کمد دیواری وجود ندارد. قیمت‌های جدول زیر بر اساس متوسط نرخ اعلام‌ شده توسط متخصصان است.

هزینه کمد دیواری ام‌دی‌اف 1.500.000 تا 2.000.000 تومان
قیمت کمد دیواری ملامینه 800.000 تا 1.500.000 تومان
هزینه کمد دیواری چوبی 3.500.000 تا 4.000.000 تومان
قیمت ساخت کمد دیواری نئوپان 800.000 تا 1.800.000 تومان

روش محاسبه قیمت ساخت کمد دیواری برحسب متر مربع به قرار زیر است.

قیمت کمددیواری =(طول کمد × ارتفاع کمد) × هزینه یک متر مربع

انواع کمد دیواری بر اساس نوع در

انواع کمد به قرار زیر است.

کمد دیواری ریلی

استفاده از این مدل‌ کمد دیواری در اتاق و پذیرایی باعث شده است تا نیاز به فضایی برای باز کردن درب نداشته باشید، به همین دلیل این مدل کمد برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. همچنین شما می‌توانید بر روی این درها، شیشه و یا آینه نصب کنید تا فضای اتاق هم بزرگتر به چشم بیاید. در صورت ایجاد ساخت کمد دیواری کشویی، ساختاربندی داخل کمد زیباتر و شکیل تر خواهد شد.

کمد دیواری لولایی

بهتر است این نوع کمدها در فضاهایی استفاده شود که بزرگ است و جای کافی برای باز و بسته شدن درهای کمد وجود دارد. البته انتخاب این نوع در به شما کمک می‌کند که هزینه ساخت کمد ارزان تر شود.

 انواع کمد دیواری بر اساس جنس متریال

کمدهای دیواری بر اساس نوع جنس، به 4 دسته تقسیم می‌شوند، ام دی اف، هایگلاس، وکیوم ، چوب طبیعی،

1.      کمد دیواری ام دی اف (mdf)

ورق‌های ام دی اف در رنگ‌ها و طرحهای مختلف جهت ساخت کمد دیواری و ساخت کابینت کاربرد دارند و به وسیله رزین به هم متصل شده و توسط یک روکش پوشانده می‌شوند

2.      کمد دیواری هایگلاس

جنس و نوع این ورق‌ها از ام دی اف است ولی سطحی براق و درخشان داشته و روکش  پلاستیکی  آنها از جنس پلکسی گلس است. مقاومت آنها از ام دی اف بیشتر است و در برابر رطوبت، درخشندگی زیاد و دوام بالاتری دارند.

3.      کمد دیواری چوبی

چوب طبیعی یک متریال عالی و محبوب برای ساخت کمدهای دیواری است. دوام و کیفیت بالایی داشته، اما در مقایسه با انواع دیگر، هزینه و قیمت بیشتری دارد. جنس چوب می تواند از نوع چوب راش، روسی، گردو و… باشد.

4.      کمد از جنس وکیوم

وکیوم یا ممبران، نوعی روکش پی وی سی است که روی ام دی اف یا چوب کشیده می‌شود. این نوع کمد در اکثر مدل‌ها یک طرح کلاسیک به کارمی‌دهد.

کمد دیواری

هزینه ساخت کمد دیواری در بازسازی منزل

در بازسازی کمد دیواری دانستن برخی نکات و آشنایی با آنها باعث می شود در انتهای کار با هزینه‌ای بیش از آنچه تصور می‌کردید روبه‌رونشوید. هرکدام از این عوامل به‌نحوی روی قیمت نهایی کمد لباس و کمددیواری اثرگذار هستند.

  •  دستمزد نصب و اجرای کمد دیواری‌ 10 تا 15 درصد هزینه کل را در بر می‌گیرد. تقریبا 80 درصد مابقی  هزینه ، به متریال مورد استفاده و نوع دکور مد نظر مربوط می‌شود.
  •  اگر می‌خواهید در طرح ارائه شده کشویی اضافه کنید، هزینه‌ای بین 300 تا 400 هزارتومان به ازای هر کشو در نظر بگیرید.
  •  اگر می‌خواهید فضای اتاق را افزایش دهید و نوع کمد را از حالت لولایی به ریلی تبدیل کنید لازم است بدانید که قیمت کمد دیواری ریلی نسبت به لولایی بیشتر است. استفاده از درهای ریلی به‌جای لولایی، هزینه کل کمددیواری را تا 20 درصد افزایش می‌دهد.
  •  نرم افزار3D  می‌تواند طرح کلی کمد شما را بصورت عینی نمایش دهد. یا می‌تواند طرح‌های مختلف کمد را مناسب فضای شما طراحی و نمایش دهد. هزینه استفاده از این نرم افزار 500 هزار تومان افزایش هزینه به همراه دارد.
  • اعلام هزینه کمد دیواری برای عمق 60 سانتی‌متر است در صورت سفارش عمق بیشتر باید انتظار افزایش هزینه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید در بازسازی کمد دیواری از آینه استفاده نمایید، باید علاوه بر خرید آینه، هزینه‌ای برای نصب آن تا یک میلیون تومان در نظر بگیرید.

 سخن پایانی:

کار کردن با یک تیم بی‌تجربه در ساخت دکوراتیوهای چوبی صرفا به دلیل اینکه هزینه ساخت کمد دیواری  ارزان‌تر تمام شود، بزرگترین خیانت در حق خود است. چون در ظاهر در ساخت هزینه نمی‌کنیم و در جای دیگر مجبور می‌شویم دو برابر آنرا پرداخت کنیم. قطعا انتخاب اشتباه ، در آینده نه چندان دور انسان را پشیمان می‌کند.

بازدیدها: 56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *