0

No products in the cart.

Return To Shop

پله های دکوراتیو

پله های دکوراتیو

پله‌ های دکوراتیو با فرم‌ها و با متریال‌های مختلف برای فضاهای مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. معمولا این پله ها متناسب با کاربرد و دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر انتخاب می‌شوند. در فضاهای مختلف بیرونی یا داخلی ساختمان از متریال‌های مختلف و از مدل‌های مختلفی برای ساخت پله‌های دکوراتیو استفاده می‌شود. چیزی که وجود دارد این است که پله‌‌های ضروری یا اصلی ساختمان در زمان ساخت سازه طراحی و اجرا می‌‌شوند ولی اجرای پله‌های دکوراتیو را می‌توان هر زمانی انجام داد. با استودیو معماری فراز همراه باشید تا مروری بر انواع و نحوه اجرای این پله ها داشته باشیم.

نحوه اجرای پله‌های دکوراتیو

پله های دکوراتیو یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع پله های مورد استفاده در فضای داخلی بسیاری از ساختمان ها و خانه های دوبلکس می باشند که از زیبایی و طراحی فوق العاده ای برخوردار هستند. پله های دکوراتیو را می توان با متریال های مختلفی مانند فلز، شیشه، چوب، سنگ و بتن ساخت و متناسب با دیگر المانهای بکار رفته در فضا در مکان صحیح آن بکار برد. از آنجایی که این پله ها نوعی کار هنری هم محسوب می شوند، خلاقیت ترکیب با دیگر متریال ها نیز وجود دارد. برای مثال معمولا برخی از راه پله های چوبی را با نرده فلزی و یا راه پله های بتنی را با نرده های سنگی طراحی و اجرا می کنند.

اجرای پله های دکوراتیو بین سطوح غیر هم‌سطح و طبقات یک ساختمان به شکلی زیبا می باشد. پله‌های دکوراتیو بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان و در خانه‌های دوبلکس، تریبلکس و یا فضاهایی که دارای نیم‌طبقه‌اند به کار می‌روند. برای اجرای پله‌های دکوراتیو یا باید از مدل‌های آماده موجود در بازار استفاده کرد و یا طرح پیشنهادی خود را متناسب با فضا به متخصصان امر سفارش داد تا با رعایت استاندارد‌ها و مسائل ایمنی ساخته و اجرا کنند.

انواع پله های دکوراتیو

  • پله های دکوراتیو فلزی

پله های فلزی اصالت و محبوبیت چندین ساله داشته و از مقاومت زیادی برخوردار هستند. از آنجایی که در تمامی انواع ساختمان ها از جمله مسکونی، اداری، تجاری و آموزشی کاربرد دارد، بسیاری از افراد آنها را در اولویت قرار می‌دهند

.

  • پله های دکوراتیو چوبی

پله‌های دکوراتیو چوبی علاوه برمتصل کردن طبقات و لایه های مختلف ساختمان، حس زیبای بکر طبیعت رادر گوشه ای از منزل به انسان یاد آوری می‌کند. در اجرای این پله ها از چوب‌های متفاوتی استفاده می شود که مقاومت بالایی دارند.

  • پله های دکوراتیو شیشه ای

پله‌های شیشه ای زیبایی زیادی در ترکیب با المانهای دیگر به فضای منزل می بخشند. حتی وجود این پله ها در فروشگاهها و مغازه های تجاری جلوه مجلل خاصی در متراژ و دکوراسیون شیک فضا ایجاد می کند.

  • پله های دکوراتیو اکسپوز

پله های دکوراتیو اکسپوز یکی از مهم ترین عنصرهای داخلی هستند که به روش جدید طراحی و ساخته می‌شوند. با اینکه پله اکسپوز حجم زیادی از فضای شما را در بر می گیرد، ولی بسیار مدرن و جدید است. پله گرد، ترکیبی و مستقیم، نوعی از این پله‌ها محسوب می شوند.

 

  • پله های دکوراتیو مدرن کنسولی

در خانه های لوکس و زیبا که معمار به دنبال نوعی پله میگردد که فضای کمتری را اشغال کند، پله مدرن بکار برده می شود. در این پله‌ها خط‌های استفاده شده انحنا ندارند. معمولا رفت و آمد کردن بر روی این پله های شیک بسیار راحت است. این نوع پله ها محوری کناری دارند که اصلی ترین اسکلت را به وجود می آورد و با کف پله متوسط دسته بندی می شود.

  • پله های دکوراتیو مدرن دو محور باکس

زیبا ترین و پر طرف دار ترین سبک مدرن که به صورت پیچی طراحی شده و برای منازل و یا حتی سالن‌های مجلل استفاده می شوند. استحکام زیادی دارند و برای اجرا نیاز به وسعت زیاد برای به نمایش در آوردن زیباییشان دارند.

  • پله های دکوراتیو دو محور ورقی

پله‌هایی پر طرفدار که به صورت مارپیچ بوده و دارای ضخامت ۱۰ میلی متر می‌باشند. برای تزئین این پله ها از کف های سنگی و حتی شیشه ای استفاده می شود.

 

  • پله های دکوراتیو پیچ چوب

با اجرای پله های دکوراتیو پیچ چوبی بین سطوح غیر هم‌سطح و طبقات یک ساختمان ارتباط بسیار زیبایی برقرار می کنیم که هم شیک و مدرن است و هم راحت و لوکس. این مدل برای سخت پسندهای عاشق طبیعت، انتخاب بهتری است.

 

  • پله‌های دکوراتیو نرده شیشه کف پله چوب با هندریل چوبی

شما می توانید در اجرای این نوع پله های دکوراتیو شیشه ای از نورپردازی مخفی نیز استفاده کنید و از این طریق یکی از شیک ترین و چشمگیرترین پله ها را در منزل خود داشته باشید.

 

  • پله‌های دکوراتیو گرد نرده ترکیب چوب و کف پله چوب

پله‌های دکوراتیو چوبی بیشتر، برای فضاهای داخلی ساختمان و خانه‌های دوبلکس، تریبلکس و یا فضاهایی که دارای نیم‌طبقه‌اند کاربرد دارد. این نرده های گرد خانه را لوکس و شیک نشان می دهند.

 

  • پله‌‍های دکوراتیو با نرده فرفورژه و کف پله چوب

چوبی بودن کف پله حس گرمی به کف پا و حس آرامش به انسان می بخشد و ترکیب آن با نرده های فرفورژه گل منگولی شادی و نشاط بی نظیری به انسان تلقین می کند.

  • پله‌های دکوراتیو نرده شیشه و کف پله چوبی

با پا گذاشتن برروی کف چوبی پله، گویی در طبیعت راه می روید. هم زمان با بالارفتن از یک طبقه به طبقه بالاتر با بودن نرده های شیشه ای احساس تسلط بیشتر بر خانه و دید وسیعتر بر ابعاد مختلف خانه دارید.

  • پله محور مرکزی برش خورده

اجرای این مدل پله‌های دکوراتیو بسیار آسان است و می توانید برای دو چندان کردن امنیت و زیبایی آن از انواع نرده ها در مدل های مختلف استفاده کرد. این مدل از طرح های خاص و استثنایی در انواع پله های اسپیرال و گرد هستند.

  • پله گرد و مار پیچ

پله های مارپیچ زیبایی خاصی را دارا می باشد به همین دلیل در قصرها و عمارت ها از این سبک استفاده می شود. چرخش ۳۶۰ درجه و نازک کاری بکار رفته در این سبک تاثیر بسیار زیادی در زیبا شدن پله و فضای بکار رفته دارد.

  • پله حول لوله با نوار محیطی :

این نوع از پله‌های دکوراتیو مارپیچ بر اساس راه اندازی ساختار پله ها بر روی لوله اصلی و مرکزی که محور در نظر گرفته شده است ساخته می شوند. ستون این پله‌های محوری به شکل لوله و از جنس آهن است.

پیشنهاد ما به شما سروران گرامی

این سایت با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، محصولاتی  با کیفیت ارائه می کند. قیمت تک تک کارهای استودیو معماری فراز منصفانه و به دور از قیمتهای کذایی است. همانطور که می دانید، قیمت پله های دکوراتیو به هزینه حمل و نقل، اجرت نصب پله ها و متریال ساخت پله بستگی دارد. توصیه می کنیم قیمت ها را با تولید کنندگان دیگر مقایسه کنید و  با خیالی آسوده خرید نمایید. همکاران ما 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

بازدیدها: 35

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *