0

No products in the cart.

Return To Shop

پنتری روم چیست؟

پنتری روم چیست؟ اتاقی کوچک یا کمد و کابینتی است که معمولا در آشپزخانه یا نزدیک آن قرار دارد و برای ذخیره‌ی خوراکی‌هایِ فاسدنشدنی و لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. پنتری با توجه به اندازه و ابعاد آشپزخانه، می تواند از کمدی بزرگ تا قفسه های کوچک کابینت را در بر بگیرد. با این حال، زمانی که از پنتری روم صحبت به میان است، معمولا بیشتر اتاقکی انبارمانند منظور است که آنقدر بزرگ باشد که بتوان در آن قدم گذاشت و به راحتی به اقلام مختلف دسترسی داشت.در این مقاله ، با دکوراسیون داخلی پنتری روم بیشتر آشنا خواهیم شد و اگر قصد بازسازی منزل را دارید حتما قبل آن با پنتری روم آشنا شوید شاید شما هم از آن استفاده کردید .

در گذشته، از چنین گنجه هایی برای ذخیره کردن نان استفاده می شده است، و به همین دلیل هم به پنتری، واژه‌ی قدیمیِ فرانسوی برای نان، معروف شده اند. شبیه به چنین فضایی، در برخی خانه های قدیمی ایرانی هم، در قالب سرداب مشاهده می شود.

پنتری هایی که به صورت اتاق مجزا طراحی می شوند به فضای کافی احتیاج دارند، و باید در نظر داشت که آیا این فضا برای خانه ی ما مناسب است یا خیر.

با این حال، از مزیت های اتاق پنتری این است که می توانید به خوبی و به راحتی به انواع اقلام مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

انواع پنتری آشپزخانه

اینکه پنتری شما چگونه باشد از مسائل اصلی در طراحی این فضا است. فضای پنتری هم می تواند بزرگ و به صورت اتاقی مجزا، و هم به صورت گنجه یا کابینت با قفسه های باز باشد. از پنتری حتی در کنج ها و گوشه هایِ کم استفاده، مثل زیرپله، نیز می توان استفاده کرد؛ یا به صورتِ کشویی بلند و باریک در کنار یخچال و غیره.

از اتاقک پنتری چه استفاده ای می شود؟

از پنتری روم برای نگهداری لوازم آشپزی، مثل ماهیتابه ها و قابلمه ها و ظروف در سایزهای مختلف، کتاب های آشپزی، لوازم بهداشتی و شوینده، مواد غذایی که زود فاسد نمی شوند مثل روغن و غلات و حبوبات، نوشیدنی ها و … استفاده می شود.

مزیت های پنتری

داشتن فضای پنتری در آشپزخانه مزیت های بالقوه ای دارد، از جمله اینکه فضای بیشتری در اختیار ما می گذارد؛ این اتاقک‌ها چندین دیوار دارند که از زمین تا سقفشان را می توان قفسه چید و ده ها مورد از لوازم مورد نیاز را در آنها نگهداری کرد.

به دلیل باز بودن قفسه ها، دسترسی به وسایل و مواد اولیه نیز بسیار راحت تر است و آنچه می خواهیم را سریع تر پیدا خواهیم کرد. همچنین، از پنتری برای فضاهای پرت و بلااستفاده نیز می توان استفاده کرد.

مسلماً وجود چنین اتاقکِ مجهزی، آشپزی را به مراتب آسان تر و دلپذیرتر می کند.

مزیت های پنتری زیاد است، از جمله اینکه:

  • دسترسی به وسایل و مواد خوراکی راحت تر است و به هنگام نیاز می‌توان به آنها در کوتاه ترین زمان ممکن دست یافت و کارها نیز با سرعت بیشتری انجام می گیرد.
  • وقتی همه چیز در مقابل چشم است، میزان و حجم آن دیده می شود در نتیجه دیگر لازم نیست نگران زود تمام شدن مواد خوراکی باشید.
  • از فضای ساختمان پرت و بی استفاده نهایت کارایی را می توان داشت که شرایط خوبی را برای انجام امورات منزل فراهم می کند.
  • با وجود پنتری نظم دهی در آشپزخانه بهتر و راحت تر شده و راندمان افراد منزل افزایش می‌یابد.
  • وسایل پر مصرف از محیط آشپزخانه دور نشده و آنها در فضاهایی مانند سبدهای سوپر مارکتی قرار می گیرند و اینکه ظرفیت سبدهای سوپری موجود در آشپزخانه از پنتری کمتر است.
  • در کابینت ها و قفسه هایی که در سطح زمین ساخته می شوند ، ظروف اضافی و یا برخی ظروف سنگین گذاشته می‌شوند.

عمق و ابعاد پنتری روم چقدر باشد؟

ابعاد مناسب برای اتاقک پنتری به فضایی که فراهم دارید بستگی دارد، و همان‌طور که عنوان شد، ممکن است شامل یک اتاق کامل یا یک تو‌رفتگی در دیوار باشد.

برای طرح‌های اتاقکی، اندازه مناسب به‌طور مثال، می‌تواند ۱۵۰*۱۵۰ سانتی‌متر و به‌صورت U شکل باشد.

درِ پنتری روم چگونه باشد؟

درطراحی اتاق پنتری، بهتر است از درهایی استفاده کنید که به بیرون باز می شوند. درهایی که به داخل باز شوند، دسترسی به اقلام پشتِ در را دشوار کرده و فضایتان را برای ذخیره سازی محدود می کند. البته این موضوع به چیدمان شما نیز بستگی دارد و ممکن است در صورت در اختیار داشتنِ فضای کافی، مناسب هم باشد.

همچنین، اگر پنتری شما به صورت کابینت در آشپزخانه است، می توانید از درهای باز یا شیشه ای استفاده کنید که محتویات داخل آن قابل رویت باشد.

چند ایده برای جذابیت پنتری روم

  • برای جذابیت پنتری روم می توان لامپ های ریبا و کوچکی را در بین طبقات قرار داد و به این شکل تنوعی بین قفسه ها ایجاد کرد.
  • می توانید دیواره های داخلی پنتری را تزیین کرد.
  • استفاده از ظرف های هماهنگ و زیبا می تواند یکی از ایده های جذاب در افزایش زیبایی این قسمت از آشپزخانه باشد.
  • از تمام فضاهایی که بدون استفاده هستند می توان برای نصب کابینت های پنتری استفاده کرده و هارمونی را بین آنها برقرار کرد.

بازدیدها: 233

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *