0

No products in the cart.

Return To Shop

چه رنگ هایی فضا را بزرگ تر نشان می دهد؟

این روزها با بالا رفتن هزینه مسکن بسیاری مجبور به زندگی کردن در خانه های کوچک شده اند . برای اینکه متراژ پایین خانه باعث نشود منزل‌ تان تنگ و دلمرده به نظر برسد، باید در طراحی و دکور از روش هایی استفاده کنید که خانه را بزرگتر جلوه دهد.

رنگ از مهم ترین فاکتورها در دریافت ما از فضای یک اتاق است. رنگها هر کدام ویژگی هایی دارند که باعث بروز حالتهایی خاص می شوند.

اگر شما هم اتاقی دارید که کوچک است و می خواهید با رنگ آن را بزرگتر نشان دهید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا با تاثیرات شگفت‌آور رنگها بر درک ما از محیط بیشتر آشنا شوید.

نور طبیعی و رنگ های روشن در دکوراسیون

اگر در خانه پنجره های بزرگ و نورگیر دارید، بهتر است به سراغ رنگ های تیره نروید. رنگ های تیره نور را جذب کرده و فضا را کوچکتر از آن چیزی که هست نشان می دهند. از طرف دیگر، رنگهای روشن در نور طبیعی، خانه را دلبازتر و وسیع‌تر نشان می دهند.

معجزه ی سفید

این دیگر یک راز نیست که رنگ سفید فضا را بزرگتر جلوه می دهد. رنگهای سفید، مثل سفید پوست تخم مرغی و سفید استخوانی، دیوارهای اتاق را هر چه بیشتر گسترده نشان می دهند، به ویژه اگر پنجره ای بزرگ برای ورود نور طبیعی به درون اتاق فراهم باشد.

رنگ آکوا

برای این که خانه را وسیع‌تر از آن چیزی که هست نشان دهید، می توانید منزل‌‌تان را با رنگ‌مایه‌ هایِ روشنِ سبز و آبی رنگ کنید. آکوا، رنگ سبز متمایل به آبی است، و وسعت دریا و گستردگی آسمان را به خاطر می‌ آورد. این رنگ آرامش بخش است و احساس خوبی به شما می دهد.  با این حال، بهتر است رنگ آکوا تنها رنگ غالب نباشد و با سایر رنگهای روشن ترکیب شود. از این رنگ می توانید برای دیوارهای پس زمینه استفاده کنید، تا همچون امواج، افق دیدتان را گسترده تر کند.

صورتی روشن

صورتی روشن هم از رنگهایی است که فضا را فراخ تر جلوه می دهد؛ اما توصیه نمی شود تمام سطح یک دیوار را این رنگی کنید، بلکه بهتر است از رگه های رنگ صورتی در رنگ‌آمیزی اشیا و بخش هایی از دیوار بهره ببرید. رنگ صورتی به خوبی با رنگ سفید عاجی هماهنگ می شود و هر دو به گسترده‌تر نشان دادن محیط کمک می کنند.

 

خاکستری

رنگ خاکستری گرم و روشن که مایل به رنگ بژ باشد فضای داخلی خانه را بزرگ نشان می دهد و طراوت و صمیمت ویژه ای به آن می بخشد.

شاید لازم باشد به سراغ رنگ های تیره بروید!

همیشه رنگ تیره برای بزرگتر کردن فضا انتخاب بدی نیست. در فضاهایی که پنجره کوچک و نور طبیعی کم است، رنگ سفید چندان به کار نمی آید و رنگ‌مایه های تیره تر مثل سیاه و زغالیِ روشن بسیار کاربردی است، به ویژه اگر سقف و گچ‌بری‌ها نیز به همین رنگ باشد. با این حال در استفاده از رنگهای تیره باید دقت کرد و حتما تضاد مناسب را ایجاد نمود تا محیط بیش از حد کدر نشود.

 

بازدیدها: 60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *