0

No products in the cart.

Return To Shop

کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان

کابینت های آشپزخانه روز به روز بسته به سبک زندگی  و دکوراسیون داخلی ما دستخوش تغییر و تحول می شوند تا بیشترین کارایی را برای آشپزخانه مورد نظر داشته باشند. امروزه کابینت ها جهت کارایی بیشتر در فضای محدود با دیگر اکسسوری ها ی منزل در هم آمیخته می شوند تا از کوچکترین نقاط آشپزخانه به عنوان قلب تپنده منزل استفاده شود. محصولی به اسم کابینت پلی اورتان وجود خارجی ندارد در واقع پلی اورتان نوع رنگی است که در سبک نئو کلاسیک و کابینت های انزو مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با نکاتی در مورد کابینت پلی اورتان  همراه استودیو معماری فراز باشید.

طریقه کار با رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان یکی از مرغوب ترین و مقاوم ترین انواع رنگ است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ مقاومت بالایی در برابر خش و نم و رطوبت دارد. کاربرد رنگ پلی اورتان در صنعت تولید کابینت به این صورت است که ابتدا بدنه کابینت از ام دی اف ساخته می شود و پس از ابزار زنی با دستگاه های سی ان سی، ابتدا عملیات آماده سازی زیر ساخت انجام میشود. برای آماده سازی زیرساخت را سمباده می زنند و سپس بتونه زنی انجام می دهند. مجدد سمباده زده و آستر و پرایمر روی آن زده می‌شود. رنگ آمیزی کار در 6 مرحله انجام می‌شود. به این صورت  که ابتدا سطح با یک  لایه از رنگ های پلی اورتان پوشانده می شود و پس از خشک شدن، مجدد لایه دوم رنگ روی آن اجرا میشود. این کار تا شش مرحله ادامه پیدا می کند تا سطح یکدستی بدست آید.

مزایای رنگ رنگ پلی اورتان چیست

رنگ پلی اورتان تنوع رنگ بسیار بالایی دارد. از طرفی قابلیت پیاده سازی رنگ کابینت ها به شکل مات یا براق از دیگر دلایل محبوبیت استفاده از پلی اورتان است. این رنگ قابلیتهای ضد آب بودن، مقاومت زیاد، خشک شدن سریع، ظاهر زیبا، کیفیت و دوام، ضربه پذیری و مقاومت در برابر ساییده شدن را داراست. رنگ پلی اورتان می تواند مطابق با شرایط وسفارش مشتری هزینه های متفاوتی هم داشته باشد.

ویژگیهای کابینت پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان

کابینت پلی اورتان در نوع خود ویژگیهای مثبت و منحصربه فردی دارد. برای نمونه به تعدادی از جوانب مثبت این کابینت‌ها اشاره می کنیم، تا متوجه شوید که چرا آن را محصولی بی بدیل و با کیفیت می دانیم و امروزه آن  را به عنوان یک دکور قدرتمند و در عین حال جذاب در دکوراسیون آشپزخانه می شناسیم.

ضد آب

خاصیت ضد آب بودن کابینت خود یکی از مهمترین مزیت ها و از آیتم های شاخص در انتخاب این محصولات آشپزخانه‌ای است.  در ساخت این کابینت، معمولا کابینت سازان پس از پایان مرحله اجرای رنگ پلی اورتان برای پوشش نهایی از یک لایه ماده نانو با خاصیت ضد آب قوی استفاده می کنند. علاوه بر اینکه این لایه نانو خاصیت ضد آب دارد، مقاومت و کیفیت کابینت را هم افزایش می دهد.

دارا بودن ظاهر زیبا

ظاهرکابینتهای آشپزخانه پلی اورتان به دلیل سطوح زیبایی که دارند بسیار جلب نظر می کنند. رنگها، الگوها و بافتهای مختلفی که در این کابینتها بکار رفته،  تازگی وجذابیت خاصی به آنها بخشیده است. این ویژگی های سطحی می تواند با سایر اجزای دکوراسیون آشپزخانه مانند دیوارپوش، سقف، کفپوش و مبلمان آشپزخانه کانتراست و یا هارمونی خاصی ایجاد کند که جلوه خانه را عوض کند.  سایه های صاف، روشن یا ظریف و تنوع بافت این مدل کابینت می تواند جذابیت کلی طراحی داخلی آشپزخانه را تکمیل کند.

دارا بودن تنوع رنگی

طیف و تنوع رنگی بالای کابینت پلی اورتان قدرت انتخاب مشتری را افزایش داده است. همانطور که می دانیم بیشتر کابینتهای آشپزخانه تنوع رنگی آنچنانی ندارند. این ویژگی برای افرادی که به رنگ مورد علاقه خود اصرار دارند یک امتیاز محسوب می شود. از طرفی بازی  با رنگها روح و روان انسان را صیقل داده و محیط زندگی را شاد و لذت بخش می سازد.

ماندگار و  با دوام

از دیگر ویژگیهای طراحی کابینت پلی اورتان می توان به ماندگاری و کیفیت بالای این محصول  در برابر اختلاف دما و همچنین نورمستقیم آفتاب اشاره کرد. کابینت هایی که از جنس مواد چوبی و ام دی اف ساخته می شوند بعد از مدتی  در برابر نزدیکی مداوم به رطوبت و تابش آفتاب تازگی و زیبایی ظاهری خود را از دست می دهند ولی رنگ پلی اورتان باعث می شود، استحکام و دوام این کابینتها دو چندان شود.

مقاوم در برابر لکه، خراشیدگی و ساییدگی

لکه هایی که بر روی کابینت های ام دی اف براق ایجاد می‌شود.خراشیدگی هایی که کابینتهای چوبی را از چشم می اندازد، ساییدگی هایی که در رنگ کابینتهای فلزی به مرور زمان مشاهده می شود همه به نوعی باعث دلزدگی از این کارها می شوند. از آنجا که سطوح کابینت پلی اورتان در برابر خراشیدگی و لکه های چربی وساییدگی مقاوم هستند، به تمام مشکلات پایان داده اند. حتی  طراحان آنها را برای خانواده های شلوغ و پر رفت و آمد پیشنهاد می کنند تا باری از سنگینی کارهای منزل برداشته باشند.

پلی اورتان

قیمت کابینت پلی اورتان

قیمت کابینت پلی اورتان به قیمت متریال مصرف شده در آن بستگی دارد. مواردی چون چوب، رنگ، ریل و لولا و جک و ..که هر کدام قیمت خاص خود را دارند. حتی ممکن است بسته به نوع طرح و نوع ابزار مورد استفاده، قیمت کابینت افزایش یا کاهش پیدا کند. قیمت این محصولات بر اساس کیفیت رنگ مصرفی، چوب یا ام دی اف زیرساخت کار، نوع و کیفیت روکش، بازه های قیمتی مختلفی به خود می گیرد. تجربه ثابت کرده در بیشتر موارد کابینتِ تولید شده با رنگ پلی اورتان هزینه بالاتری نسبت به کابینت‌های ملامینه یا هایگلاس دارد. در یک مقایسه کلی می توان گفت هر چه تعداد لایه های رنگ بیشتر بوده و پلی اورتان از برندهای خارجی و شناخته شده باشد، به همان نسبت نیز قیمت کابینت پلی اورتان افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی:

کابینت های آشپزخانه پلی اورتان ظاهری متمایز و تمیز دارند و دکوراسیون داخلی آشپزخانه را جذاب می کنند. این روزها  با تغییرات سبک زندگی، کابینت های جدیدی وارد خانه های امروزی شده اند  که به رقیبی قدرتمند برای کابینت های قدیمی تبدیل شده اند. کابینت پلی اورتان یکی از جدیدترین مدل های کابینت اشپزخانه به سبک نئو کلاسیک می باشد. این کابینتها به دلیل ویژگیهای عالی و بی نظیر ظاهر زیبا، کیفیت و دوام، قابلیت ضد آب بودن و … محبوبیت زیادی به دست آورده اند. با استودیو معماری فراز به روزترین سبکها و جدیدترین مدلها را وارد زندگی خود کرده وبه معنای واقعی از زندگی لذت ببرید.

بازدیدها: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *