0

No products in the cart.

Return To Shop

کلوزت روم چیست؟

کلوزت روم چیست؟

کلوزت روم یا واکین کلوزت (walk in closet) ه اتاقی کمد دار مخصوص کیف و کفش و لباس و اکسسوری زنانه و مردانه است. اتاقی  پراز قفسه‌های مخصوص هر وسیله، که هر کدام در جای مناسب خود جا گرفته اند. در اتاق کلوزت روم معمولا یک آینه قدی جهت چک کردن خود و پرو کردن لباس و یک صندلی مخصوص جهت راحتی در پوشیدن کفش طراحی می شود. چنین فضایی دقیقاً همان چیزی است که بیشتر افراد در زندگی روزمره نیاز به آن را بارها احساس می کنند. اینکه این فضا چه ویژه گی هایی دارد و از چه سبکی برای طراحی کلوزت روم استفاده می‌شود موضوعی است که در ادامه از بخش دکوراسیون داخلی استودیو معماری فراز بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

کلوزت روم چیست؟

آیا کمد لباس کوچک اتاق خوابتان برای شما کفایت می کند. فرض کنید مراسم عروسی و یا یک میهمانی رسمی دعوت شده اید. انتخاب و پیدا کردن لباس متناسب با آن مراسم چقدر انرژی از شما صرف می کند. بعد برگشتن از مراسم با چه صحنه‌ای مواجه می شوید. مطمعن هستم دیدن لباسهای پرت شده در گوشه و کنار مبلها و کفشهای رها شده در کف زمین که قبل مراسم بخاطر عجله فرصت مرتب سازی مجدد آن را نداشته اید برای هیچ فردی صحنه لذت بخشی نیست. طراحی این نوع اتاق برای حل این مسئله و جهت رفاه حال بیشتر افراد بوده است.

گرچه واک این کلوزت امروزه عنوان ابزاری اشرافی در خانه های مجلل محسوب می‌شود، اما زاییده تغییرات ذائقه بشری است. ترجیحات و خواسته‌های انسان از رفاه و آسایش فضای زندگی کنونی که به نوعی سبک طراحی  را در زندگی مدرن امروزی تغییر داده‌ است. با کارایی که این طراحی دارد، انتظار می رود، کلوزت روم دیر یا زود وارد زندگی عموم منازل افراد شده و روزی به عنوان یکی از عوامل انتخاب برای خرید منازل، مورد ارزیابی قرار بگیرد.

20 امتیاز برتر وجود کلوزت روم در منزل

  1. وجود کلوزت روم با هدف نگهداری و مرتب‌‌‌سازی البسه و وسایل مرتبط با آن، در هر خانه‌ای لازم و آرامش‌بخش است.
  2. بودن فضای سازمان یافته باعث می گردد تا شما درباره چیزهایی که احتمالا اصلا برایتان کاربردی نیستند تصمیم درستی بگیرید.
  3. کلوزت روم هم به عنوان فضایی برای نگهداری لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد وهم به عنوان رختکن تعویض لباس، اتو کردن لباس، حاضر شدن و …کارایی دارد.
  4. بیشتر کلوزت روم ها تفکیک شده هستند و برای هر وسیله مثل بلوز، پیراهن، لباسهای بلند مجلسی جای گیر یا کاپشن های کلفت جای مخصوصی تعبیه شده است.
  5. نگهداری صحیح و راحت لباسها در کلوزت روم باعث طول عمر وسایل وآراسته بودن همیشگی ساکنین منزل می شود.
  6. این اتاق یک جایگاه مناسب برای آرایش مو و میکاپ است. چرا که یک صندلی نرم، آینه و نور کافی تمام چیزی است که برای جذابیت بیشتر به آن احتیاج دارید.
  7. از بین روش‌ها و ابزار نگهداری، هیچ فضایی به اندازهواک این کلوزت (Walk in Closet) مفید و لذت بخش نیست.
  8. بودن نشیمنگاه مناسب در وسط کلوزت روم یا یک مبل برای تعویض کفش ها راحتی بیشتری دارد.
  9. کلوزت روم کاملا سازمان یافته است و فضاهای پرت و اضافی خانه را مدیریت می کند. به عبارتی باعث نظم‌دهی به امور و استفاده بهینه از فضای خانه می‌شود.
  10. قفسه های کلوزت روم متناسب با استاندارد برای کیف و کفش و سایر وسایل درست شده اند لذا از فضای پرت در داخل کمد جلوگیری شده است
  11. می‌توان از میز اتو به عنوان المان مرکزی در طراحی جزیره‌ای و شبه‌جزیره‌ایکلوزت روم استفاده کرد. بنابراین می‌توانید لباس‌های خود را در این اتاق اتو کرده، آن‌ها را تا کرده یا از میله‌های افقی آویزان کرد.
  12. بودن کلوزت روم باعث ارزش افزوده قیمت منزل شما می شود.چون در حال حاضر این نوع طراحی در منازل لوکس و اشرافی اجرا می شود و فعلا عمومی نشده است.
  13. شما می‌توانید از ابتدا تا انتها در این اتاق آماده شوید وبا ظاهری آراسته در محل کار یا مراسمات حاضر شوید بدون اینکه در اتاق خواب هرج و مرج و شلوغی ایجاد کرده باشید .یا حتی سرویس بهداشتی یا حمام را بهم ریخته باشید.
  14. اتاق رختشورخانه را میتوان نزدیک کلوزت روم و یا به عنون ورودی دوم این قسمت از منزل طراحی کرد.
  15. دیدن لباسها زمانی که به راحتی جلو دید قرار می گیرند باعث می شود متوجه  4مدل لباس از یک نوع باشید. پس پولتان را هدر نمی‌دهید و مدیریت خوبی در این زمینه اعمال می‌کنید.
  16. بزرگترین مزیت کلوزت روم دسترسی آسان به لباس‌ها وجلو دید بودن کیف و کفش متناسب با آن لباس است.
  17. جداسازی بخش های از کشو برای اکسسوری های خرد و کوچک مانند عینک آفتابی، کمربند، ساعت مچی و جواهرات باعث می شود وسایلتان از خراش و در هم پیچیدن در امان بماند.
  18. کمدهای تعبیه شده روی دیوار یا قفسه های موجود فضای کافی و مجزا برای نگهداری انواع کفش، جواهرات، لوازم آرایش، البسه و وسایل دیگر را دارا می‌باشند.
  19. کلوزت روم با نور پردازی خوبی که دارد برای آرایش کردن بانوان بصورت طبیعی امتیاز بالایی می تواند داشته باشد.
  20. مجموع امتیازات فوق باعث شده عموم افراد و صاحبان منازل مسکونی نسبت به استفاده از این روش نگهداری استقبال گرمی داشته باشند. برای همین است که در نظر گرفتن فضای مناسب برا کلوزت روم در طراحی های امروزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

بازدیدها: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *