0

No products in the cart.

Return To Shop

گرین وال در دکوراسیون داخلی

از روش های جدید در دکوراسیون داخلی که براساس ایده‌ی نزدیک شدن به طبیعت طراحی شده است، گرین وال یا دیوار سبز است. گرین وال یک فضای سبز متمرکز است که همان طور که از نام اش مشخص است، به صورت یک دیوار در چیدمان داخلی استفاده می شود. این فضای سبز عمودی، به دلیل تراکم زیاد گیاهانی که دارد، بسیار چشم نواز به نظر می رسد، و افزون بر این، راندمان انرژی را در خانه افزایش می دهد. به طور کلی، فضاهای سبز مزیت های بالقوه ای برای محیط خانه پدید می آورند، که مطبوع شدن آب و هوای منزل یکی از مهم ترین آن‌هاست.در این مقاله، به تاثیر گرین وال در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

گرین وال چیست؟

ما اکثر اوقات خود را در محیط‌های داخلی سپری می کنم، در حالی که معمولا در محیط زندگی ما، اثر کمی از طبیعت زنده مشاهده می شود. افزایش فضای سبز داخلی، به طرزی ملموس می تواند سلامت فیزیکی و روانی ما را بهبود بخشد.

دیوارهای سبز از ایده‌های جدید در معماری مدرن است که فرصتی برای ایجاد عناصر ارگانیک در خانه فراهم آورده است. چنین دیواری یک پنل عمودی است که به مکانی براش رشد گیاهان سبز تبدیل شده است.

یکی از سیستم‌های مورد استفاده برای ساختِ سازه دیوار سبز، استفاده از کابل های عمودی است که در قالب شبکه‌ای از فولاد ضد‌زنگ روی سطح دیوار نصب می‌شود و گیاهان رونده بر روی آن هدایت می‌شوند.

برای گرین وال از انواع گیاهان می توان استفاده کرد و طرح هایی چندگانه و چند رنگ را به وجود آورد.

گیاهان مورد استفاده برای دیوار سبز با توجه به محیط و اقلیم قرارگیری انتخاب می شوند تا از سازگاری کافی برای رشد و بالیدن برخوردار باشند.

برخی از انواع جدید گرین وال، به سیستمی از لوله های پنهان مجهز شده اند که به طور خودکار آبیاری می‌ شوند.

از خوبی‌های دیوار سبز عدم اشغالِ فضایِ زیاد از کف ساختمان است، به طوری که فقط یک خط افقی از زمین برای این نوع دیوار کافی خواهد بود.

حتی از این شیوه ی طراحی برای دکوراسیون اماکن رسمی و اداری نیز به راحتی می توان استفاده کرد و فضایی شیک و در عین حال طبیعی پدید آورد.

در واقع، وجود یک دیوار سبز و زنده، در هر مکانی توجیه‌پذیر است، و چه در دکوراسیون خانه، چه اداره، و چه کافی شاپ و هتل و رستوران، می‌توان از آن بهره برد.

دیوار سبز چه فایده هایی دارد؟

گیاهان به طور طبیعی کربن دی اکسید و سایر آلاینده ها را گرفته و اکسیژن تمیز و تازه را بیرون می دهند.

استفاده از دیوارهای سبز در فضاهای داخلی امروزی که که گاهی ظاهری نچسب و صنعتی به خود گرفته اند، موجب می شود حیات تازه ای در کالبد اتاق دمیده شود.

وجود چنین فضای سبزی، دمای داخل اتاق را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و برای محیط‌های گرمسیری ایده‌آل به شمار می رود.

علاوه بر این، وجود گیاهان سبز باعث کاهش صداهای مزاحم می شود و می تواند احساس بهتری در ما ایجاد کند.

از دیگر مزیت های دیوارهای سبز، بالا بردن ارزش بناست. این پنل های دیواری جلوه ای منحصر به فرد به فضای خانه می دهند و در نتیجه با افزایش زیبایی محیط، موجب ایجاد ارزش افزوده برای ساختمان می شوند.

از این سازه های سبز، علاوه بر مزیت هایی که به همراه می آورند، برای پارتیشن بندی و جداسازی فضاهای داخلی نیز استفاده می شود.

گرین وال در کم ترین زمان و با هزینه ای مناسب در انواع فضاهای داخلی و خارجی قابل اجرا می باشد.

بازدیدها: 38

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *