0

No products in the cart.

Return To Shop

تاثیر سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

تاثیر سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

سقف کاذب از طرح های رایجی است که امروزه در دکوراسیون داخلی انواع فضاها مشاهده می شود. استفاده گسترده از سقف کاذب به دلیل مزیت هایی است که این مدل از سقف به همراه می آورد؛ به عنوان مثال، با اجرای سقف کاذب می توان تأسیسات ساختمانی را پوشش داد، از اتلاف انرژی جلوگیری کرد و انواع نورپردازی های توکار را در سقف پیاده سازی نمود. با این حال، کاربردهای سقف کاذب تنها محدود به این موارد نیست و ویژگی های دیگری را هم شامل می شود. در این نوشته، تاثیر سقف کاذب در دکوراسیون داخلی را بررسی خواهیم کرد.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب همان‌طور که از نام‌اش مشخص است، سقفی است که در زیر سقف اصلی قرار می گیرد و چهره ای دیگر به نمای فوقانی اتاق می بخشد و باعث نوسازی و زیباسازی سقف می شود.

سقف های کاذب در انواع مختلفی موجود می باشند که از میان آن ها می توان به سقف کناف، سقف کامپوزیت، سقف آلومینیومی، سقف رابیتس، سقف چوبی، سقف پی وی سی و … اشاره کرد.

تاثیر سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

سقف های کاذب از جهات گوناگونی بر فضای اتاق تأثیرگذار هستند و کاربردهای مختلفی را در بر می‌گیرند. در ادامه، برخی از اثرات نصب سقف کاذب را بیان خواهیم کرد.

کم کردن ارتفاع سقف

کاهش ارتفاع سقف یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سقف کاذب است. ارتفاع زیاد سقف می تواند باعث هدر رفتن انرژی شود که به وسیله سقف کاذب می توان این مشکل را برطرف کرد.

پوشاندن تأسیسات ساختمانی

سقف کاذب فضایی برای اجرا و پوشاندنِ تأسیسات ساختمانی، سیم‌کشی‌ها، کانال‌های سیستم تهویه و … پدید می آورد که مزیت آن این است که به سهولت هم قابل دسترسی می باشند. در نتیجه، به کمک سقف کاذب می‌توان این ملزومات ساختمانی را، بدون آنکه ظاهر و زیبایی محیط تحت تأثیر قرار بگیرد، فراهم نمود.

اجرای طرح های نورپردازی

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی بر هیچکس پوشیده نیست. سقف های کاذب و به ویژه سقف کناف، به شما این امکان را می دهند که انواع طرح های نوری را برای سقف اتاق تان تعبیه کنید. نورپردازی مخفی در پانل سقف، یکی از این طرح های جذاب است که می تواند جلوه ای خاص را در دکوراسیون شما ایجاد نماید.

علاوه بر این، حتا از مدل های شیشه ای سقف کاذب نیز برای محیط هایی مثل تراس و گلخانه و … می‌توان استفاده کرد که باعث عبور نور طبیعی به داخل فضا می شوند.

نوعی عایق حرارتی و صوتی

سقف های کاذب عموما نوعی از عایق حرارتی و صوتی نیز محسوب می شوند که در بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی صوتی تأثیرگذار خواهند بود. خاصیت آکوستیک برخی مدل های سقف کاذب، به ویژه برای عدم انتقال سروصدا در بین واحدهای ساختمانی مناسب است.

قابل اجرا در اکثر فضاهای داخلی

اگر طرح و شکل و رنگ سقف کاذب به درستی انتخاب شود از این سقف ها می توان برای اتاق نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و … استفاده کرد. حتا سقف های کاذب در سرویس بهداشتی نیز قابلیت نصب دارند و مزیت های بالقوه ای را سبب می شوند.

ویژگی ها و تأثیرات نصب سقف کاذب

  • سقف کاذب در انواع مدل ها موجود است.
  • این سقف ها معمولا کم هزینه و مقرون به صرفه هستند.
  • سقف کاذب انعطاف پذیری بالایی برای اجرای انواع طرح های تزئینی دارد.
  • سقف کاذب سبک است.
  • قابلیت ترمیم و جا‌به‌جایی دارد.
  • عایق صوتی و حرارتی است.
  • سقف کاذب تجهیزات و تأسیسات ساختمانی را پوشش می دهد.
  • ایرادات و اشکالات سقف اصلی را پنهان می کند.
  • نصب سقف کاذب تقریبا آسان محسوب می شود.
  • امکان اجرای نورپردازی های مدرن را به وجود می آورد.

 

بازدیدها: 35

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *