0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون پست مدرن

دکوراسیون پست مدرن سبکی بر گرفته از طرح ها و ترکیبات و بافت های مخمل، چرم، خطوط غیر متوازن و رنگ های مختلف طراحی بر روی چوب است. در این سبک دکوراسیون برخلاف سبک مدرن از عناصر تاریخی استفاده شده و طراح عناصر مختلف را با ایده های تازه در هم آمیخته و دستاورد نهایی توام با اصالت و ابتکار می افریند. پست مدرن به طراح اجازه می دهد  کلاژ و و متریال های ترکیبی  را به صورت هنرمندانه در کنار هم به کار گیرد.

 تاریخچه دکوراسیون پست مدرن چیست؟

تاریخچه دکوراسیون پست مدرن به اواخر قرن نوزدهم باز می گردد. زمانی که هنر و طراحی از فرم های سنتی دور شده و ایده ها و فناوری های جدید جایگزین شده است. این جنبش با رد اشکالات موجود در سبک کلاسیک و پذیرش سبک مدرنیسم و انتزاع توام شده است. پست مدرنیسم در دهه 1950 به عنوان واکنشی به مدرنیسم ظهور کرد و رویکرد  التقاطی به طراحی را پذیرفت. دکوراسیون پست مدرن اغلب عناصری از فرهنگ های مختلف مانند سنتی و مدرن را در بر می گیرد و از مواد مختلفی مانند شیشه، فلز، چوب و پارچه استفاده می کند. سبک حاضر اغلب شامل رنگ‌های روشن، الگوهای هندسی و اشکال غیرمعمول، و همچنین وسایل تزئین شده و دست ساز مانند لامپ‌های متنوع، ملیله های رنگی و مجسمه‌ های خیره کننده است.

دکوراسیون منزل پست مدرن

دکوراسیون پست مدرن چیست؟

دکوراسیون پست مدرن سبکی از طراحی داخلی است که با رنگ ها، شکل ها و بافت های جسورانه متضاد، در ارتباط است. این سبک دکوراسیون اغلب عناصری از فرهنگ های مختلف سنتی و مدرن را در بر می گیرد و از مواد مختلفی از جمله شیشه، فلز و چوب استفاده می کند. دکوراسیون پست مدرن اغلب التقاطی بوده و شامل رنگ های روشن، الگوهای هندسی و اشکال غیر معمول است. این سبک دکوراسیون اغلب به منظور تلقین حس بازیگوشی و هوس در یک فضا و ایجاد محیطی منحصر به فرد و جذاب بوجود آمده است.

متریال های اولیه  دکوراسیون پست مدرن چیست؟

دکوراسیون پست مدرن اغلب شامل مواد مختلفی از جمله شیشه، فلز، چوب و پارچه است. از شیشه و فلز می توان برای ایجاد اشکال و ساختارهای  چشم نواز استفاده کرد، در حالی که از چوب می توان برای ایجاد مبلمان و قطعات تزئینی استفاده کرد. از پارچه ها می توان برای افزودن رنگ و بافت به پرده ها استفاده کرد و یا در اثاثه یا لوازم داخلی و دیوارپوشها از آن بهره برد. این سبک به طراحی داخلی بومی ایران بسیار نزدیک است، چرا که استفاده از مواد و مصالح بومی در آن امری بارز است. ازاقلام تزئین شده و دست ساز هم زیاد در این سبک استفاده می شود.

اتاق خواب در سبک دکوراسیون داخلی پست مدرن

در دکوراسیون پست مدرن اتاق خواب می‌توان از چراغ خواب های چوبی یا حصیری استفاده کرد. چراغ خواب های دارای شیشه های رنگی نیز برای این سبک مناسب هستند. بافت چوب طبیعی، الگوی ظریفی به اتاق خواب پست مدرن می بخشد. شما می توانید اتاق را به گونه ای طراحی کنید که فضای آن سرشار از آرامش و لذت باشد. در طراحی به سبک پست مدرن، می توانید از خطوط قوس دار و خمیده استفاده کنید. حواستان باشد که اتاق خواب صرفا برای خوابیدن است. برای این منظور ، بگذارید در طراحی محل خواب  هنرتان حرف بزند. برای رنگ آمیزی این مکان هم، رنگ ها را کنار هم قرار دهید تا ترکیب رنگی خود را پیدا کنید. طوری که از حال و هوای اتاق خواب نهایت لذت را ببرید.

سالن پذیرایی در دکوراسیون  پست مدرن :

تالار پذیرایی در دکوراسیون پست مدرن معمولا با رنگ های متضاد، الگوهای هندسی و اشکال غیرمنتظره عجین شده است. در این سبک دکوراسیون اغلب عناصری از فرهنگ های مختلف سنتی و مدرن کنار هم گرد می آیند. در چيدمان پست مدرن، تناسبي ميان رنگ المان ها وجود ندارد و حتي طرح مبل ها باهم متفاوت است. علاوه بر این، سالن پذیرایی ممکن است شامل مبلمان، آثار هنری و سایر المانهای هندسی باشد تا حس هیجان را در فضا ایجاد کند. در سالن پذیرایی می توانید از مبلمان کلاسیک بزرگ و پفدار و پرابهت استفاده کنید.

سالن پذیرای سبک پست مدرن

پیشنهاد استودیو معماری فراز:

رنگ های تیره در این سبک جذابیت بیشتری دارند. شما هر رنگی که قصد دارید انتخاب کنید تیره آن برای سبک پست مدرن مناسبتر است. رنگ آميزي ناهمگن ديوار ها و اشكال هندسي كه بر روي آن ها ترسيم می شود پیشنهاد دیگر برای فضای سالن شما می باشد  فرشي با طرح ايراني، شومينه سنگي، ميزهايي با طرح فانتزي و رنگ طلايي خيره كننده و مبل هاي كلاسيك شايد ارتباط خاصي بهم نداشته باشند، اما در طراحي پست مدرن مي توانند در كنار هم چيدمان خيره كننده ايي ایجاد کنند.

آشپزخانه در دکوراسیون پست مدرن چگونه است؟

آشپزخانه در دکوراسیون پست مدرن ممکن است دارای فضاهای ذخیره سازی منحصر به فردی مثل قفسه های باز و قفسه های آویزان باشد. تنوع رنگ و مدل در کابینت پست مدرن ، بیشتر است و می‌توان از رنگ‌های مختلف و شاد نیز در این مدل کابینت استفاده کرد. لوسترهای ساده آویزی یا لوستر‌های مدرن جذابیت بصری بیشتری به فضای آشپزخانه می بخشند. برای سنگ اپن پیشنهاد می کنیم از صفحه‌ی روکابینتی سنگی مانند کواتر و کورین یا سنگ طبیعی استفاده کنید. در کابینتهای  سبک پست مدرن ، شاخصه‌های مدرن و مدرنیته کمرنگ شده است و بیشتر به سمت سبک کلاسیک گرایش پیدا کرده است. در سبک پست مدرن هر قدر بتوانید اشکال عجیب و غریب را در کنار هم گرد آورید، به همان میزان دکور جذابتری فراهم ساخته اید.

 

سرویس بهداشتی در دکوراسیون  پست مدرن چگونه است؟

حمام در دکوراسیون پست مدرن اغلب با رنگ های جسورانه مشخص می شود. این سبک دکوراسیون اغلب از موادی نظیر سنگ، شیشه، چوب طبیعی، میزهای آهنی و مواد قابل بازیافت استفاده می کند. در دکوراسیون پست مدرن می توانید یک روشویی از متریال بتن انتخاب کنید . در نمونه های رنگی این روشویی، رنگ تنها به لایه های بیرونی خلاصه نشده بلکه وارد بافت کلی بتن  نیز شده است . در طراحی سرویس بهداشتی از اسلب های چوبی طبیعی هم می توانید استفاده کنید. استفاده از چوب و ماده صنعتی بتن به تازگی جای خود را در دکوراسیون داخلی باز کرده و مورد توجه و استقبال طراحان زیادی قرار گرفته است.

در نهایت:

همان طور که ملاحظه فرمودید در سبک حاضر، غیر معمول بودن، نوآوری و به روز بودن حرف اول را می زند. برای طراحی چنین سبک جذابی و یا بازسازی منزل خود به کارشناسان استودیو معماری فراز اعتماد کنید.

 

 

بازدیدها: 130

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *