0

No products in the cart.

Return To Shop

استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

رنگ ها هر کدام تأثیر خاصی در دکوراسیون داخلی دارند و حال و هوای ویژه ای را پدید می آورند. نارنجی از رنگ های گرم و پرانرژی است که برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق کار، اتاق کودک و … مناسب می باشد. این رنگ را در طراحی فضا می توان با انواع رنگ های گرم و سرد ترکیب کرد و به نتایج جالبی رسید. در ادامه به تأثیرات و چگونگی استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

تأثیرات رنگ نارنجی در دکوراسیون

رنگ نارنجی ترکیبی از دو رنگ قرمز و زرد است که قرمز در آن غالب تر می باشد. از این رو، سرزندگی و نشاط را با این رنگ مرتبط می دانند و آن را رنگی امیدبخش در نظر می گیرند.

همچنین، رنگ نارنجی اشتهابرانگیز است و در فرد میل به ارتباط و هم‌صحبتی را افزایش می دهد. به دلیل ماهیت گرم و تند، از این رنگ برای انرژی بخشیدن به فضاهای سرد نیز می توان استفاده کرد و امراض مختلف روحی و جسمی را تسکین داد.

انواع رنگ نارنجی

نارنجی در انواع مایه های تیره و روشن موجود است و رنگ هایی نظیر پرتغالی، آجری، مسی، گلبهی و … را در بر می گیرد. انتخاب تناژ مناسب رنگ نارنجی به پروژه و سبک طراحی شما بستگی دارد. با این حال، عموما رنگ‌های تیره‌تر نارنجی برای استفاده در دکوراسیون داخلی مناسب‌تر هستند.

نارنجی در دکور داخلی با چه رنگ هایی قابل ترکیب است؟

نارنجی در ترکیب های جالبی با رنگ های قهوه ای، شکلاتی، آبی، سبز، بژ، سفید، زردِ میموسا، بنفش و … به کار برده می شود و تأثیری شگفت انگیز و انرژی بخش دارد.

همچنین، نارنجی با رنگ مشکی نیز به خوبی سِت می شود و فضایی گرم و شیک ایجاد می کند. به عنوان مثال، برای اتاقی که دیوارهایش به رنگ پرتغالی است، می توانید از عکس هایی با قابِ مشکی استفاده کنید که برجسته و چشمگیر به نظر خواهند رسید.

چند ایده برای به کار بردن رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

در زیر چند مورد از کاربردهای رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی بیان شده است که شما می توانید با توجه به سلیقه و سبک طراحی خود از آنها استفاده کنید.

  • اگرچه رنگ نارنجی به عنوان تم مرکزی اتاق نیز قابل استفاده است، با این حال، معمولا به دلیل شدت و گرمای بالا، این رنگ را به عنوان رنگ تأکیدی برای یکی دو قسمت از اتاق در نظر می گیرند.
  • نارنجی انرژی زیادی را انتقال می دهد و از این رو برای استفاده در اتاق کودک رنگ مناسبی محسوب می‌شود.
  • صندلی‌های چرم نارنجی از انتخاب‌های خوب برای مبلمان اداری و تجاری است.
  • نارنجی به دلیل اشتهابرانگیز بودن، برای دکوراسیون رستوران‌ها نیز بسیار مناسب است.
  • از بهترین انتخاب های رنگ پرده برای دیوارهای نارنجی، رنگ های سفید، بژ و کرم است. با این حال، اگر کمی جسارت داشته باشید می توانید از پرده های مشکی، آبی یا حتی صورتی نیز استفاده کنید.
  • نارنجی در آشپزخانه معمولا در قالب رنگ کابینت، رنگ صفحه جزیره یا رنگ بین کابینتی استفاده می شود. البته صندلی‌هایِ صبحانه‌خوری را هم می توان به رنگ نارنجی تهیه کرد.
  • نارنجی برای سرویس بهداشتی و حمام نیز کاربرد دارد و گرمای خاصی را برای این محیط ها به ارمغان می‌آورد.
  • مبلمان و کاناپه نارنجی در اتاقی با دیوارهای سیاه متالیک، از طرح های خاص و جالبِ رنگ نارنجی است که برای اتاق نشیمن نیز قابل استفاده می باشد.
  • از نارنجی حتی در دکور اتاق خواب نیز به صورت تأکیدهای رنگی استفاده می شود و فضا را از رخوت و یکنواختی نجات می دهد. برای این کار، ترکیب نارنجی و مشکی می تواند گزینه ای مناسب باشد.

بازدیدها: 73

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *