0

No products in the cart.

Return To Shop

اصول صحیح چیدن قاب عکس

برای گذاشتن قاب بر دیوار دست شما باز است و هر طور بخواهید می توانید آنها را بر دیوار بکوبید، ولی ذوق بصری این را می‌طلبد که نوعی تناسب و ظرافت طبع در این باره رعایت شود. در نتیجه، به اصولی برای چیدمان قاب های عکاسی نیاز خواهد بود تا این تصاویر بتوانند کارکرد خود را در فضا بیابند.در این مقاله از بخش دکوراسیون داخلی استودیو معماری فراز، به سراغ اصول صحیح چیدن قاب عکس خواهیم رفت.

نحوه آرایش‌یافتنِ مبلمان، میز و صندلی، پوشش و چیدمان قاب عکسِ دیوار، همگی با یکدیگر به یک ترکیب و نقطه نظر نهایی می انجامد. شاید هیچ چیز غم انگیزتر از منظره ی دیواری خالی و بی قاب عکس نباشد، اما هنرنمایی با تصاویر روی دیوار هم، به ظرافت و دقت احتیاج دارد، و اگر به درستی انجام نشود ممکن است نتیجه مطلوبی در پی نداشته باشد.

به طور مثال، طرح قلب برای چیدمان عکس های دیواری از سریع ترین انتخاب هایی است که احتمالا به ذهن بسیاری از افراد خطور می کند و شاید دیگر کلیشه ای و تکراری شده باشد. اما همین طرح هم، با رعایت یک سری اصول، مثل گزینش اندازه و فرم مناسب عکس ها و قاب ها، می تواند بسیار تاثیرگذار و دلگرم کننده باشد.

از عکس های دیواری برای فضاهایی مثل اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو، و گاهی حتی آشپزخانه، استفاده می شود و طرح‌هایی جذاب و شیک ایجاد می شود.

گلچینی از عکس ها در کنار هم

مهم ترین مسئله در چیدمان عکس ها بر دیوار انتخاب تصاویر و المان های مناسب است که به یک مجموعه بصری ختم شود. برای این کار با توجه به پسند خودتان می توانید از انواع عکس ها، اشکال، حروف، کلمات و جملاتی خاص در کنار هم استفاده کنید.

انتخاب دیواری مناسب برای چیدمان عکس های مختلف

هدف از نصب قاب عکس می تواند بر نحوه چیدمان آن تاثیرگذار باشد. از قاب عکس های دیواری برای عکس های خانوادگی، تصاویر عروسی، قاب های هنری از مکان ها و آدم ها و … استفاده می شود. از این رو، بسته به مجموعه انتخاب شده می توانید دیواری در اتاق نشیمن، اتاق خواب، یا آشپزخانه را به این عکس ها اختصاص دهید.

طرح های برش خورده

شما با نرم افزارهای برش عکس مثل ادوبی فوتوشاپ می توانید تصاویر را به دو یا سه قسمت و حتی بیشتر برش بزنید و تکه های ایجاد شده را چاپ کرده و بر دیوار اتاق خود نصب نمایید.

طرح های برش خورده بهتر است بدون قاب باشند. برای این کار از پرینت های کرباسی یا پرینت های مانت استفاده کنید که سطحی یکدست و بی نقصان دارند.

تصاویر کوچک در یک قاب

ایده ای دیگر این است که تصاویر را کوچک کنید و شمار زیادی را در یک قاب جا دهید. ایده قاب بزرگ با تصاویر کوچک، انتخابی خوب و سریع و ساده برای فراهم کردن مجموعه ای از عکس های مینی پرینت در یک قاب است.

استفاده از زوایای گوشه اتاق

از فضاهای کم تر مورد استفاده مثل یکی از چهارگوش های دیوار هم برای نصب قاب های دیواری می توانید استفاده کنید. در این حالت، هر یک ازضلع های دیوار بخشی از قاب ها را در بر خواهد داشت و خط بین دو دیوار هم محور مرکزی بین دو دسته خواهد بود. برای نمونه، طراحیِ قلبی‌شکل بدین حالت می تواند در قالبی مینیمال اجرا شود.

بازدیدها: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *