0

No products in the cart.

Return To Shop

تاثیر قدمت سازه در بازسازی

تاثیر قدمت سازه در بازسازی

به مجموعه فعالیت‌هایی که به صورت کلی یا جزئی، تغییراتی در سازه و ظاهر بنای ساختمان ایجاد می‌کند، بازسازی منزل گفته می‌شود. معمولاً بازسازی ساختمان به دلایلی از جمله فرسایش سازه، بالا رفتن سن ساختمان و گاهی اوقات برای تغییر کاربری آن انجام می‌پذیرد.  هدف اصلی بازسازی افزایش کارایی و بالا بردن عمر ساختمان است، در حالی که هم زمان این تغییر می تواند ارزش ریالی را نیز افزایش دهد. در جوامع پیشرفته با توجه به مقاوم بودن ساختمان‌های قدیمی، بعد از سالها  استفاده شروع به بازسازی خانه‌هایی که قدمت سازه بالایی دارند،  می‌کنند. انسانها با بازسازی هم بر روحیه خود جلا می بخشند و هم قیمت خانه را افزایش می‌دهند.در ادامه ، نکاتی را در مورد تاثیر قدمت سازه در بازسازی مرور میکنیم.

تاثیر قدمت سازه در بازسازی

قدمت سازه یک ساختمان در بازسازی آن نقش مهمی دارد . اگر سازه دارای قدمت زیادی باشد معمولا پیش از شروع بازسازی باید سازه ساختمان تقویت شود. اگر قصد دارید ساختمان های قدیمی را بازسازی کنید بهتر است که سیستم برق ساختمان را کنترل و نوسازی کنید. ایزوگام و ستونهای ساختمان را وارسی نمایید. شیر آلات و سیستم لوله کشی را تعمییر نمایید. انشعابات گاز و سیستم گرمایشی را به روز نمایید. از آنجایی که این موارد با گذشت زمان فرسوده می شود، برای جلوگیری از خطرات احتمالی بهتر است که این کارها را جدی بگیرید.

 عوامل تاثیر گذار در بازسازی ساختمان:

عوامل بسیار زیادند، اما ما تنها به چند مورد اساسی اشاره می‌کنیم.

  1. 1. قدمت سازه ساختمان

قدمت سازه یک ساختمان در بازسازی آن نقش بسزایی ایفا می کند. اگر سازه دارای قدمت بالایی باشد استهلاک بالایی هم دارد . این استهلاک به مرور زمان سازه را دچار مشکل می کند. بنابراین لازم است قبل از آغاز فرآیند بازسازی، ساختمان را به طور کامل بازرسی کرده  و با تقویت سازه تغییرات اساسی در آن اعمال کنیم.

  1. 2. سلیقه ی صاحب منزل

بزرگترین عامل تاثیر گذار بر بازسازی یک ساختمان در نظر گرفتن خواسته و سلیقه ی کارفرما است. البته ناگفته نماند که خواسته کارفرما نیزباید منطقی بوده و قابل اجرا در آن فوندانسیون باشد. نظر کارفرما می تواند منجر به تغییر نقشه مثل جابجایی در و دیوار و مواردی از این قبیل شود. برای مثال ممکن است صاحب بنا تمایل داشته باشد تا یکی از دیوار ها حذف شوند یا  فضای اتاق و آشپزخانه جابجا شود.

  1. 3. هزینه تخصیص داده شده

اینکه سلیقه صاحب کار چیست تا حدود زیادی به بوجه ای بستگی دارد که وی می خواهد برای عملی کردن خواسته خود هزینه کند. در این میان پیمانکارلازم است مدیریت دقیقی در تخصیص آن داشته باشد و هزینه بازسازی ساختمان را بطور تقریبی اعلام کند. این باز سازی بسته به متریالی که به کار می رود به طور تقریبی قابل پیش بینی خواهد بود. در نتیجه دانستن مقدار بوجه تاثیر زیادی در نقشه کار دارد.

  1. زیرسازی در بازسازی خانه های قدیمی

همه وسایل حتی مصالح ساختمانی از عمر مفید برخوردار هستند. به همین دلیل اگر عمر سازه بالا باشد قبل از شروع بازسازی ساختمان باید حتما زیر سازی انجام شود. در زیرسازی ساختمان تمام لوله کشی ها، سیم کشی ها و به طور کلی تمام تجهیزاتی که در بخش داخلی بافت سازه به کار رفته اند تعویض و نوسازی می‌شوند.

  1. نازک کاری در بازسازی ساختمان

بخش نازک کاری همان بخش سطحی داخل و خارج سازه در بازسازی ساختمان است که توسط پیمانکار هدایت می‌شود. در بازسازی نسبت به کاربری ساختمان از تجهیزات و وسایل مختلفی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در ساختمان های تجاری و اداری ساختار داخلی و خارجی آنها به طور کلی با یک ساختمان مسکونی متفاوت است.

چرا در ساختمانهای قدیمی بازسازی ساختمان را انجام می دهیم؟

طول عمر ساختمان بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین میشوند که کیفیت ساخت بنا، میزان مقاومت مصالح آن و سن و سال ساختمان می‌توانند فاکتورهای اساسی آن باشند. البته دلایل زیادی برای بازسازی ساختمان وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش قیمت ساختمان

افراد زیادی هستند که ملک های کلنگی قدیمی را خریداری کرده و باز سازی می‌نمایند و با کمی زحمت سود هنگفتی به جیب می‌زنند. این افراد به ساختمانهای کلنگی با کمی ایجاد تغییر در بخش های مختلف آن، رنگ و نما و جلوه بهتری می بخشند. در این شرایط قطعا ارزش ساختمان تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

افزایش امنیت ساختمان

گذر زمان باعث ایجاد مشکلاتی چون ترک خوردگی دیوارها و یا نشست زمین در آن می شود. این مساله مخصوصا در کشور ما که خطر زلزله وجود دارد، اهمیت بیشتری پیدا کرده و با خطرات زیادی همراه است. بازسازی ساختمان می تواند این دسته از مشکلات را برطرف نموده و امنیت ساختمان را تضمین کند.

تغییر معماری داخلی جهت کاربردی بیشترساختمان

در معماری ساختمان های قدیمی حیاط و سالن پذیرایی بزرگی طراحی می شد و اتاق ها به تعداد کم تری در نقشه های ساختمان به چشم می‌خوردند. برخلاف گذشته، در دنیای امروز اغلب افراد ترجیح می دهند اتاق مجزا برای خود داشته باشند و در هر اتاق به صورت مستر سرویس های بهداشتی اختصاصی برای خود جدا کنند. با این اوصاف حیاط ساختمان در بازسازی حذف  و یا کوچک می‌شود و به تعداد اتاق ها افزوده می‌شود. با این انتخاب می توان از فضا و زیربنای ملک استفاده بهتری داشت.

تعویض تاسیسات پوسیده قدیمی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که با بالا رفتن عمر ساختمان ها با آن برخورد می کنیم، پوسیدگی و خرابی تاسیسات و لوله و اتصالات در بخش های مختلف سازه می باشد. این خرابی ها باعث بوجود آمدن پوسیدگی، رطوبت، نم و همچینن بالا رفتن هزینه تعمیرات می گردد. با بازسازی می توان تاسیسات مدرن و با کیفیتی در قسمتهای مختلف منزل با سیستم های گرمایشی و سرمایشی جدید بوجود آورد.

سخن آخر:

استودیو معماری فراز متشکل از تیم مجرب تخریب و کارشناسان بازسازی می تواند با رعایت تمام استاندارد های ایمنی و به شکل اصولی صفر تا صد باز سازی منزل شما را  بر عهده بگیرد. برای آگاهی بیشتر درمورد خدمات ما و برآورد هزینه بازسازی خانه خود کافیست با همکاران ما در تماس باشید.

بازدیدها: 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *