0

No products in the cart.

Return To Shop

معرفی متریال ترمووود

معرفی متریال ترمووود

با زندگی ماشینی و صنعتی شدن شهرها مردم خواستار ارتباط عمیقی با طبیعت هستند. ترکیب سنگ با چوب یک فرمول ایده ال برای پاسخگویی و تقویت این نیاز بشری است. ترمووود نوعی چوب است که با مکانیزم پیشرفته حرارت، نسبت به چوبهای دیگر دارای استحکام و ماندگاری بیشتری می باشد. این چوب در نماکاری های ساختمانی معمولا با مصالح پایدار طبیعی ترکیب می‌شود و یک سبک بسیار شاخص و جذاب به ساختمان می‌بخشد. مردم به دلیل تمایل زیاد و گرایش بالا به طبیعت از متریال ترمووود در دکوراسیون داخلی استفاده میکنند که بیشتر خود را در طبیعت احساس کنند.

کاربرد متریال ترمووود

بالاترین کیفیت چوب ترموود در بعضی از قسمت های جنگل سوئد و فنلاند یافت می شود. برای تولید این محصول  با استفاده از چوب (ASH)  و چوب (PINE)  از روش گرما و بدون مواد شیمیایی استفاده می شود. متریال ترمووود یکی از بهترین انتخاب ها در طراحی  فضاهای داخلی و خارجی است. ترمووود به علت فرایندی  که بر روی آن صورت می گیرد، آمادگی استفاده در فضاهای مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون را پیدا می کند.

دکوراسین خارجی

مقاومت بالا در برابر رطوبت و پوسیدگی، چوب ترمووود را یک ماده عالی برای پروژه های بیرونی می کند. در ساخت مراکزی چون روکش خارجی، کفپوش ها، تیغه و چهارچوب پنجره‌ها این متریال کاربرد زیادی دارد. در نماهای خارجی، چوب یک ماده ذاتا طبیعی است که استفاده از آن به عنوان متریال نمای ساختمان حس زیبایی، آرامش و جذابیت را به بیننده منتقل می‌کند. اما چوب طبیعی توانایی تحمل عوامل مخرب جوی، مقاومت در برابر حملات حشرات و آفات و پایداری در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید را ندارد. از این رو امروزه معماران و کارفرمایان به سراغ گزینه‌های مشابه اما مهندسی و مقاوم سازی شده همانند ترموود می‌روند.

دکوراسین داخلی

 ترمووود یک متریال عالی برای استفاده در دکوراسین داخلی است. انواع سبکهای هنری، سبک مدرن، سبک کلاسیک و سبک روستایی به دلیل انعطاف پذیری این متریال قابل اجرا می باشد. برای داشتن یک محیط طبیعی که حس چوب معمولی را داشته باشد استفاده ازترمووود شایع است. ترمووود نسبت به چوب حدود %۵۰ رطوبت کمتری دارد، پس  دچار کپک و لانه‌گزینی حشرات و کرم‌ها و پوسیدگی نمی‌شود. بسیار مقاوم است و حالت اولیه خود را از دست نمی‌دهد. این متریال در دیوارهای داخلی ساختمان، سقف، فضای سونا، پارتیشن جدا کننده، کفپوش،  فضاسازی داخل تراس یا روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع ترمووودها

از آنجایی که ترمووودها با چوب درختانی چون کاج و ون تهیه می‌گردد،  با طیف های متفاوت رنگی، رنگ آمیزی می‌گردند و هیچ ماده شیمیایی ‌ای در آن بکار نمی‌رود و پسا آماده‌سازی آنها تنها با استفاده از بخار آب انجام می گردد. این فرایند سبب می‌شود تا  چوب در برابر پوسیدگی و شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشد .ترموودها در دو نوع ترموود نرم وترموود سخت  ساخته می‌شود که هر کدام  از ترموود ها ویژگی های منحصر به فرد خود را  دارند. ترموودهای  نرم از چوب درخت کاج ساخته می شود  که سبک تر است و  قابلیت رنگ آمیزی  در طیف های مختلف هم دارد. ترموودهای  سخت از درخت ون ساخته می شود که مقاوم تراست و عمدتا در طراحی نماها و کف پوش‌ها کاربرد دارد. متریال سخت تک رنگ است و از سایر ترموودها تیره تر است.

عوامل موثر بر قیمت ترموود

بطور کلی عواملی چون رنگ، نوع، قطر، طول، نقش و طرح چوب ترموود در قیمت تاثیرگذارند. مواد اولیه ی به کار رفته در ترموود نیز در کیفیت چوب تولید شده نقش دارند و بی شک در قیمت نیز لحاظ می شوند. به عنوان مثال پروفیل شیاردار و بدون شیار کار گذاشته شده در بعضی ترموودها از نظر طولی، ابعاد و طرح متفاوت اند و طبیعتا ترموود تولید شده از نظر قیمت نیز تفاوت دارند. در برخی موارد پروسه‌ی گرمایشی ترموود نیز در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. چوب ترموود ترک و فنلاندی داراری کیفیت بهتر و قیمت های بالاتری هستند و ترموود ایرانی از این لحاظ دارای قیمت و کیفیت کمتری است. البته باید اشاره کرد که نحوه ی ساخت چوب ترموود بسته به امکانات و تجهیزات در هر موقعیت متفاوت است و این موضوع بر میزان قیمت گذاری آن حائز اهمیت است.

بررسی معایب  متریال ترموود

از معایب چوب ترموود می توان به جنگل زدایی اشاره کرد. برای تولید این چوب، بخشی از محیط زیست تخریب شده و برای نیازهای بشر امروزی مصرف می شود. یکی دیگر از معایب ترموود عدم مقاوت آن در برابر اشعه ی فرابنفش است. از دیگر معایب ترموود می توان به عدم انعطاف پذیری آن اشاره کرد که در نمای بعضی سازه ها یا بهره گیری از برخی فضاها فاقد کاربرد است. ناگفته نماند که رنگ چوب ترموود در صورت عدم استفاده از پوشش پیگمنت، تغییر می یابد و زیبایی خود را از دست می دهد .

سخن آخر:

استودیو معماری فراز با داشتن پشتوانه علمی و تخصصی، از ترند‌های طراحی روز دنیا نسبت به طراحی اولیه دکوراسیون استفاده می‌کند. نمونه هایی از این فعالیتها عبارتند از انواع سبکهای دکوراسیون داخلی و خارجی با استفاده از متریالهای متفاوت مثل ترمووود، تولید انواع کابینت وپارتیشن، کمد دیواری، درب های اتاقی و دیگر اجزای دکوری که با کیفیتی بسیار بالا انجام می‌‌گیرد. کلیه آیتم های اجرایی در این شرکت باز سازی به نحو عالی اجرا می‌شود. پس برای مدیریت هزینه های خود با استودیو معماری فراز در تماس باشید.

بازدیدها: 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *