0

No products in the cart.

Return To Shop

کفپوش مناسب برای طراحی دکوراسیون منزل

کفپوش به عنوان پس زمینه ی طراحی، مدام جلب نظر می کند و علاوه بر زیبایی محیط، در کارکرد وعملکرد فضا نیز بسیار تأثیرگذار است.انتخاب کفپوش مناسب بسیار مهم است، چون آن را  نمی توان مثل رنگ دیوار یا مبلمان به سادگی عوض کرد.همیشه بهتر است پیش از انتخاب محصول درباره ی انواع آن تحقیق کنید و مناسب ترین گزینه را با توجه به شرایط خود تهیه نمایید.کفپوش ها در انواع مدل ها و کیفیت ها در بازار موجود می باشند که هر کدام ویژگی ها و مزیت های خودشان را دارند.در ادامه با  کفپوش مناسب برای طراحی دکوراسیون منزل و خصوصیات شان بیشتر آشنا می شویم.

پارکت

پارکتپارکت ها از الوارهای چوب طبیعی درختانی همچون بلوط و کاج و گیلاس ساخته می شوند و به سطح کف چسبیده و طرح هایی لوکس و زیبا پدید می آورند. چوب طبیعی به خانه حس گرما و صمیمیت می بخشد و با انواع سبک دکوراسیون منزل سازگاری دارد. مشکل پارکت ها آسیب پذیری آنها در برابر رطوبت و ضربه اشیاء تیز است.  

لمینت

لمینت از الیاف فشرده چوب با لایه نازکی روکش تهیه می شود. روکش لمینت نوعی پوشش پلاستیکی است و به همین دلیل تقریباً می تواند به هر متریالی شبیه باشد. کفپوش های لمینت به صورت شیارهای نری و مادگی در همدیگر چفت می شوند. سطح لمینت در صورت خیس شدن لغزنده است و برای محیط های مرطوب بهتر است از این نوع کفپوش استفاده نشود. 

سنگ

کفپوش سنگیسنگ از متریال های ارزشمند و بادوام برای پوشش کف منزل است. سنگ ها در رنگ های مختلف و با سختی و کیفیت های گوناگون موجود هستند. مشکل سنگ سرد بودن و ایجاد سر و صداست که برای هر محیطی مناسب نخواهد بود. 

بامبو

کفپوش بامبوبامبو گیاهی با رشد سریع است و با اینکه چوبِ سخت محسوب نمی شود اما ظاهری شبیه به کفپوش های چوب سخت دارد. نصب بامبو آسان است و در برابر رطوبت از سایر چوب ها مقاوم تر است.

سرامیک

سرامیک کف سرامیک از خاک رس و سفال به صورت براق و مات تهیه می شود و از انتخاب های رایج و مقرون به صرفه برای کفپوش خانه است. سرامیک ها در انواع طرح ها و رنگ ها فراهم هستند و حتی برخی نمونه ها شبیه به چوب طبیعی می باشند. سرامیک نیز سرد بوده و انواع لعابدار آن سطحی لغزنده دارد. 

فرش و موکت

فرش و موکتفرش و موکت از محبوب ترین نمونه های کفپوش اند و برای فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب مناسب به شمار می روند. فرش و موکت عایق صدا بوده و در زمستان پوششی گرم محسوب می شوند.  

وینیل

وینیلوینیل متریالی انعطاف پذیر و مقاوم است که از لایه ای پیویسی بر روی لایه ای نمدین تشکیل شده است؛ افزون بر این، برخی وینیل ها لایه ای فوم نیز برای راحتی بیشتر دارند. وینیل تقریبا به شکل تمامی متریال های دیگر ممکن است ساخته شود. مشکل وینیل این است که اگر دچار ساییدگی شود قابل ترمیم نیست و باید تعویض شود.   

لینولئوم

لینولئوم از مواد طبیعی تجدیدپذیر، نظیر پودر چوب پنبه و روغن بذر کتان، تهیه می شود و در آن همچون وینیل مواد شیمیایی به کار نرفته است. با این حال، لینولئوم به خوبی وینیل ضدآب نبوده و برای محیط های مرطوب گزینه مناسبی به شمار نمی رود. لینولئوم مثل سایر کفپوش های چوب پنبه ای وزن سبکی دارد و در زیر پا نرم و گرم احساس می شود.   

 

 

 

بازدیدها: 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *