0

No products in the cart.

Return To Shop

تاثیر کفپوش چوبی بر دکوراسیون داخلی

تاثیر کفپوش چوبی بر دکوراسیون داخلی

کف یک سطح بسیار بزرگ است که بر چشم انداز بصری ما، همچون فضا تاثیر می گذارد. کف‌پوش‌ها گونه‌های متنوع داشته و با توجه به متریال به کار رفته در آن، رنگ، بافت و حتی میزان صیقلی بودن سطح آنها با هم تفاوت‌های زیادی دارند. وقتی می خواهید کف پوشی را انتخاب کنید باید متوجه باشید که، باید سال ها با این کف پوش بسازید. پس بهتر است با شناخت کافی از انواع کف‌پوش و آگاهی به کارایی و سلیقه خودتان با صبر و حوصله، بهترین نوع کف‌پوش برای طراحی آرایه‌گری داخلی فضای موردنظرتان را انتخاب نماید. پارکت چوبی یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌هایی است که فضاهای داخلی را لوکس و زیبا می‌کند. این عنصر زیبا، از قیمت بالایی برخوردار است اما نسبت به گرمی و حس طبیعی که به محیط می‌بخشد، ارزش هزینه کردن را دارد.در ادامه با ما همراه باشید تا با تاثیر کفپوش چوبی بر دکوراسیون داخلی آشنا شویم .

اهمیت انواع کفپوش در دکوراسیون

زمین و کف هر ساختمان محل قرار دادن وسایل مختلف از قبیل مبلمان، کمد، تخت خواب بوده و در بیشتر مواقع در فرهنگ ایرانی اصلی ترین نقطه برای نشستن و استراحت به شمار می رود. کف ها با توجه به هدفی که به آن منظور مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به جنبه های هنری باید ساخته شوند. پس علاوه بر اینکه کف ها باید با توجه به هدف و با توجه به جنبه های هنری ساخته شوند .باید بتوان کاری کرد که زبری و ضمختی زمین و مصالح ساختمانی مختلف به کار رفته در کف زمین را با استفاده از انواع کفپوش از بین برد.

تاثیر کفپوش‌ها بر تعادل دمایی محیط، رعایت اصول فنگشویی در دکوراسیون داخلی و فراهم کردن شرایط مناسب برای نشستن، بازی و خوابیدن کودکان و سایر افراد خانواده انکار ناپذیر است. انواع کف پوش‌ها از جنبه های مختلفی مانند مقاومت، دوام، مواد تشکیل دهنده، عایق و یا تونالیته بررسی می‌شود. در این میان کف پوش چوب به عنوان شیکترین انتخاب است. چوب از دسته متریال‌های دوست‌داشتنی طبیعی موجود در سبک امروزی است. چوب‌های فناوری شده، امروزه علاوه بر مقاوم بودن، زیبایی‌ باشکوهی هم دارند.

تاثیر کفپوش چوبی بر دکوراسیون داخلی

تغییرات دکوراسیون داخلی بعد از بازسازی

بعد از بازسازی، تغییرات در دکوراسیون داخلی می‌تواند تغییرات اصلی برای ما ایجاد کند. استفاده از کفپوش های چوبی می تواند تاثیرات بسیاری در فضای داخلی خانه داشته باشد و متناسب با هر نوع دکوراسیونی ترکیبی از یک فضای دلنشین برای ساکنین بسازد.

استفاده از کفپوش چوبی متناسب با دکوراسیون آشپزخانه

برای انتخاب کفپوش در فضای داخلی باید به تناسب دکوراسیون خانه توجه کرد. با به کار گیری عناصر دیگر برای هر دکوراسیون و ایجاد هماهنگی بین آن‌ها می‌توان خالق بهترین‌ها در فضای خانه‌ی خود بود. استفاده از کفپوش چوبی به هر فضایی گرما و دلنشینی خاصی می‌دهد. علاوه بر آن آشپزخانه به عنوان قلب تپنده خانه یکی از مهم ترین فضا های هر منزل است. استفاده ازپارکت های چوبی در کنار کابینت‌های مدرن و یا کلاسیک و استفاده از ظروف چوبی به جای ظروف چینی می‌تواند ازعوامل تاثیر گذار بر دکوراسیون فضای داخلی آشپزخانه باشد.

توجه به فضا و رنگ پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی:

 درفضاهای کوچک و کم عرض از پارکت های چوبی روشن استفاده کنید. استفاده ازپارکتهای چوبی تیره موجب کوچکتر نشان داده شدن فضای منزل شما می شود و این یک تاثیر منفی در انتخاب نادرست است.

تاثیر نظافت بر انتخاب پارکت چوبی:

در صورتی که فضای مورد نظر فضایی باشد که زود به زود کثیف می شود ویا کودکی در منزل دارید که ریخت و پاش زیادی دارد، بهتر است از رنگ تیره ی پارکت استفاده نمایید. پارکتهایی به رنگ های تیره کثیفی را زیاد به چشم نمی آورند و انتخاب مناسبی برای این مکان‌ها هستند. در چنین مکان‌هایی بهتر است بافت پارکت نیز مستحکم و فشرده باشد تا احتمال خرابی آن کمتر شود.

 تناسب تناژ پارکت چوبی با سایر المانهای داخلی منزل:

برای انتخاب نقش پارکت چوبی مناسب با دکوراسیون داخلی و قبل از انتخاب رنگ پارکت، تن رنگ بندی پارکت‌های چوبی را در ذهن خود تداعی کنید. در هنگام تداعی رنگ پارکت چوبی، حواستان به رنگ مبلمان و پرده و لوازم تزئینی منزل خود باشد. با انجام این کار، ذهن همه چیز را همپوشانی می‌کند. به این ترتیب همه‌ی اجزا منزل را می توانید متناسب باهم انتخاب کنید.

تاثیر مقاومت پارکت چوبی بر دکوراسیون داخلی:

برای رسیدن به نتیجه بهترسعی کنید پارکت های مقاوم را انتخاب کنید. یک ضخامت ایده آل برای پارکت چوبی ضخامت 8 میلی متر می باشد. توجه با این نکته شما را از دوباره کاری خلاص می کند. این نوع از کف‌پوش‌ها به‌واسطه متریالی که در آن‌ها به‌کاررفته است در برابر رطوبت و تغییرات دمایی مقاومت خوبی از خودشان نشان می‌دهند. زیبایی پارکت‌های چوبی در کنار مقاومت و دوام بالای آنها باعث شده تا کف‌پوش‌های چوبی محبوبیت زیادی در میان افراد داشته باشند.

تاثیر طرح و بافت پارکت چوبی بر دکوراسیون داخلی:

در صورتی که خواهان یادآوری خاطرات دهه ی 60 و یا70 میلادی هستید از بافت های هندسی و پارکت های رنگارنگ استفاده کنید. در چیدمان کف منزل فضا را زیاد شلوغ نکنید تا دلگشا به نظر برسد. از لحاظ زیبایی و شیک بودن و نصب آسان نیز پارکت های درزدار گزینه ی مناسبی هستند.

 تاثیر روانی پارکت های چوبی در فضای منزل:

حسی که چوب به انسان‌ها می‌دهد حس صمیمیت و گرما است. بخاطرهمین خاصیت، استفاده از آن برای فضای پذیرایی، اتاق کار و نشیمن بسیار مناسب می باشد. انتخاب رنگ و طرح متفاوت و زیبای پارکت چوبی موجب می شود که در انتخاب مبلمان و وسایل تزئینی دیگر به مشکل برنخورید. چرا که به انتخاب سریعتر شما کمک شایانی می کند.

تاثیر رنگ براق و مات پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی:

 بعضی فراورده‌‍‌‌های پارکتهای چوبی بسیار مدرن و با دوام هستند. برای نقش پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی اگر خواهان فضایی مدرن و در عین حال ساده اید از پارکت طرح چوب با رنگ نسبتا روشن استفاده کنید. پارکت هایی با طرح نیمه براق و مات به فضای مورد نظر روشنایی زیبایی می بخشد. و در حین سادگی بسیار شیک و به روز هستند. این پارکت ها همواره مثل روز اول نو و تمیز می مانند. البته پارکتهای براق هم چنانچه در فضای مناسب خود قرار بگیرند تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی بصری منزل فراهم خواند آورد.

بازدیدها: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *