0

No products in the cart.

Return To Shop

تفاوت بازسازی و دکوراسیون داخلی

تفاوت بازسازی و دکوراسیون داخلی

با دانستن تفاوت بازسازی و دکوراسیون داخلی، بهترمی توانیم برای ساختمان یا فضای مورد نظرمان که قصد بازسازی یا اجرای دکوراسیون داخلی آنرا داریم تصمیم بگیریم. ما نباید به اشتباه به سراغ تغییر دکوراسیون داخلی برویم وقتی که بازسازی ساده می تواند جوابگوی نیاز ما باشد و یا بالعکس.

باز سازی به عملیاتی اطلاق میشود که به منظوراحیا و استحکام سازه های فرسوده انجام می گیرد. مرمت یک ساختمان گاه به تعمیر قسمت آسیب دیده ختم میشود و گاه به تغییرات کلی ساختار اساسی ساختمان میانجامد. در حالی که در دکوراسیون داخلی ،دکوراتور به کار چیدمان تزئینات داخلی منزل و تنظیم تناسب در انتخاب متریالها با دیگر اجزای دکوری داخلی می پردازد.

 تفاوت بازسازی و دکوراسیون داخلی

  • اضافه شدن المانهای دکوری جدید به فضا یکی از این تفاوتهاست. اگر در یک پروژه ساختمانی، قصد داشته باشیم تا با تعمیرات و ایجاد مرمت در فضا، المانها، آیتمها و بخشهایی که ارزش معماری دارند را، به فضا اضافه کنیم، میتوانیم بگوییم که پروژه مورد نظرمان، یک پروژه دکوراسیون داخلی می باشد. اما اگر در پروژه تعمیرات یا تعویضی برای اصلاح شرایط، انجام دهیم، هدف باز سازی است. چون آیتم دکوری جدیدی به فضا اضافه نمیشود. زمانی که متریالهای موجودی فقط تعمیر میگردند پروژه سفارشی ما باز سازی است.
  • با فهم تفاوت باز سازی و دکوراسیون داخلی، به درک درست از هدف کارفرما نزدیک میشویم. زمانی که هدف مالک، تغییر اساسی دردکوراسیون داخلی است، تنها بازسازی مناطق آسیب دیده و مرمت آنها، برای کارفرما نتیجه مطلوب نیست. اگر هدف مالک این باشد که در فضای دفتر کار خود یا منزل و یا هر پروژه ای، یک دکوراسیون داخلی مدرن دریافت کند و پیمانکار منظور درست او را متوجه نشده باشد، امکان دارد در پایان کار مالک از وقت و هزینهای که برای پروژه گذاشته است راضی نباشد.
  • و اما زمانی که نیت مالک، تنها تعمیر، تعویض و ترمیم قسمتهای از کار افتاده است، اگر با اجرای دکوراسیون داخلی سنگین و پرهزینه مواجه شود ازسپردن کار به دست پیمانکار عاصی خواهد بود. چون مالک از متریالهای موجود رضایت داشته، و تنها هدف او این بوده که مصالح و بخشهای قدیمی با مصالح و المانهای جدید تعویض شده و یا تعمیر شوند.
  • تفاوت بعدی بازسازی و دکوراسیون داخلی در شیوه کار، برنامه‌ریزی و دقت اجرای پروژه می‌باشد. در اجرای دکوراسیون داخلی از مصالح شیک و ویژه استفاده میشود، درحالی که در باز سازی، متریالهای متعارف مدنظر است. زمانی که محاوره بین کارفرما و مجری به درستی مفهوم نمیشود، نحوه اجرای پروژه به بن بست میخورد.
  • متریالهای دکوراسیون داخلی از سنگهای ارزشمند، سرامیکهای با ابعاد بزرگ، متریالهای چوبی، استیل، متریالهای نوین یا پی وی سی ها می باشد، بطوری که این المانها با اجزای دیگر فضا مثل پرده ها یا مبلمان، یک فضای هارمونی ایجاد کنند. اجرای این متریالها بسیار پیچیده و زمانبر ‌است. از طرفی این اجرا در فضای بیرون ازمحل پروژه کار شده ودر نهایت در جای مخصوص خود جا گذاری میشوند، در حالی که در بازسازی شیوه کار متفاوت است.
  • یکی از پر تکرارترین اشتباهات، استفاده از نیروهای کار متخصص و با تجربه هر شاخه‌ی کاری در پروژه‌ی اشتباه است. چون تفاوت بین باز‌سازی با دکوراسیون داخلی درک نمیشود، کارفرما برای باز سازی ساده منزل به سراغ نیروی کار متخصص در امر اجرای دکوراتیوهای مدرن میرود. حتی گاها نیروهای کارگری که در پروژه های بازسازی تجربه دارند، در پروژه های دکوراسیون داخلی بکار گرفته می شوند.
  • اساسی ترین تفاوت باز سازی و دکوراسین داخلی، هزینه بیشتر دکوراسیون داخلی نسبت به باز‌سازی است. بنابراین اگر بازسازی جوابگوی نیاز کارفرما باشد، نباید با صرف هزینه و زمان بیشتر، به سمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی رفت.

 در نهایت اگر پروژه ای پیش روی شما است که میبایست بین بازسازی آن و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی برای آن تصمیم گیری نمایید، با تیم استودیو معماری فراز در ارتباط باشید.

بازدیدها: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *