0

No products in the cart.

Return To Shop

سیم کشی کابل های برق در بازسازی منزل

سیم کشی کابل های برق در بازسازی منزل

سیم کشی کابل های برق در بازسازی منزل امری مهم و ضروری است. سیم کشی کابل های برق ساختمان پروسه ای است که فعالیت های مختلف در باز سازی منزل را پوشش میدهد . مجموعه فعالیت های که با نور پردازی و روشنایی ساختمان سرکار دارند، قبل از باز سازی باید از لحاظ  برق کشی ایمن شوند. دکوراسیون داخلی و خارجی با نورپردازی سقفی و دیواری ،جا سازی سیستم های امنیتی، مشخص نمودن محل دقیق پریزهای برق در اتاق ها، راهروها، نقطه های خاص آشپزخانه و محوطه بیرونی منزل همه و همه با سیم کشی کابل های برق همراه هستند.

مراحل سیم‌کشی کابل های برق در باز سازی منزل

در فرآیند سیم‌کشی کابل های برق رعایت یک‌سری نکات در بازسازی منزل کاملا ضروری است. اول اینکه باید بدانیم در تعویض نوع سیم ها ی ساختمان، کابل های افشان گزینه مناسبی برای سیم‌کشی توکار ساختمان هستند. پیش از اقدام به برق کاری به نقشه یا یک طرح کلی از ساختمان نیاز داریم. طراحی نقشه برق منزل، ظرافت خاصی به سیم‌کشی کابل های برق می‌بخشد و سرعت انجام باز سازی اصولی را بالا می‌برد.

 سیم کشی کابل های برق  درباز سازی منزل گاها پیش از اقداماتی همچون کاشی‌کاری، سفیدکاری یا نقاشی صورت می‌گیرند و گاها بصورت رو کار به پس از آن موکول می‌شوند. این مراحل یا به انتخاب صاحب خانه انجام میپذیرد و یا اینکه طبق نقشه برق کشی پیش می رود. برای شروع مرمت سازی خط کشی لازم است. در سیم کشی های قدیمی جهت تعیین خط تراز از شیلنگ استفاده میشد اما امروزه از دوربین‌های لیزری  برای سیم کشی کابل های برق استفاده می شود. بعد از اینکه محل کلید و پریزمشخص شد، نوبت به کنده کاری می رسد. در خانه های قدیمی ازچکش، قلم و تیشه‌های برق‌کاری برای کندن استفاده می شد اما امروزه برای جاسازی از دستگاههای شیار زن و بتن کن استفاده می شود.

بازسازی استاندارد سیم کشی کابل های برق منزل

*محل قرار گرفتن وسایل برقی در مکانهای مشخص منزل که نیاز به جای پریز دارد، باید از قبل مهندسی شود. مثلا پیشاپیش سیم کشی کابل های برق، درمحل قرار گرفتن وسایل آشپزخانه مثل لباس شویی، اجاق گاز، یخچال و پکیج برنامه ریزی شده و معماری شود. ارتفاع و محل قرارگیری پریزدر جاهای پر کاربرد آشپزخانه  بسیار مهم است بطوری که براحتی بتوان، دستگاه آب میوه گیری یا جارو برقی را به برق متصل نموده و از آنها استفاده نمود.

* سطح مقطع و نوع سیم با مکانهای قرار گیری آنها باید متناسب باشد. سیم کشی کابل های برق برای سیستم های روشنایی سطح مقطع 1.5 برای کولرهای گازی سیم هایی با سطح مقطع 4 و برای پریز یا کولرهایی آبی، برق کاری با سیم هایی به سطح مقطع 2.5 انجام می پذیرد.

* در سالن پذیرایی به تعداد پریزها و محل آن دقت نمایید که زیاد جلو چشم نباشند. سیم کشی کابل های برق در حمام و سرویس های بهداشتی طوری باشد که از محل پاشیدن و ریخته شدن آب بر روی آن ها، دور باشد. در محوطه بیرونی منزل نیز دسترسی آسان به روشنایی از الویت های باز سازی  سیم کشی برق، محسوب میشود.

*در سیم کشی کابل های برق حتما به فاصله استاندارد قرار گیری پریزها دقت نمایید. گاها مواردی را داشتیم که برای جارو کشیدن منزل نیاز به سیم سیار بوده تا دسته جارو به نقاط مختلف منزل برسد. یا نبود پریز تلفن در فاصله های مشخص مشکلاتی را برای سالمندان ایجادمیکند. چنانچه قصد دارید آسایش و راحتی را در بازسازی منزل فراهم کنید،از توجه به این موارد غافل نشوید.

*در باز سازی دقت نمایید کلید برق سقفی آشپزخانه در ابتدا ی ورودی آشپزخانه قرار گیرد. سیم کشی کابل های برق در نزدیکی پریز مخصوص لباسشویی ممنوع است. فاصله استاندارد قرارگیری پریزها از کف اتاق نیز از جمله نکات ایمنی است که در باز سازی زیاد به چشم میخورد.

وبالاخره:

در پایان یادآور می شویم که اجرای سیم کشی کابل های برق در معماری ساختمان، یکی از ده ها تخصص مجریان ما در استودیو معماری فراز محسوب می شود، در صورت نیاز به خدمات ما، با ما در تماس باشید.

بازدیدها: 28

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *