0

No products in the cart.

Return To Shop

سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک

روستیک یکی از سبک های طراحی و دکور است که براساس زیبایی طبیعی شکل می گیرد. این سبک کیفیتی آرامش‌بخش دارد و فضای خانه های روستایی را به یاد می آورد، با این حال، با تغییراتی می توان از این سبک برای خانه های مدرن امروزی هم استفاده کرد. در ادامه با سبک دکوراسیون روستیک آشنا می شویم و المان های متداول در این سبک دکوراسیون داخلی را بیشتر بررسی می کنیم.

سبک روستیک چگونه سبکی است؟

روستیک اصطلاحی با دامنه ی کاربرد گسترده می باشد که ممکن است به فرم های مختلف طراحی اشاره داشته باشد. با وجود این، روستیک معمولا به سبکی گفته می شود که سعی دارد عناصر خارجی را به داخل فضا بیاورد و عموما از اشیاء و بافت های طبیعی، نظیر چوب، تشکیل می شود. اما در عمل چطور می توان طبیعت را در دکوراسیون وارد کرد؟ ایده ها و المان های زیر به شما کمک می کند که سبک روستیک را بهتر بشناسید و از آن برای دکوراسیون خود استفاده کنید.

متریال های طبیعی

سبک روستیک در بخش های مختلف سرشار از المان های طبیعی است. از این رو، متریال هایی مثل سنگ و فلز و چوب به وفور در این سبک مشاهده می شود. با این حال، این متریال ها در سبک کلاسیکِ روستیک، کیفیت خام و طبیعی خود را حفظ کرده اند و ممکن است در قسمت هایی شامل اضافات یا زدگی‌هایی نیز باشند.

به طور کلی، چوب از المان های اصلی در فضای روستیک است که در مبلمان، کفپوش، دیوارپوش یا سقف اتاق به کار می رود. معمولا چوب مورد استفاده در این سبک به صورت الوار یا پنل انتخاب می شود.

رنگ های گرم و زمینی

رنگ در سروشکل دادن به فضا اثری غیر‌قابل‌ چشم‌پوشی دارد. در سبک روستیک نیز رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و غالبا از مایه های گرم و زمینی استفاده می شود. برای مثال، در دکوراسیون روستیک ممکن است با طرح های قهوه ای رنگ چوب، مبلمانی به رنگ شن و ماسه، کفپوش های عسلی یا کاراملی، انواع فام های آبی و سبز و … رو به رو باشیم. در مقابل، رنگ های سرد و بی روح در این سبک جای چندانی ندارد و کاربرد آن اغلب جزئی می باشد. به طور کلی، پالت رنگی سبک روستیک ترکیبی از مایه های گرم و خنثی می باشد.

نور در دکوراسیون روستیک

مشخص است که در این سبک نور طبیعی جایگاه ویژه ای دارد و قطعا پنجره های بزرگ و نورگیر، به خصوص اگر مکان شما در نزدیکی طبیعت باشد، می تواند دکور را چشم‌نوازتر کند.

استفاده از گیاهان طبیعی

اگر فضای دکوراسیون شما به طبیعت نزدیک نیست هم مشکلی ندارد، شما همیشه می توانید با افزودن گل ها و گیاهان طبیعی یا کاشتن درخت در حیاط، طبیعت را به خانه ی خود بیاورید.

لوازم دست ساز

برای افزایش حال و هوای روستیک، یکی از راهکارها استفاده از لوازم و اکسسوری‌هایِ دست‌ساز است. این گونه از اسباب و لوازم معمولا با چوب و سایر متریال های طبیعی ساخته می شوند و از طرحی منحصر به فرد و ساده برخوردار می باشند.

پارچه و منسوجات بافته شده

پارچه های بافته شده و دست‌باف از دیگر عناصر رایج در سبک روستیک است. بدین منظور، عموما از پارچه‌های طبیعیِ نقش‌دار، از جنس حصیر، کنف، کرباس، کتان و … استفاده می شود.

فضای شومینه

در نهایت، وجود یک شومینه هیزمی از جنس سنگ یا آجر می تواند دکوراسیون روستیک شما را تکمیل کند و حرارت و گرمایی واقعی به آن ببخشد.

 

بازدیدها: 53

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *